Nog wat gedaan!?

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Goed bezig. Ga je het nog behandelen?
Dat is wel de bedoeling, alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat het beste is. Zelf zat ik te denken aan een holle ruimte wax. Maar die zijn er ook in verschillende soorten.
Het is alleen het vlak liggende deel van het voorscherm, de rest is bizar genoeg helemaal roestvrij. De voorste krikpunten/dorpel moeten dan ook gelijk meegenomen worden.

IMG_20200412_161346681.jpg

IMG_20200412_160841477.jpg

De kunststof doppen die in de krikpunten zitten hebben geen water afvoer. In mijn geval is het resultaat wat oppervlakkige roest. De doppen hebben de water afvoer "upgrade" gekregen.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Denk dat ik er wel een 25 uur mee bezig of ben geweest. En gelukkig niet achter elkaar. Auto heeft een goede week hier gestaan. Dus 2x een dagje van ongeveer 6 uurtjes en met de avonden ook bezig geweest.

Maar ook aardig wat gebeurt ,

- grondig wassen.
- kleien.
- bovenkant achterklep, delen van het dak en achterbumper en linker zijkant in meerdere fases staan natschuren.
- in 2 stappen gepolijst.
- rondje essence
- lak 2x in de UK
- strips op het dak en voorruitparafaan zijn er af geweest.
- achterlichten zijn los geweest en erachter schoongemaakt.
- kunst of en rubberdelen in de D-Lux.
- wielen behandelt.
- interieur gedaan.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een vervolg op het "cupping-verhaal"
Het kruislings wisselen van de wielen en de uitlijning hebben absoluut verbetering gebracht. Toch blijft er nog een geluidje over wat me niet bevalt.
Daarom het plan opgevat om van de Passat 3BG van @Glenn de wielen te wisselen met de CC.
Dat heb ik gisteren gedaan en het levert inderdaad verbetering op. Daarom ga ik de vakantie naar Tirol maar op Glenn's velgen volbrengen.
Mijn Interlagosvelgen op de 3BG zitten erg krap in de wielkasten door de 235 breedte, maar dat kan ik oplossen door de spoorverbreders er nog af te halen.
En zo blijven we maar een beetje lekker bezig.
3BG Interlagos.jpg CC nOmanyt.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Het is al even geleden dat ik ben geweest ben
LlC-kIbndqpXoMX8xNVwZkJJcIivfl9DrRk4_QDlcjJskv_PHEFp7uWBb9AImT7iBrknG4zCSgb31sDYWoEvHeT81rGC6pYmS9nUb4jzqA=s0-d-e1-ft
:oops:.
In de tussentijd is er niet veel veranderd. Op een gegeven moment waren weer weer enigszins welkom op kantoor (20% bezetting). In die periode gemiddeld 4 dagen op kantoor gezeten. Na de vakantieperiode wel al wat afgebouwd naar 2-3 dagen. Dat waren dus de weken met mooi weer
LlC-kIbndqpXoMX8xNVwZkJJcIivfl9DrRk4_QDlcjJskv_PHEFp7uWBb9AImT7iBrknG4zCSgb31sDYWoEvHeT81rGC6pYmS9nUb4jzqA=s0-d-e1-ft
. Wel water kilometers gemaakt met de BMW, maar verder dan wassen en afstoffen niks gedaan.
Nu in het regenseizoen weer 100% thuis aan het werk, ik mag niet klagen want het werk loopt gewoon door.

Ik zou het resultaat van de herstelde stoel laten zien, met korte beschrijving:
Op een gegeven moment was het interieur is mooi schoon en mat, nu was het tijd om materiaal aan te schaffen voor een stukje reparatie. Na wat zoeken op internet kwam ik bij een bedrijfje in Dongen uit die gespecialiseerd zijn in het herstel en renovatie van lederen meubels. Na wat mailverkeer de stoel ingeladen en naar Dongen gereden. Na een praatje en samen de stoel te hebben bekeken was de conclusie dat ik het prima zelf kon repareren. Ik ben weg gegaan met de geadviseerde producten, cleaner, filler, verf en heel veel leder EHBO tips.

IMG_20200117_154858834.jpg

Eerst ben ik begonnen met een "malletje" te maken voor het te repareren gedeelte, dit kan gewoon met een transparant stukje plastic en een markeerstift om de contouren en het midden van de schade af te tekenen. Om makkelijk te kunnen knippen heb ik tape achterop het plastic geplakt en dit uitgeknipt. dan kan het over genomen worden op het stukje leer wat dient als rug om de schade op te vullen.

IMG_20200125_102845515.jpg

IMG_20200125_103121138.jpg

Nu was het tijd om het stukje leer door de opening in de stoel te "manoeuvreren" en op de juiste plek zien te krijgen. Dit is een priegelwerkje wat behoorlijk wat tijd in beslag neemt. uiteindelijk lukte het na een aantal keer om het zo goed mogelijk te positioneren. Het lukte met een lang pincet en een houten roerstaafje.

IMG_20200125_162605224.jpg

Het vastlijmen van het reparatie stukje aan de bekleding moet dus ook in 1 keer goed zijn ... Na wat zoekwerk en advies van de reparateur op Pattex special lederlijm uitgekomen. Online makkelijk verkrijgbaar maar om het een winkel te vinden was het "drama". Uiteindelijk was de dichtstbijzijnde een bouwmarkt in Capelle a/d IJssel, 60% goedkoper dan online en leuk uitje in de pauze. Het lijmen ging prima, een beetje lijm op een dun houten roerstaafje en dit aanbrengen op het reparatiestukje leer. Goed aandrukken en 2 dagen met rust laten.

IMG_20200126_093636521.jpg

Na het lijmen was het tijd om het overgebleven gat en craquelé te vullen met plamuur. Dit uiteindelijk 4-5 keer herhaald om zoveel mogelijk krimp van de plamuur te voorkomen. De laatste 3 keer heb ik een beetje verf gemengd met het plamuur om alvast op kleur te komen.

IMG_20200204_162646537.jpg

IMG_20200130_170558894.jpg

Daarna was het tijd om de verf aan te brengen. Ik heb er voor gekozen om eerst 2 lagen verf aan te brengen om op kleur te komen. Daarna heb ik 4 lagen sealer aangebracht om het dunne leer meer body te geven. Na de sealer zijn er nog 4 lagen kleur op gegaan om de kleur zoveel mogelijk te kunnen matchen met de rest van het interieur.

IMG_20200222_174519151.jpg

Dan eindelijk tijd voor het eindresultaat:

IMG_20200923_133857148_HDR.jpg

IMG_20200923_133912622.jpg

(al het kunststof van de stoel is overigens behandeld met DLux :cool:)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Goed om weer een oude bekende te zien op het forum, hopelijk zorgt deze tijd van het jaar ervoor dat er weer wat meer leden hun ervaringen komen delen op het forum
Mooie klus om zelf aan te pakken. Heb er geen ervaring mee maar als ik je verslag zo lees dan zou ik het wel aandurven. Hoe is de "feel" van het gerepareerde deel, voelt het ongeveer hetzelfde als het originele leer?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan