`96er Golf Syncro ( update , na foto`s in post 15 )

RST-Smurf

V.I.P. Member
Heb deze wagen een tijdje in bruikleen en al een paar keer onderhanden genomen ( ook toen de eigenaar er zelf nog mee reed ).Maar de laatste tijden er erg weinig aan gedaan.Te weinig zelf.Week terug ruzie met Pino gekregen omdat de motorkap vol gebombardeerd was :mad:. En zaten er erg veel "foute waskrassen" op de wagen die me erg begonnen te storen.

En omdat de klus van vandaag niet doorging ben ik gister maar aan de Golf begonnen.




Tijd om dit varkentje weer op te frissen.

Als eerst begonnen met wat APC om alle naden en kieren weer eens uit te mesten.Niet dat het erg ranzig was , maar omdat het weer eens tijd werdt.Vervolgens met een APC met SD mix alle ongespoten kunstof en rubbers aan de buitenzijde aangepakt.Viel me op dat de D-Lux die op de rubbers en kunstof zat het nog steeds goed doet ( zal er nog een foto van van maken , was dit vergeten ) , alles was nog mooi zwart ipv het vale grijs.
Alles goed afgespoten en vervolgens de wielen aangepakt.De velgen met de Spray & Rinse van Poorboys en de bandjes met de APC/SD mengsel.
Vervolgens de wagen gewassen met de 2 emmermethode en de VADEBO shampoo.Alles weer afgespoeld en de Iron-X op de wagen geneveld.Veel kwam er niet vanaf , her en der een beetje verkleuring.En weer alles grondig afgespoeld , ook langs alle naden en kieren.Hierna de wagen wat laten uitdruppelen en de wagen met Spray & Wipe ingeneveld en dit als drooghulp gebruikt.

Wagentje binnen gezet en begonnen met kleien, hiervoor de SN klei van Dodo en de Spray & wipe 1:1 gebruikt.Ondanks dat het kleien alweer een maand of 8 was geleden kwam er niet echt veel vanaf.Alleen van de motorkap en dak kwam aardig wat vanaf.En van de onderkant van de deuren.

En toen konden we de staat bekijken , veel Pinodroppings op de motorkap ( als iemand in de buurt van Bodegraven een grote blauwe vogel in de berm ziet liggen , ik weet van niks :D ), maar ook rechte krassen van het fout wassen:oops:.








En ook een andere aandenken op de achterbumper erbij gekregen zonder een melding van wie dit is :



Dit plekje heb ik met wat lak opgevuld en wordt dus nog vervolgd later.Eerst nog een paar extra laagjes erin leggen.

En begonnen aan de motorkap die me veel ergenis gaf.En meteen grof geschut ingezet :



De S0 met een handpat aangebracht.En een stukje dof gemaakt :



Vervolgens de rotary erbij en een oranje SC pad erop met de S3Gold.En 1 hit gedaan op dit deel :



Voor :



En na :



Let wel , moet dit wel nabewerken.Dit is alleen na de S0 en de S3 Gold.

En een 50/50 , links ongedaan rechts gedaan ( hoop dat het een beetje te zien is )



Dus vervolgens de rest van de motorkap met de S0 gedaan :




Voor :



En na :




Wordt vervolg zodra ik weer verder ga :p
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Weet je nooit , kan niet zien hoeveel de bovenste laag is ;).

Maar zal van de week de kap eens meten wat er nu zit.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Kan idd wel een hele laag plamuur op zitten. Meet de dikte van bovenkant lak tot het metaal... Maar is altijd meer dan de 38um op delen van mijn auto.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Goh jij ook al. De 38um is wel op de sponningen. Achterscherm zat geloof ik op 1000 rest van de auto rond de 80
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Afgelopen week weer een paar keer bezig geweest in de avonduurtjes.

En @Cavemania :



Motorkap nu in z`n geheel gedaan en na de S3 Gold nog afgewerkt met de de S17 en met de S40 :





Zoals op de 2de foto te zien is , is niet alles te verwijderen.Dit wist ik , want de vorige keer zat er her end er ook nog wat.Maar zelf weer blij met dit reslutaat.

Nog wat voor :




En na een rondje met de rotary en de SC wol met de S17 en de DAP met licht groene LC pad met de S40 :





Gaat de goede kant op :p

En ook de schade aan de achterbumper meerdere keren opgevuld en geschuurd en gepolijst.Omdat de kras op een aantal plekjes wat dieper was , ging er ook meer lak in waardoor er op sommige plekken iets donkerder is.Maar met dit resultaat ben ik weer blij :

Voor :



Na:



En wordt weer vervolgd :p
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
gister al het polijst werk afgemaakt aan de wagen.

Alleen de dak en de motorkap zijn eerst met de Scholl Concepts S0 gedaan ( handmatig , is een matteringscompound ) , daarna met de rotary en de oranje SC pad met de S3Gold.Vervolgens de rotary met de SC wol en de S17+ en afgewerkt met de DAP en de lichtgroene LC pad met de S40.
Rest van de wagen is met de rotary en de SC wol met de S17+ en daarna met de DAP en de lichtgroene LC pad met de S40.

Vandaag eerst met Spray & Wipe van Poorboys alle naden en kieren schoongemaakt en ontdaan van polijstresidu.Vervolgens met Eraser de lak ontvet.
Met de DAP en een blauwe LC pad de Poorboys Black Hole aangebracht.Na een wipe test dit uitgebufd.En handmatig de Monello Ibrido wax aangebracht.Ook deze na een wipe test uitgebufd.

En als dan de zon erop valt :cool:



Verders alle ongespoten kunstof en rubbers met de D-Lux gedaan. Bandjes in de Wolfgang Black Diamond tire gel.Velgen in de Reload.
Raampjes schoongemaakt met S&W.
Ook de binnenkant nog even gedaan , stofzuigertje erdoor.Raampjes schoongemaakt en de plastic delen met de Poorboys Naturel look gedaan.
Trekhaak nog voorzien van een zwart laklaagje.

En dan naar buiten de zon opzoeken :






Wat reflectie shots :






De wielen zien er ook weer fris uit :



Hier zat een flinke kras :



En de ongespoten kunstof en rubbers in de D-Lux :




Zow , dat was hem weer.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi resultaat Smurf, met oog voor detail. Klasse dat je die trekhaak ook meepakt, dát zijn de dingen die een goeie detail tot een topdetail maken.
Zou best eens willen proberen met dat Scholl spul, nog nooit mee gewerkt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan