Kevin
New Member
Wow, lekker man!Afgelopen zaterdag nog even wat lagers verwijderd uit de wielophanging voorzijde.
De rechterzijde zat er nog in vanaf 1988 dacht ik. Want de borging zat fijn vastgeroest.
Bekijk bijlage 15164
Toen de borgringen verwijderd waren hebben we de as er uit getikt met een dop.
Bekijk bijlage 15165
Dit onderste gedeelte daar gaat de aandrijfas in en daar draai je je wiel op vast. Bij deze auto steekmaatje 4x100.
Daarna konden de stofkappen er af
Bekijk bijlage 15166
Deze zit elk met 3 boutjes vast en ook al had ik alles al een tijdje weken in de WD40. Toch knapte er een boutje.Bekijk bijlage 15167En bij de linkerzijde was er 1 boutje die zover verroest was dat er niks te draaien viel. Deze heb ik afgeslepen zodat de stofkap er af kon.
Bekijk bijlage 15168
Naar Elburg gereden ( garage waar de buurjongen werkt ) en daar met de pers de lagers er uit gedrukt. Easypeasy. Maar ik zat nog met de aansluiting van de stuurstangen. (Hier een foto'tje van achteraf hoe het zat)
Bekijk bijlage 15169
Deze loopt conisch toe. De rechterzijde heb ik eerder al met een hamer bewerkt. Normaal hebben deze weinig nodig en springen ze aardig vlot los. Maar helaas.
Nu ik een poelietrekker heb wou recht wonderbaarlijk vlot los. Terwijl dit dus met de hamer niet lukte.
De linkerzijde kregen we niet los en in de pers paste hij niet. Uiteindelijk in een bankschroef gezet en er met de zwaarste hamer op staan rammen... geen bewegen.
Toen ik het zat was en hem uit de bankschroef wou pakken, had ik hem niet goed vast en viel hij op de grond. En los was die....
Alle vloeistoffen van het motorblok en de brandstoffilter gelijk netjes afgevoerd. En viola... weer wat voor de straler.
Bekijk bijlage 15170
Alleen nog 2 moertjes uitboren.
Dat van die stuurstang is wel bizar, maar niet heel gek als dat ooit te vast is gezet.
Al vaker boutjes uitgeboord? Succes ermee.