wat is je laatste aanwinst?

Tim Goris

Active Member
IMG-20190529-WA0003.jpg IMG-20190529-WA0004.jpg Helaas bleeken op de nieuwe volvo nog winterbanden te liggen en tis zonde om deze op te rijden in de zomer dus maar aan t shoppen gegaan voor nieuw setje . Het zijn de Volvo Keid geworden met Michellin Primercy 4. Toch weer geluk bij een ongeluk..
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
D1E6CC99-6915-454D-A2BA-DDF2660EA8C6.jpeg
Ik hoor zoveel verschillende reacties op de fussocoat, dat ik zelf wel eens wilde proberen.
Maar ja, niet op mijn M3. Ook op de citigo zit een mooie coating die ik nog niet kwijt wil.

Dus heb ik er maar een projectje bij gekocht:).

Deze 23 jaar oude 6 cilinder.
Lak lekker gepolijst en was redelijk goed te corrigeren. Ziet er voor zijn leeftijd weer erg strak uit.
Ik heb er wel al ruim 30 polijsturen in zitten, maar de swirls zijn er dan ook wel uit en krasjes moet je echt weten te vinden.
Nu technisch nog wat onderhouden en dan in het voorjaar mag hij weer naar een nieuwe eigenaar.
Maar dat is niet zo’n probleem. Er zijn al genoeg liefhebbers die zich aangemeld hebben.

195D96C6-7B0E-466F-B590-88DBAA8AA401.jpeg
03FFF6FF-07B4-4631-B6C6-0B8D4A09371B.jpeg
1D77A9B5-14DE-46F9-AB3A-D92F9C117984.jpeg
4A0B8218-6F3C-4AAD-98EF-C8D96BBF2B63.jpeg

Ik heb hier dus de fussocoat op aangebracht. Er wordt vaak over gezegd: you love it or you hate it.
Tot nu toe: I love it.
De problemen die je vaak hoort is dat het moeilijk aan te brengen is en dat er vlekken achter blijven.
Ik heb hier totaal geen last van gehad.
Erg dun aanbrengen (less is more), swipetest en uitpoetsen. Lak voelt super glad aan. Glans is erg goed.
Standtijd kan ik nog niks over zeggen, maar ik verwacht niet dat het een jaar haalt. Dat ga ik waarschijnlijk ook niet meemaken. Maar als het een half jaar goed blijft zitten dan is het voor mij al goed genoeg.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Voor zover ik weet wel. De metingen liggen tussen de 90 en 150 mu.
Dus ik denk dat niks overgespoten is. Tenzij het een voor- of achterbumper is. Die kan ik niet meten.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Mooi hoor. Violet Daytona is inderdaad een BMW kleur, kom je niet vaak tegen. Ik had in m'n hoofd zitten dat het exclusief voor de M3 was, maar dat is niet zo.
Hoe heb je de lak zo strak gekregen?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Mja, eigenlijk een beetje van alles wat. Ik heb nogal wat verschillende polijstmiddelen.
Wilde ook een beetje van mijn restjes af. Nu had ik een hele harde lak verwacht, dus ben ik mijn testspot begonnen met een stevige compound.
S3 van Scholl op de rupes da. Ik merkte dat ik na twee hits de lak toch wel redelijk strak had. Ik had waarschijnlijk ook net genoeg hiervoor.
Maar na geen half dak vond ik het stoffen toch wel erg vervelend. Alles zat onder. Pad liep ook erg snel vol. Het flesje is al wat ouder, dus misschien heeft dat er ook mee te maken maar Scholl en ik zijn nooit vriendjes geweest.

Overgestapt naar een andere compound, waarvan de meningen over verdeeld zijn. Er zouden fillers in zitten.
Dat kan maar ik merk er niks van. Het corrigeert perfect. Na het compounden de auto gewassen en 2x afgedaan met eraser. Als er fillers in zitten zou ik in theorie nu weer swirls moeten zien. Maar nee, alles nog strak.

Daarna een tussenstap gedaan met een restje menzerna medium cut 2500. Pakt nog wat eventuele kleine swirls en haalt de grauwe sluier weg van het compounden.
Auto weer wassen en rondje eraser.
Als laatste heb ik Monello finale gebruikt. Ook hier had ik nog restjes van. Hiermee heb ik de auto 2x gedaan om met de laatste ronde te jewelen. Kost wat tijd maar brengt echt wel glans.

Ik heb geen essence gebruikt omdat daar een klein beetje Sio2 in zit voor de voorbereiding van de coating.
Dit wilde ik niet. Ik wilde tenslotte fussocoat aanbrengen en ik wilde dit echt op een zo schoon mogelijke lak doen.

Dus.....zo heb ik dat gedaan.:):D
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ook ik heb een "pareltje" gekocht afgelopen weekend, ruim 21 jaar oud. Met 6 cilinder, M-onderstel, M-stoelen, sportstuur en hardtop van de 2e eigenaar (de 1e en 2e eigenaar komen uit hetzelfde gezin). Bij de 1e eigenaar is het onderhoud uitgevoerd bij BMW, bij de 2e door een Mazda dealer.
Het interieur is netjes, maar schreeuwt om een dressing, net als het leder. De bestuurdersstoel en het paneel linksachter heeft instapschade. De achterbank achterbank en passagiersstoel lijk alleen gebruikt te zijn voor bagage. Voor het linker achterwiel zit een lange oppervlakkige deuk met lengte krassen, verder een aantal parkeerdeukjes. De lak is gepoetst, maar er is wel ruimte voor verbetering :p, de foto's zijn zoals ik de auto gekocht heb (vloermatten had ik al in de was zitten). Plaatje bij het praatje:

IMG_20191013_164035987_HDR.jpg

IMG_20191013_164052978_HDR.jpg

IMG_20191013_165608580_HDR.jpg

IMG_20191013_164208538_HDR.jpg


IMG_20191013_164110073_HDR.jpg

De hardtop ligt in de woonkamer zodat het linnendak kan drogen. Het regende namelijk nogal afgelopen zaterdag :mad:.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Vandaag de nieuwste telg uit de Flexfamilie afgehaald bij Waxworld. Blijft toch altijd leuk om je detailgear te kunnen uitbreiden. Zeker als het zo'n prachtige machine betreft.
Flex PXE Nano Polisher.jpg

Waxworld heeft er ter introductie een mooie combinatieset van gemaakt met polijstmiddelen van Carpro (Reflect en Clearcut), vier 35mm Detailpro pads en vier 80mm Detailpro pads en twee heerlijke Carpro 2 face MF doeken.

https://www.waxworld.nl/shop/merken/flex/flex-pxe-80-nano-polisher-10.8-ec-2.5-set
 

Nieuwste berichten

Bovenaan