ArjanD300
Premium Member
Dit is een review van Carpro C-quartz Dlux, beschreven in mijn eigen verwoording en ervaring met dit product.
Pakketje:
Inhoud:
Voorzijde flesje Dlux
Achterzijde flesje Dlux
Op de verpakking staat het volgende:
Carpro C-quartz Plastic & wheels coat
-Hydrofobic
-long lasting gloss
-thick layer
How to use:
Make sure the surface is free of oil & grease.
Leave the surface to dry completely.
Shake product well before application.
Apply a few drops to the suede applicator.
Work the product evenly and in a crisscross motion.
Leave to cure or dry on the surface.
Let cure:
1-10min. at 10 - 30 C respectively.
Remove excess product and work to create a uniformed finish.
Full dry time with NO rain 24h.
Any water marks during the first 24h. must be wipped off !
Dlux een coating voor wielen en kunststof, Tja na collinite 845 en wheelwax op de velgen te hebben aangebracht wou ik meer, meer en een betere bescherming voor mijn exclusieve OEM Mazda velgen.
Dan kom je vanzelf uit bij een coating, voor mij was de keus Carpro of Opti Coat.
Na het zien van RST-Smurf zijn filmpje van Dlux wou ik dat ook, mega sheeting ! dus Carpro voor op mijn velgen en de Opti Coat komt op de lak in mei. (denk wel dat de winterset een laag Opti Coat krijgt)
Dlux is een coating welke een langdurige bescherming geeft van 1 jaar of zelfs langer !
Het is een "glas" coating welke is opgebouwd uit meer dan 50% silica, silica is een bestand deel van glas, hierdoor komt er een keiharde beschermlaag op je lak of kunststof.
De verpakking, het is een heus pakketje wat luchtdicht is verpakt in een stevige gripseal zak.
In deze gripseal zak zit een flesje Dlux van 30ml. een sponsje, 4 suede doekjes en reclame foldertje van Carpro dit alles heeft een prijs van € 24,99 niet bepaald goedkoop, maar na horen zeggen kun je er enorm zuinig mee werken.
Je zou 2 lagen moeten kunnen aanbrengen op 8-10 velgen, of zelfs meer.
Er zit een handig druppel tuitje op het flesje waarmee je heel makkelijk het product kunt druppelen.
De voorbereiding, ik heb mijn zomerset al geruime tijd op zolder liggen.
Tijdens de wissel met de winterset heb ik de zomer set grondig gewassen met een shampoo hierna in gespoten met Iron-X tot twee maal toe, ingeborsteld en daarna nog eenmaal met Tar-X, goed schoon gespoeld en gedroogt.
Hierna zijn ze naar binnen gegaan, hier heb ik ze met de hand gepolijst met een witte hand pad en monello mezzo, en daarna nog een keertje met monello finale.
Hierna heb ik ze afgenomen met Carpro eraser om ze te ontvetten en zo een schone lak als basis achter te laten voor de hechting van Carpro C-quartz Dlux.
Het aanbrengen, je kunt het aanbrengen met de bijgeleverde suede doekjes en het sponsje.
Je wikkeld het doekje om de spons en druppelt dan wat Dlux op het doekje en verdeel het op je velg.
Ik heb na lezen en info die ik had gekregen het gedaan met make-up pads, dit omdat ik niet echt grote dichte oppervlakken heb.
Ik moest ook de spaken komen en de zijkanten van de spaken....
Dus je druppelt wat Dlux op het padje en gaat het verdelen over de lak van de velg.
Je hebt echt maar weinig nodig om een groot deel van de velg in te smeren, denk aan 3 druppels daar kom je echt al een heeeeel eind. (ook ik heb teveel product gebruikt, je hebt echt super weinig nodig maar is mij niet echt gelukt)
Dus dun aanbrengen, je ziet eigenlijk niet eens dat je wat aanbrengt alleen in het licht kun je zien dat je er iets op aanbrengt.
Na het aanbrengen van de complete velg, dus zowel de voorzijde als de achterzijde laat je dit geheel een minuut of 10 curen, ik heb het niet echt bij gehouden maar dat lag tussen de 10-20 minuten.
Na het curen neem je het overtollige product af, kan zijn dat dit niet eenvoudig gaat.
Het zal wat stroef gaan en dit is volkomen juist. (tenzij je net zoals mij op de eerste velg dus teveel hebt aan gebracht, dan heb je echt even spierballen nodig !!!)
Het afnemen doe je met een suede doek of na een tip van Ivo's een waffle weave, NIET met een micro fiber doek want de vezels van de doek zullen in de vers aangebrachte Dlux laag snijden !
Kortom niet een klusje om "effe" te doen, neem er lekker je tijd voor, ze moeten toch 24 uur uitharden dus dat "effe"...........
Ik vond de suede doek niet prettig omdat deze niet veel opneemt, en je dus product heen en weer blijft smeren.
Dus heb een DJ waffle weave doek gepakt en daar ging het prima mee, het afnemen is alleen niet zo simpel als het opbrengen.
Het vergt iets meer tijd en geduld.
Tijdens het afnemen voel je goed waar je geweest bent, in het begin gaat het wat stroef en dit zie je ook op de lak, hier zal het wat dof zijn maar poets je door word dit echt heerlijk glad !
Hier zie je dat goed, links is afgenomen en rechts is een keer ligt overheen gegaan daar zit overtollig product. (dus teveel aangebracht)
Hier het zelfde in het midden is afgenomen, links en rechts zit overtollig product (dus teveel aangebracht)
Na het afnemen is het resultaat glanzend !! maar ben wel van mening dat het polijsten het resultaat bepaald !!
Als je goed in het licht kijkt lijkt er ook iets van een doorzichte laag op te zitten, glas achtige look heeft het in eidergeval.
Maar we zijn nog niet klaar, ik heb de volgende dag een tweede laag aangebracht om er zeker van te zijn dat alles geraakt is en dekkend in de Dlux zit.
De tweede keer afnemen gaat veel eenvoudiger !! dit komt natuurlijk dat de Dlux zich niet kan hechten aan de lak, maar op de reeds aangebrachte laag die al gedeeltelijk droog is.
Na deze weer afgenomen te hebben dienen ze nu 24 uur uit te harden, pas daarna zal de laag genoeg uitgehard zijn om je velgen te kunnen beschermen tegen al het vuil van de straat.
Ik heb hier gewoon op mijn gemaak 3 avonden aan besteed, op dit moment ligt de laatste uit te harden en die zal morgen avond dus zijn 24 uur erop hebben zitten.
Alles heb ik behandeld zoals binnen en buitenkant, maar ook de naaf kappen zijn met twee lagen behandeld.
Net afgenomen:
Helaas zitten er in de naaf kappen nog wel wat swirls, maar de lak is zo dun dat het witte van het plastich op de rand al een beetje door schemert...aangezien deze naaf kappen een slordige €100 euro per stuk kosten, dan maar wat swirls...(misschien ooit eens laten spuiten)
Dit is er nog over van de 30ml. na 4 velgen compleet in twee lagen gezet te hebben.
(wetende dat ik veel teveel product heb gebruikt, hier is dus nog veeeel winst te behalen)
Nu is het tijd voor de lente !!! maar die laat nog even opzich wachten.
Dus de zomerset blijft heerlijk op zolder staan, glanzend wachtend op beter temperaturen !
Als ze eer eenmaal onder gaan hou ik jullie op de hoogte, qua bescherming
Algemeen oordeel
Glans: ++
Duurzaamheid: Zowel zomer als winterset velgen komt het seizoen complet door voormij TOP !
Geur: V
Gebruik: V ( maar zou echt ++ moeten zijn als zoals ik het van andere hoor)
Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht
Pakketje:
Inhoud:
Voorzijde flesje Dlux
Achterzijde flesje Dlux
Op de verpakking staat het volgende:
Carpro C-quartz Plastic & wheels coat
-Hydrofobic
-long lasting gloss
-thick layer
How to use:
Make sure the surface is free of oil & grease.
Leave the surface to dry completely.
Shake product well before application.
Apply a few drops to the suede applicator.
Work the product evenly and in a crisscross motion.
Leave to cure or dry on the surface.
Let cure:
1-10min. at 10 - 30 C respectively.
Remove excess product and work to create a uniformed finish.
Full dry time with NO rain 24h.
Any water marks during the first 24h. must be wipped off !
Dlux een coating voor wielen en kunststof, Tja na collinite 845 en wheelwax op de velgen te hebben aangebracht wou ik meer, meer en een betere bescherming voor mijn exclusieve OEM Mazda velgen.
Dan kom je vanzelf uit bij een coating, voor mij was de keus Carpro of Opti Coat.
Na het zien van RST-Smurf zijn filmpje van Dlux wou ik dat ook, mega sheeting ! dus Carpro voor op mijn velgen en de Opti Coat komt op de lak in mei. (denk wel dat de winterset een laag Opti Coat krijgt)
Dlux is een coating welke een langdurige bescherming geeft van 1 jaar of zelfs langer !
Het is een "glas" coating welke is opgebouwd uit meer dan 50% silica, silica is een bestand deel van glas, hierdoor komt er een keiharde beschermlaag op je lak of kunststof.
De verpakking, het is een heus pakketje wat luchtdicht is verpakt in een stevige gripseal zak.
In deze gripseal zak zit een flesje Dlux van 30ml. een sponsje, 4 suede doekjes en reclame foldertje van Carpro dit alles heeft een prijs van € 24,99 niet bepaald goedkoop, maar na horen zeggen kun je er enorm zuinig mee werken.
Je zou 2 lagen moeten kunnen aanbrengen op 8-10 velgen, of zelfs meer.
Er zit een handig druppel tuitje op het flesje waarmee je heel makkelijk het product kunt druppelen.
De voorbereiding, ik heb mijn zomerset al geruime tijd op zolder liggen.
Tijdens de wissel met de winterset heb ik de zomer set grondig gewassen met een shampoo hierna in gespoten met Iron-X tot twee maal toe, ingeborsteld en daarna nog eenmaal met Tar-X, goed schoon gespoeld en gedroogt.
Hierna zijn ze naar binnen gegaan, hier heb ik ze met de hand gepolijst met een witte hand pad en monello mezzo, en daarna nog een keertje met monello finale.
Hierna heb ik ze afgenomen met Carpro eraser om ze te ontvetten en zo een schone lak als basis achter te laten voor de hechting van Carpro C-quartz Dlux.
Het aanbrengen, je kunt het aanbrengen met de bijgeleverde suede doekjes en het sponsje.
Je wikkeld het doekje om de spons en druppelt dan wat Dlux op het doekje en verdeel het op je velg.
Ik heb na lezen en info die ik had gekregen het gedaan met make-up pads, dit omdat ik niet echt grote dichte oppervlakken heb.
Ik moest ook de spaken komen en de zijkanten van de spaken....
Dus je druppelt wat Dlux op het padje en gaat het verdelen over de lak van de velg.
Je hebt echt maar weinig nodig om een groot deel van de velg in te smeren, denk aan 3 druppels daar kom je echt al een heeeeel eind. (ook ik heb teveel product gebruikt, je hebt echt super weinig nodig maar is mij niet echt gelukt)
Dus dun aanbrengen, je ziet eigenlijk niet eens dat je wat aanbrengt alleen in het licht kun je zien dat je er iets op aanbrengt.
Na het aanbrengen van de complete velg, dus zowel de voorzijde als de achterzijde laat je dit geheel een minuut of 10 curen, ik heb het niet echt bij gehouden maar dat lag tussen de 10-20 minuten.
Na het curen neem je het overtollige product af, kan zijn dat dit niet eenvoudig gaat.
Het zal wat stroef gaan en dit is volkomen juist. (tenzij je net zoals mij op de eerste velg dus teveel hebt aan gebracht, dan heb je echt even spierballen nodig !!!)
Het afnemen doe je met een suede doek of na een tip van Ivo's een waffle weave, NIET met een micro fiber doek want de vezels van de doek zullen in de vers aangebrachte Dlux laag snijden !
Kortom niet een klusje om "effe" te doen, neem er lekker je tijd voor, ze moeten toch 24 uur uitharden dus dat "effe"...........
Ik vond de suede doek niet prettig omdat deze niet veel opneemt, en je dus product heen en weer blijft smeren.
Dus heb een DJ waffle weave doek gepakt en daar ging het prima mee, het afnemen is alleen niet zo simpel als het opbrengen.
Het vergt iets meer tijd en geduld.
Tijdens het afnemen voel je goed waar je geweest bent, in het begin gaat het wat stroef en dit zie je ook op de lak, hier zal het wat dof zijn maar poets je door word dit echt heerlijk glad !
Hier zie je dat goed, links is afgenomen en rechts is een keer ligt overheen gegaan daar zit overtollig product. (dus teveel aangebracht)
Hier het zelfde in het midden is afgenomen, links en rechts zit overtollig product (dus teveel aangebracht)
Na het afnemen is het resultaat glanzend !! maar ben wel van mening dat het polijsten het resultaat bepaald !!
Als je goed in het licht kijkt lijkt er ook iets van een doorzichte laag op te zitten, glas achtige look heeft het in eidergeval.
Maar we zijn nog niet klaar, ik heb de volgende dag een tweede laag aangebracht om er zeker van te zijn dat alles geraakt is en dekkend in de Dlux zit.
De tweede keer afnemen gaat veel eenvoudiger !! dit komt natuurlijk dat de Dlux zich niet kan hechten aan de lak, maar op de reeds aangebrachte laag die al gedeeltelijk droog is.
Na deze weer afgenomen te hebben dienen ze nu 24 uur uit te harden, pas daarna zal de laag genoeg uitgehard zijn om je velgen te kunnen beschermen tegen al het vuil van de straat.
Ik heb hier gewoon op mijn gemaak 3 avonden aan besteed, op dit moment ligt de laatste uit te harden en die zal morgen avond dus zijn 24 uur erop hebben zitten.
Alles heb ik behandeld zoals binnen en buitenkant, maar ook de naaf kappen zijn met twee lagen behandeld.
Net afgenomen:
Helaas zitten er in de naaf kappen nog wel wat swirls, maar de lak is zo dun dat het witte van het plastich op de rand al een beetje door schemert...aangezien deze naaf kappen een slordige €100 euro per stuk kosten, dan maar wat swirls...(misschien ooit eens laten spuiten)
Dit is er nog over van de 30ml. na 4 velgen compleet in twee lagen gezet te hebben.
(wetende dat ik veel teveel product heb gebruikt, hier is dus nog veeeel winst te behalen)
Nu is het tijd voor de lente !!! maar die laat nog even opzich wachten.
Dus de zomerset blijft heerlijk op zolder staan, glanzend wachtend op beter temperaturen !
Als ze eer eenmaal onder gaan hou ik jullie op de hoogte, qua bescherming
Algemeen oordeel
Glans: ++
Duurzaamheid: Zowel zomer als winterset velgen komt het seizoen complet door voormij TOP !
Geur: V
Gebruik: V ( maar zou echt ++ moeten zijn als zoals ik het van andere hoor)
Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht