2018 VW Crafter

Discussie in 'De Projecten' gestart door RST-Smurf, 26 mrt 2018.

  1. RST-Smurf

    RST-Smurf V.I.P. Member

    De bus nu een 2 jaar hier en bijna 60dkm verder.
    Begin dit jaar een nieuwe bestuurdersstoelframe in de bus gekregen. De oude bleef extreem veel kraken en piepen bij het inveren . En wat erg vervelend was als je de wijk hier uitrijdt en voordat je op de provinciale weg bent een 10 drempels gepasseerd bent. Had wel wat voeten in de aarde nodig om een nieuwe frame te krijgen. Had vanaf het begin al problemen met de stoel. Bij de vorige dealer kreeg ik als eerst hierover te horen dat het probleem aan mij lag. Dus dat was exit voor deze dealer. De andere dealer nam het probleem wel serieus. En eerst stoel uit elkaar en wat delen vervangen. Maar na een 2dkm was probleem weer terug. Uit eindelijk hebben ze het daar onder garantie vervangen. En heb ik een goed verende stoel , die het nog nooit zo goed heeft gedaan.
    En begin dit jaar ook een vervelende storing gehad. Tijdens het rijden kon die wel eens in noodloop gaan. Dit gebeurde dan als je gas losliet en weer gas gaf. Bus heeft meerdere keren lang bij de dealer geweest. Elke keer was er aantoonbaar iets niet goed . Maar als je weer weg was kwam de storing weer. En als de dealer er mee reed kwam de storing er niet in. Probleem werdt bij Pon neergelegd en die kwam met antwoord , dat ze het niet wisten en de dealer maar moest zoeken. Op een gegeven moment de bus bij de dealer neergezet met de melding dat ik hem pas weer terug wou zien als ze me konden garanderen dat de storing weg was. Want waren al 3 maanden hier mee bezig. Uiteindelijk heeft de bus 2 weken bij de dealer gestaan. En hebben ze de gehele motorkabelboom open gehaald. En zijn ze ter hoogte van de versbellibgsbaksteun een beschadigd deel tegengekomen. En dit bleek dus al die tijd het probleem te zijn geweest.
    Maar momenteel doet die het nog goed. Maar zo'n storing kan je toch aardig van pad brengen.

    Maar vandaag weer de tijd gevonden om de bus te wassen. Voor het eerst gedoemd. Wat me wel prima bevallen is. Daarna gewassen en de Iron-X. En daarna de Hydro2 gebruikt. Wat sheet dat spul zeg. Lak voelt gewoon erg glad aan. En dat terwijl die aardig toe is aan een detailbeurtje. En de bandjes een laagje Soft 99 tire coating gegeven. En staat die er weer fris bij.

    20200509_120100.jpg

    In juni weer een weekje vrij. Dus denk dat ik hem dan weer ff goed aan ga pakken.
    Stefan en Dirk Post vinden dit leuk.
  2. BlackPassat

    BlackPassat V.I.P. Member

    De herkenbare VW/Pon opstelling. Jammer dat ze zich die attitude kunnen blijven permitteren.
    Maar gelukkig is de Crafter nu weer storingvrij (en blijft hij dat ook)

    De Hydro2 gaat je lang bescherming geven Iwan.
    In juni als je flink gaat detailen zit die bescherming er nog wel op, maar je hebt nu alvast lekker kunnen proberen met de foam en de Hydro2.
  3. RST-Smurf

    RST-Smurf V.I.P. Member

    Het verwerken was al een pretje. En dan dat drogen. Normaal heb ik 2 droogdoeken nodig bij de bus. Maar nu maar 1. Want dus bus was bijna droog na het afspoelen. Sheet mooi dat spul.
    Denk dat als ik de bus een detailbeurtje geef dat ik na het polijsten de bus hier mee behandel.
    Stefan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina