"88'er Cabby 155 - under construction

Kevin

New Member
Afgelopen zaterdag nog even wat lagers verwijderd uit de wielophanging voorzijde.
De rechterzijde zat er nog in vanaf 1988 dacht ik. Want de borging zat fijn vastgeroest.
Bekijk bijlage 15164
Toen de borgringen verwijderd waren hebben we de as er uit getikt met een dop.
Bekijk bijlage 15165
Dit onderste gedeelte daar gaat de aandrijfas in en daar draai je je wiel op vast. Bij deze auto steekmaatje 4x100.

Daarna konden de stofkappen er af
Bekijk bijlage 15166
Deze zit elk met 3 boutjes vast en ook al had ik alles al een tijdje weken in de WD40. Toch knapte er een boutje.Bekijk bijlage 15167En bij de linkerzijde was er 1 boutje die zover verroest was dat er niks te draaien viel. Deze heb ik afgeslepen zodat de stofkap er af kon.
Bekijk bijlage 15168
Naar Elburg gereden ( garage waar de buurjongen werkt ) en daar met de pers de lagers er uit gedrukt. Easypeasy. Maar ik zat nog met de aansluiting van de stuurstangen. (Hier een foto'tje van achteraf hoe het zat)
Bekijk bijlage 15169
Deze loopt conisch toe. De rechterzijde heb ik eerder al met een hamer bewerkt. Normaal hebben deze weinig nodig en springen ze aardig vlot los. Maar helaas.
Nu ik een poelietrekker heb wou recht wonderbaarlijk vlot los. Terwijl dit dus met de hamer niet lukte.
De linkerzijde kregen we niet los en in de pers paste hij niet. Uiteindelijk in een bankschroef gezet en er met de zwaarste hamer op staan rammen... geen bewegen.

Toen ik het zat was en hem uit de bankschroef wou pakken, had ik hem niet goed vast en viel hij op de grond. En los was die....o_O:D
Alle vloeistoffen van het motorblok en de brandstoffilter gelijk netjes afgevoerd. En viola... weer wat voor de straler.:)
Bekijk bijlage 15170
Alleen nog 2 moertjes uitboren.
Wow, lekker man!
Dat van die stuurstang is wel bizar, maar niet heel gek als dat ooit te vast is gezet.

Al vaker boutjes uitgeboord? Succes ermee.
 

Matthijs

New Member
21 maart afrijden voor de taxi-pas, en dan proberen om in ieder geval 40 procent te gaan werken.

En geslaagd!
Alleen ook te horen gekregen dat ik midden/eind mei geopereerd wordt. In overleg wachten we nog even met werken tot na herstel operatie.
 

Matthijs

New Member
En we zijn er weer.:)

24 mei was de operatiedag.
Keihard gesport voor die tijd want ik moest 6 weken plat. Na die 6 weken rustig aan revalideren met erg veel liggen erbij. Alles is goed verlopen. Wel een lichte beperking door stijfheid maar de pijn en de uitstraling die ik voor de operatie had heb ik tot op de dag van vandaag niet meer gehad.

Uiteindelijk kon/mocht ik weer volle bak sporten, dit heb ik 2 weken ook gedaan en 3 Oktober mocht ik voor nog een ingreepje naar het Isala ziekenhuis. En mocht ik wederom kalm aan doen.

2 weken terug weer groen licht en weer volle bak aan het sporten/revalideren.
Plat op m'n plaat met de MTB (alleen verharde paden, gehobbel in het bos is niet meer verstandig) beide polsen verstuikt.:(
Rechts is op zich wel over, links duurt nog wel ff'tjes.
Dus sporten en hobby'en met een beperking...nog eventjes, maar we redden ons.

Sinds een paar weken ben ik weer verder gegaan met mijn projectje.
Hoe dieper ik in de cabrio groef hoe slechter het werd, uiteindelijk de keuze gemaakt om hem te vernietigen en op zoek te gaan naar een betere carosserie omdat dat goedkoper is.
En hier de nieuwe.
20191219_181655.jpg Uit welk jaar deze body komt is niet zeker. Wel weet ik dat deze, de 'fashion line'- editie, van 1991 tot 1993 gemaakt is.
Dus minimaal 3 jaar jonger.
Ik was gaan kijken naar een andere body maar die was te slecht. Deze stond er ook en voor een kleine extra was deze ook te koop. Deze zag er op het eerste oog echt goed uit. Alleen de motor, halve interieur en dak e.d zat er nog op. Met 5 man in 2 1/2 uur de auto gestript en hij werd netjes thuis bezorgd.
20191219_181901.jpg
Oude cabrio...lege garage...nieuwe cabrio.

The story continue's;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan