RST-Smurf
V.I.P. Member
Voor m'n werk rij ik in een Transporter. En ja het is een werkbus , maar wel 1 waar ik de gehele dag mee op pad ben. Is al een wat oudere bus. En de vorige bestuurder was niet echt een schoonmaker. En dat was wel te zien. De afgelopen weken ben ik zo nu en dan bezig geweest met het interieur en alle deursponningen. En vandaag was de buitenkant aan de beurt.
Wagen was erg dof , geen glans te bekennen.
Afgelopen week de bus al een keer gewassen op de foute manier , maar pino had afgelopen week echt schijt aan de bus. De wielen en de wielkasten had ik in de wasbox al gedaan.
Dus vanmorgen vroeg eruit.
Helaas geen voor foto's van het dak. Dat was 1 grote zwarte spikkelveld.
Als eerste een rondje apc gedaan langs alle rubbers en kunststof.
En de ramen gedaan met de ruitscrub. En de tar & glue remover gebruikt voor de onderste helft. Helaas kwam ik er achter dat ik niet echt veel Iron-X meer had. Dus alleen het dak , de achterkant en wat randjes kunnen inspuiten. Maar witte lak en Iron-X is altyd een mooie combinatie.
Vervolgens de auto grondig afgespoeld. En de auto gewassen.
En in de schuur de auto gekleid. Dak met de purple clay van Dodo. De rest met de Supernaturel clay van Dodo.
En aardig wat klei er door heen gegaan.
Hierna wat testspotjes gedaan. En hier ging het alleen omhet grauwe/doffe eruit te halen en wat meer glans. Een correctie halen gaat niet echt met alle stikkers.
Uiteindelijk gegaan voor de DA met een licht groene pad en de Scholl Concepts S17 gegaan. Hierna alles ontvet met Eraser.
Glans was er weer goed in aanwezig.
En de lak en de ramen behandeld met de Scholl Concepts NEO ( de tegenhanger van de Reload ). En al het kunststof in de D-Lux gezet.
Bandjes in de Poorboys Bold N Bright.
En dan heb je aan het eind van de dag een nette werkbus.
Wagen was erg dof , geen glans te bekennen.
Afgelopen week de bus al een keer gewassen op de foute manier , maar pino had afgelopen week echt schijt aan de bus. De wielen en de wielkasten had ik in de wasbox al gedaan.
Dus vanmorgen vroeg eruit.
Helaas geen voor foto's van het dak. Dat was 1 grote zwarte spikkelveld.
Als eerste een rondje apc gedaan langs alle rubbers en kunststof.
En de ramen gedaan met de ruitscrub. En de tar & glue remover gebruikt voor de onderste helft. Helaas kwam ik er achter dat ik niet echt veel Iron-X meer had. Dus alleen het dak , de achterkant en wat randjes kunnen inspuiten. Maar witte lak en Iron-X is altyd een mooie combinatie.
Vervolgens de auto grondig afgespoeld. En de auto gewassen.
En in de schuur de auto gekleid. Dak met de purple clay van Dodo. De rest met de Supernaturel clay van Dodo.
En aardig wat klei er door heen gegaan.
Hierna wat testspotjes gedaan. En hier ging het alleen omhet grauwe/doffe eruit te halen en wat meer glans. Een correctie halen gaat niet echt met alle stikkers.
Uiteindelijk gegaan voor de DA met een licht groene pad en de Scholl Concepts S17 gegaan. Hierna alles ontvet met Eraser.
Glans was er weer goed in aanwezig.
En de lak en de ramen behandeld met de Scholl Concepts NEO ( de tegenhanger van de Reload ). En al het kunststof in de D-Lux gezet.
Bandjes in de Poorboys Bold N Bright.
En dan heb je aan het eind van de dag een nette werkbus.