Grote beurt verwaarloosde Mitshubishi Carisma

JRM

Active Member
Na een drukke tijd en lange tijd afwezigheid op dit forum leek het mij, nu ik tijd had om mijn hobby weer op te pakken, leuk om mijn recente werkzaamheden met jullie te delen.

Een collega kwam naar mij toe om zijn interieur is een keer goed schoon te maken. Zijn dochter klaagde altijd over hoofdpijn e.d. bij aanwezigheid in zijn auto.
Aangezien ik nu een langere tijd vrij was, door transitie in werkgever(verlofuren opmaken), was dit een leuke klus om uit te gaan voeren....

....bovenstaande stuk is in de ochtend getypt. Ondertussen wilde een collega op visite komen en zijn de clips van mijn plissegordijnen eindelijk binnen. Vervolgens komt de kozijnenboer langs met stangen voor de ventilatieroosters. Na plaatsting, wat ook weer een half uurtje verder is, kwam ik achter schade op pas geplaatste kunststof kozijnen en zijn daar inmiddels ook foto's van gemaakt door de leverancier. Als je dan denkt te kunnen gaan zitten om je post af te maken wordt er gebeld door mijn schoonvader met de vraag of ik nog stormschade had opgelopen. Na een overtuigende NEE kwam ik er toch achter dat de 4 maanden geleden geplaatste schutting wat scheef was gaan staan door de rukwinden op de 3 meter brede poort.

Nu is het avond. De visite is inmiddels al lang en breed weg, de plissegordijnen hangen, kozijnen en ruiten gereinigd en de schutting staat weer in zijn geheel recht.

....tijd om verder te gaan met deze post. Ik ga hem nu eerst kopiëren en plaatsen, want ik denk zo dat ik opnieuw moet inloggen...

De titel en 1ste regel was nog onthouden, dus maar goed dat ik even de tekst had gekopieerd. De smileys blijven op laadscherm staan, dus die blijven even achterwege. Ondertussen overgeschakeld naar internet explorer, omdat ik ook geen post kon bewerken..jaja..je hoort het goed..iets wat wel onder internet explorer werk :D

Dan nu verder met het project:

Na het reinigen van het interieur had ik zijn trims ingesmeerd en een stuk op de kont van de auto gepolijst. Hier werd hij zo enthousiast van dat er een full detail uit voortvloeide :rolleyes:

Omdat ik snel aan de slag wilde en het weer niet echt meezat zijn er niet veel 'voor' foto's. Hierbij toch een impressie van de staat waar de auto in verkeerde :

IMG_20170220_083504054.jpg IMG_20170220_083515246.jpg IMG_20170220_083543337.jpg

Hier zie je denk ik al duidelijk dat de trims al eerder een behandeling hadden ondergaan.

Het weer zat op een gegeven moment zo tegen, dat ik besloot om de partytent op te zetten.

IMG_20170220_105502588_LI.jpg

Door de weersomstandigheden en de tijd die ik had per dag, er ook voor gekozen om dit per deel aan te pakken. Wel te verstaan bovenkant, linkerkant, rechterkant, voorkant en achterkant.
De auto werd 's ochtends afgeleverd en 's avonds weer opgehaald.
Verre van ideaal en dat kostte dus ook wat meer tijd in wassen.

Na het kleien is de auto met groene, gele en oranje pad gepolijst, afhankelijk van de correctie die ik wilde behalen. Vervolgens met een zwarte en rode pad de laatste stap van polijsten uitgevoerd om de glans er op te krijgen. De ruiten 'gepolijst' met polijstblok en carpro ceriglass. De voorruit en zijspiegels ook voorzien van angelwax h2go. Zelf heb ik niet het idee dat dit helpt bij de zijspiegels, maar hij wilde het graag.

Na het polijsten machinaal een laag poor boys exp. Omdat ik op de fles las dat dit in meerdere lagen aangebracht kon worden EN omdat ik toch ook wilde waxen met mijn handen is er nog een laag collonite 845 over gegaan. Ik ben stiekem ook wel gaan houden van die wax :rolleyes:.

De vervuiling van 1 plaatdeel zijkant:

IMG_20170220_095628402.jpg

Motorkap en dak klaar:

IMG_20170220_094548458.jpg

Niet veel later begon het al te regenen:

motorkap: IMG_20170220_135024926.jpg dak: IMG_20170220_175052932.jpg


Nadat de gehele auto gereed was kwam er nog wat laagvliegend ongedierte langs:

IMG_20170221_121720750.jpg

In eerste instantie dacht ik alleen op de achterruit.....het waren uiteindelijk ook nog 3 plaatdelen die getroffen waren.

En dan nog wat foto's in 'volle glorie':

voor : achterzijde_onbehandeld.jpg na: IMG_20170221_095646765_LI.jpg

IMG_20170220_175106144.jpg IMG_20170220_175124719.jpg IMG_20170220_175212440.jpg IMG_20170220_175226983.jpg
IMG_20170221_140247656.jpg IMG_20170221_140301099.jpg

IMG_20170221_140237496.jpg

IMG_20170221_123404949 (2).jpg

Die wieldoppen kreeg ik echt niet schoon met allerlei goedjes..met mijn nagel ging het er wel af kwam ik later achter. Hij gaat dit zelf nog met een schuurspons proberen te reinigen. De banden ingesmeerd met meguiars tyre dressing...waarom? Omdat ie niet van die glans houdt :cool:.

Al met al een auto vol deuken en krassen toch weer een leuke opfrisbeurt gegeven.
Mijn collega is er blij mee en wilt nu toch ook meer aandacht gaan besteden in de juiste behandeling voor je auto. Vooral de beading gaf de doorslag.
Aan het einde van dag 1 kwam hij zelf met deze foto:

IMG-20170220-WA0007.jpg Parels! Parels! appte hij.

In totaal toch 2 dagen bezig geweest en heb met veel plezier mijn hobby weer opgepakt!!
Op naar de volgende auto!!
 
Laatst bewerkt:

JRM

Active Member
Ik ben nog bezig met posten, sla alleen tussendoor ff op :D. Het was inderdaad een leuke klus.
 

JRM

Active Member
Thanks!! Op een gegeven moment vroeg ik mij toch af waar ik aan begonnen was. Veel steenslag op de motorkap, overal ingebrande vogelpoepresten..... eigenlijk alles wat je niet op je lak wilt hebben, dat zat erop:confused::(
 

SLK

V.I.P. Member
Dat was een grote beurt voor de Carisma. Leuk verslag en mooi resultaat behaald.
 

JRM

Active Member
Dank jullie wel!
@SLK : zoals je wellicht hebt gelezen was het een wat chaotisch gebeuren vandaag. Ik ben blij dat het toch nog enigzins leuk is om te lezen :D

* gelijk ook nog wat typos gecorrigeerd.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan