Nog wat gedaan!?

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Afgelopen weekend weer 2 velgen aangepakt. Op de foto's lijkt het niet zo, maar de glans is enorm toegenomen :cool:. Om ze schoon te krijgen was nog een behoorlijke strijd, het velgbed zat "vol" met harde druppels/puntjes o_O:

IMG_20200407_091709342_HDR.jpg

Het reageerde constant op Iron-X, maar kan me niet voorstellen dat het vliegroest is (het zat alleen maar aan de buitenkant)

Na de gewone Iron-X te hebben geprobeert, de velg 4-5 keer onderhanden genomen met Iron-X gel. Tussendoor ook nog een aantal keer gekleid, zonder noemenswaardig resultaat. Uiteindelijk is (nagenoeg) alles er af en konden we verder.
De verder genomen stappen:
- Wassen;
- Kleien (inderdaad, nog maar een keer :D);
- Ontvetten (Eraser);
- Polijsten (cutting) Wolf's The medium
- Polijsten (polishing) Lime prime plus;
- Polijsten (finish) Reflect;
- Beschermen Meguiar's M16,Collinite 845 en Meguiar's Endurance.

IMG_20200405_152931142_HDR.jpg

IMG_20200408_143615311.jpg

En natuurlijk gelijk de remklauwen meegenomen met 3 lagen engine paint:

IMG_20200405_163742639.jpg

Binnenkort klaar om weer over straat te mogen, dan volgen de rest van de foto's.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Zorgvuldig aangepakt @5T-3F-4N De velgen mogen zeker weer gezien worden.
Had je met "the Medium" voldoende "bite" ? Ik vraag dat omdat Wolf's ook nog de WP-5G The Correctional Utility correcting compound én de WP-6G The Equalizer Heavy cut polish in het assortiment heeft.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Zorgvuldig aangepakt @5T-3F-4N De velgen mogen zeker weer gezien worden.
Had je met "the Medium" voldoende "bite" ? Ik vraag dat omdat Wolf's ook nog de WP-5G The Correctional Utility correcting compound én de WP-6G The Equalizer Heavy cut polish in het assortiment heeft.
De The Medium van Wolf's is voor lakken als de Duitse onvoldoende qua bite om echt te corrigeren. Het is ook een all-in-one product. Op de laatste velg zaten op 3 spaken een kras, die is ook niet helemaal weg. De oxidatie en fijne waskrassen zijn helemaal verdwenen (werkend met een cutting pad). Bij de volgende velgen zal ik de WP-5 er eens bij pakken, als vergelijk.
Op Aziatische lakken is The Medium, in combinatie met een mf-pad (finishing), een favoriet van mij geworden. Je kunt relatief zuinig en lang doorwerken, stoffen is er niet bij. Lichte swirls zijn met die combi mooi aan te pakken. Ik heb deze medium overigens gekocht om te proberen (als kleinverpakking).
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Nu met het mooie weer mocht de 3er uit z'n vertrouwde plekje van afgelopen winterperiode.

IMG_20200410_163144180.jpg

IMG_20200410_163212139.jpg

Verder vandaag de laatste dingen doen (achterbank terug, antenne er op en wat kleine dingen). Daarna genieten en verder het seizoen nog de 2 andere velgen, remklauwen, deukjes en steenslag aanpakken.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ondertussen heb ik het dashboard al "een aantal keer" behandeld (Smart dressing). Zoals op de foto te zien is blijft er een onbereikbaar strookje over (ja inderdaad, het kleur verschil is echt zo groot):

IMG_20200409_181738692.jpg

Heeft iemand tips om het laatste stukje ook te kunnen doen (zonder de voorruit er uit te halen :p)?
 

Tim Goris

Active Member
Vandaag maar weer eens de volvo extra verwend, eerst lekker badje met sop gegeven, daarna gezellig samen gaan kleien. Na de lunch mooi alle kleine rimpeltjes er uit gepolijst en afgetopt met Reload. Zat eerst te twijfelen om Pete's 53 er op te zetten maar die is voor de volgende keer.. trims met Perl 1:3 gedaan en vond t weer mooi voor vandaag. Tijd voor de kids en een koud pilsje..
Rest mij ieders van jullie nog een prettig weekend te wensen of wat er nog van over is
20200419_141737.jpg 20200419_141724.jpg 20200419_174601.jpg
 

Bijlagen

  • 20200419_141724.jpg
    20200419_141724.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 0

Tim Goris

Active Member
Ondertussen heb ik het dashboard al "een aantal keer" behandeld (Smart dressing). Zoals op de foto te zien is blijft er een onbereikbaar strookje over (ja inderdaad, het kleur verschil is echt zo groot):




Bekijk bijlage 15819

Heeft iemand tips om het laatste stukje ook te kunnen doen (zonder de voorruit er uit te halen :p)?


@5T-3F-4N Misschien en watteschijfje van de vrouw? Zijn best stevig maar pluist misschien te veel? Geen idee of t werkt maar ids te proberen
 
Laatst bewerkt:

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Ondertussen heb ik het dashboard al "een aantal keer" behandeld (Smart dressing). Zoals op de foto te zien is blijft er een onbereikbaar strookje over (ja inderdaad, het kleur verschil is echt zo groot):

Bekijk bijlage 15819

Heeft iemand tips om het laatste stukje ook te kunnen doen (zonder de voorruit er uit te halen :p)?

Misschien zijn deze Foam Detailing Brushes van Valetpro iets voor je? Die gebruikte ik altijd voor de ''honingraat grille'' en het ventilatierooster van mijn oude Golf V GTI.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
@5T-3F-4N Misschien en watteschijfje van de vrouw? Zijn best stevig maar pluist misschien te veel? Geen idee of t werkt maar ids te proberen
Ja @Tim Goris dat zou kunnen werken, zeker als je dan van het lepelrek in de keuken dat hele platte spatelding gebruikt. Het is veel dunner dan je vingers dus je komt allicht een stuk verder.
Succes @5T-3F-4N
Dit zal ik eens gaan proberen. Ik m'n vrouw al grote wattenschijfjes mee laten nemen, dan zou ik wel een eind mee moeten kunnen komen!

Misschien zijn deze Foam Detailing Brushes van Valetpro iets voor je? Die gebruikte ik altijd voor de ''honingraat grille'' en het ventilatierooster van mijn oude Golf V GTI.
Mochten de wattenschijfjes niet werken gaan we door naar deze.

Bedankt heren!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De detailingbrushes van @Tim Krijgh zijn veruit de sjiekste oplossing natuurlijk, én herbruikbaar natuurlijk.
Het vastmaken van de wattenschijfjes is wel een kwestie, je moet ze natuurlijk niet onderweg verliezen op een moeilijke plek @5T-3F-4N
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Eerder vandaag ben ik aan de slag gegaan. Ik heb het geprobeerd met:
- Wattenschijfjes, groot;
- Pincet, lang;
- Roerstaafje, hout;
- Smart dressing.

De eerste poging was met het pincet. Drupje dressing op het wattenschijfje en in de hoek onder de ruit "gemanoeuvreerd" met het pincet. Een groot pluizen festijn na ongeveer 10-15 cm ver te zijn geraakt. Toen verder met een nieuw wattenschijfje en het roerstaafje, met dit als resultaat:

IMG_20200421_184358359.jpg

Resultaat: prima;
Succes: mwa, zie de vette voorruit :D;
Volgende keer: toch maar anders.
 

Epsilon

Premium Member
Mijn buurvrouw heeft inmiddels de zwaar bekraste 20 jaar oude Ford Fiësta weggedaan en ik mocht haar nieuwe aanwinst wassen. Met deze moest ik toch wat zorgvuldiger te werk gaan ;)

20200404_122839 (2).jpg

Eerst in de Angelwax snowfoam, dan wassen met CarPro Reset en vervolgens Turtle Wax Sealant erop. De wielen met IronX, Reset en CarPro HydrO2, ontvetter op de banden en CarPro Perl erop.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan