A Winning Team

marlene

Premium Member
Bij mijn laatste bestelling bij Waxworld zaten de volgende spulletjes en gisteren heb ik ze voor het eerst gebruikt.

* CarPro Reset is een pure autoshampoo zonder glansversterkers, polymeren en wax en speciaal gemaakt voor Quartz coatings. De mengverhouding is dan 1:500. Reset is ook geschikt voor auto's met een wax of sealant maar om die te beschermen moet de mengverhouding aangepast worden naar 1:800 - 1:1000. Wij hebben zacht water dus ik heb 1:1000 = 20ml shampoo in 20ltr water gemengd (= 2,5 dopjes van de 500ml fles).
Ik was Dodo Juice Born to be Mild shampoo gewend; Beide maken een emmer vol schuim die de hele wasbeurt aanwezig blijft. Reset en BtbM glijden allebei moeiteloos en superglad over de lak en maken ook (op het oog) even goed schoon.

Hoewel ik geen verschil tijdens het wassen bemerkte, zag ik wel verschil tijdens en na het afspoelen van de auto:
Helaas geen foto gemaakt, maar na het afspoelen met de tuinslang nog even de broeskop erop gezet en beading en sheeting waren super! Zelfs na 6 weken met heel veel regen zag ik dat naast de sealant, ook de Turtle Wax Clearvue Rain Repellent nog perfect zijn werk deed.
Dus ik kan concluderen dat Reset veilig is voor de beschermlaag op de auto, maar dat ALLES wat daarbovenop lag en er niet thuishoorde weg is! ;)

En dan is er de prijs, goedkoper dan de andere favoriete shampoo is belangrijk genoeg om te vermelden, denk ik. Allebei gebruik ik met de 1:1000 verdunning, dus 20ml in 20 liter water. Als ik van beide de 500ml fles gebruik kost een emmer sop van DJBtbM me € 0,96 en van Reset € 0,64 — Reset is dan 34% goedkoper en als we 1 liter flessen vergelijken loopt dat op tot 40% goedkoper!

Als ik meer foto's had gemaakt dan had ik een verhaaltje gemaakt voor bij de reviews. Deze autoshampoo is gewoon een topper!!

* De MicroFiber Madness Incredipad. Wat een uitvinding! Geen gehannes meer met te ruime van je pols afglijdende washmitts die hun eigen weg gaan over je auto (slanke vrouwenpolsen haha). De IncrediPad is handzaam, maar zeker niet te klein. Met het foamachtige binnenwerk en de lange microvezelstructuur is het een soort spons die zacht en veilig over de lak glijdt. Ik ben hier heel blij mee! Bij mijn volgende bestelling doe ik er nog één (andere kleur) om te gebruiken voor de onderkant van de auto.

* De CarPro Fat BOA Drying Towel. Ik heb een grote droogdoek en die is voldoende om de Jazz mee te drogen zonder tussendoor uit te wringen. Maar groot is ook hier niet altijd handiger en vooral aangekomen bij de onderste delen van de auto werkte dat voor mij niet altijd gemakkelijk. De Carpro is wat kleiner en daardoor handzamer, maar de dubbeldikke microvezel maakt ruimschoots goed wat het in grootte mist — auto droog zonder uit te wringen!

image.jpeg
CarPro Reset - Micofiber Madness IncrediPad - CarPro Fat BOA Drying towel: A Winning Team!
 
Laatst bewerkt:

Srt4

Premium Member
Leuke review marlene .
die washandschoen binnenkort maar bestelen dan .
de fat boa heb ik ook , wat een heerlijk ding is dat .
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Wat een leuk verhaal Marlene! Buiten dat het fijn is om te lezen dat je tevreden bemt over de aangekochte producten, is het verhaal leuk om te lezen maar ook goed onderbouwd en zeer uitgebreid. Helemaal top dus!
 

marlene

Premium Member
Dank jullie wel voor de reacties!:)
Leuk dat jij je ervaringen deelt! Vooral die droogdoek ben ik benieuwd naar.
Er is ook een Fat BOA XL, maar ik heb de gewone (35x60) en die droogt met gemak onze jazz in één keer. Ik vond het een stuk gemakkelijker werker dan zo'n enorm badlaken.

Wat een leuk verhaal Marlene! Buiten dat het fijn is om te lezen dat je tevreden bemt over de aangekochte producten, is het verhaal leuk om te lezen maar ook goed onderbouwd en zeer uitgebreid. Helemaal top dus!
Toen ik begin dit jaar begon heb ik het hele internet afgestroopt naar info. ;) Gebruikerservaring is waar de meeste mensen naar op zoek zijn, dus ook ik.
Plus dat ik graag wilde laten weten hoe blij ik met het advies van forumleden hier ben!
 

Cavemania

V.I.P. Member
Leuk verhaal om te lezen en wat fijn dat je de voor jou geschikte producten hebt gekocht. Door jou verhaal over de incredipad overweeg ik om deze ook maar eens een keer te kopen. De reset is ook een echte topper.
 

JMC

Member
omdat, zoals je zelf al aangaf, de meesten op dit forum helemaal leip zijn van de Carpro Reset zat ik eraan te denken om deze ook eens te proberen. (had Mr. Pinky, maar die is bijna leeg). Ben er eigenlijk wel tevreden over, maar wil ook deze graag eens proberen.

Ik heb echter nog wel een vraag over wat je schreef "speciaal gemaakt voor Quartz coatings" houdt dit in dat deze shampoo niet voor iedere autolak te gebruiken is? En, kan ik ergens vinden wat voor lak mijn auto heeft? :S
 

marlene

Premium Member
@JMC Met Mr. Pinky heb ik geen ervaring, dus ik kan niet beoordelen of Reset beter is.

Wat betreft de Quartz coatings gaat het hier om het soort beschermlaag die je op de auto hebt zitten: sealant, wax, coating op basis van nanotechnologie (quarts). Bij een wax of sealant beschermlaag raadt CarPro aan een sterkere verdunning te gebruiken om er zeker van te zijn dat deze bescherminglaag niet wordt aangetast.

Ik heb inmiddels al een aantal keer de auto gewassen met Reset in bovengenoemde verdunning en ik kan je zeggen dat na het wassen de beading eruit ziet alsof de auto net in wax is gezet. Dus wax safe! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JMC

Woody

V.I.P. Member
Reload is inderdaad op alle lakken te gebruiken net zoals Reset ;)

Reset is echt een superfijne shampoo die je in alle gevallen kan gebruiken, maar zoals met iedere shampoo let goed op de dosering!
 

marlene

Premium Member
Nog weer even een bevestiging hoe blij ik met de CarPro Reset shampoo ben! :)
De voorlaatste keer had ik de auto met Dodo Juice Born to be Mild gewassen (dat flesje moet ook op) en na het drogen ben ik zeker een kwartier bezig geweest om een soort vettige en stroeve laag van het dak van de auto af te krijgen. :mad: Geen flauw idee wat dat was, de auto was niet eens echt smerig voordat ik ging wassen...
Maandag weer de auto gewassen (meer stoffig dan vuil) en toen de CarPro Reset gepakt, 2 dopjes (16ml - 15 liter water). Ik had de klei, pro polish en wax al klaar staan om het dak van de auto na het wassen te doen. Maar wat schetst mijn verbazing dat na het drogen het dak aalglad was en glom als een spiegel. Voor de zekerheid het dak met de sproeikop natgemaakt... en mooie ronde waterpareltjes sierden het oppervlak.
Weer drooggedept, klei, polish en wax opgeruimd en de overgebleven tijd besteed aan de rubbers en kunststof. :rolleyes:

Allebei de wasbeurten heb ik geen detailerspray na het wassen gebruikt (dat doe ik weleens voor nog meer glans, haha,) maar wat er met de DJBtbM aan de hand was (?) Voortaan ga ik 'm alleen nog voor de velgen gebruiken, tot ie op is...
 

Woody

V.I.P. Member
Ik denk dat de shampoo is opgedroogd en daarom dat het dak zo stroef aanvoelde.
Mocht dit nog een keer gebeuren. Even natsproeien en vervolgens met een washmit erover en je zult zien dat er niks aan de hand is ;)

Je velgen worden in ieder geval wel heel erg verwend zo :D
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik denk dat de shampoo is opgedroogd en daarom dat het dak zo stroef aanvoelde.
Mocht dit nog een keer gebeuren. Even natsproeien en vervolgens met een washmit erover en je zult zien dat er niks aan de hand is ;)
Inderdaad, het dak (te) warm waarschijnlijk en het water wat er op lag ingedroogd. Ik heb het ook regelmatig op de (antracietkleurige) Yaris met GC Glossworkz, daardoor is het niet ineens een slecht product.
 

marlene

Premium Member
Dankjewel @Woody en @5T-3F-4N ! Ik was geen auto in de volle zon en meestal ook nog in de avond nu dat nog kan. Maar de oprit ligt op het zuiden dus nog langer afspoelen van tevoren om het dak meer te koelen misschien.

... daardoor is het niet ineens een slecht product.
Dat ga ik niet zeggen over DJBtbM! Voor Reset gebruikte ik altijd DJBtbM en dit was nog nooit gebeurd, maar wellicht was de auto maandag koeler dan de week ervoor en was dat dus de oorzaak.
 

Woody

V.I.P. Member
Mijn voorkeur gaat uit naar de ochtend. Heeft de lak ook niet heel de dag staan bakken in de zon en zo verminder je dus het risico op indrogen van de shampoo net een beetje meer. Maar daar moet je dan wel tijd voor hebben natuurlijk ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan