Mja, eigenlijk een beetje van alles wat. Ik heb nogal wat verschillende polijstmiddelen.
Wilde ook een beetje van mijn restjes af. Nu had ik een hele harde lak verwacht, dus ben ik mijn testspot begonnen met een stevige compound.
S3 van Scholl op de rupes da. Ik merkte dat ik na twee hits de lak toch wel redelijk strak had. Ik had waarschijnlijk ook net genoeg hiervoor.
Maar na geen half dak vond ik het stoffen toch wel erg vervelend. Alles zat onder. Pad liep ook erg snel vol. Het flesje is al wat ouder, dus misschien heeft dat er ook mee te maken maar Scholl en ik zijn nooit vriendjes geweest.
Overgestapt naar een andere compound, waarvan de meningen over verdeeld zijn. Er zouden fillers in zitten.
Dat kan maar ik merk er niks van. Het corrigeert perfect. Na het compounden de auto gewassen en 2x afgedaan met eraser. Als er fillers in zitten zou ik in theorie nu weer swirls moeten zien. Maar nee, alles nog strak.
Daarna een tussenstap gedaan met een restje menzerna medium cut 2500. Pakt nog wat eventuele kleine swirls en haalt de grauwe sluier weg van het compounden.
Auto weer wassen en rondje eraser.
Als laatste heb ik Monello finale gebruikt. Ook hier had ik nog restjes van. Hiermee heb ik de auto 2x gedaan om met de laatste ronde te jewelen. Kost wat tijd maar brengt echt wel glans.
Ik heb geen essence gebruikt omdat daar een klein beetje Sio2 in zit voor de voorbereiding van de coating.
Dit wilde ik niet. Ik wilde tenslotte fussocoat aanbrengen en ik wilde dit echt op een zo schoon mogelijke lak doen.
Dus.....zo heb ik dat gedaan.