Aanbrengen CarPro Dlux

IbizaSigno

V.I.P. Member
Het is wel weer bijna tijd om alle zomervelgen te kleien, polijsten en te voorzien van een coating. Gezien de positieve ervaringen met Dlux en de mooie actie wil ik die aanschaffen. Maar heb er een paar vraagjes over.

De hoeveelheid, best wat setjes te doen. 1x 17", 1x 16", 2x 15". Heb ik dan aan een potje voldoende of is meer een beter idee?

Hoe lang kan ik Dlux bewaren? Mevr. IbizaSigno heeft mooie velgen voor de winterbanden, maarja die gaan er nog niet onderweg om te kunnen coaten.

Is het verstandig met de huidige temperaturen? Zo niet, wederom hoe lang is het te bewaren?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Moet voldoende zijn is mijn ervaring. Ik heb met een 30 ml flacon één 18 en twee 17 inch velgensets van een laagje Dlux voorzien.
Er zit nog een klein bodempje in het flesje. Met het applicatorblokje en een microsuede doekje breng je heel zuinig op.

De informatie op de verpakking en de informatie op internet was wat tegenstrijdig in mijn herinnering. Daarnaast is er een soort formule voor de berekening van de droogtijd. Die heb ik zeer precies opgevolgd. DLux heb ik binnen aangebracht bij een constante temp van 20 graden.
 

SLK

V.I.P. Member
+1 voor Blackpassat. 1 flesje is voldoende. Ik heb de D-lux destijds aangebracht met een make up padje. Werkte ook prima. En des te kouder, des te langer de droogtijd. Kan je ze niet op zolder behandelen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
4 sets zal wel een beetje krap worden. De droogtijd is inderdaad afhankelijk van de temperatuur, bij lage temperaturen dus langer wachten met afnemen...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Danku. Zolder is het plan @SLK, daar is het niet zo koud als buiten maar toch ook niet zo warm als in de woonkamer.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb 2 setjes wielen en al het kunststof van de A4 gedaan, toen was het op, het werkt ook zeer goed op kunststof Nicky.
Ik heb het binnen bij 18 graden gedaan, even laten curen je ziet er een lichte waas opkomen en dan met een suède doek afnemen en schoon is je kunstgebit.

KAn niet mis.
 

Addy

V.I.P. Member
2015-01-18 22.14.21.jpg 2015-01-18 22.15.10.jpg

Werkt idd goed op kunststof.
Dit is een laagje.
Astra g staat erom bekend dat het kunststof vaal wordt.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Bedankt heren voor de informatie. Ik denk dat ik binnen aan de slag ga met de velgen. Moet goedkomen. De suede doeken zijn een must?
 

Kilometervreter

überspammer
Bedankt heren voor de informatie. Ik denk dat ik binnen aan de slag ga met de velgen. Moet goedkomen. De suede doeken zijn een must?
Ik vind ook van wel Nicky, een langharige doek snijdt teveel, ik neem eigenlijk de laatste stap sinds twee jaar altijd af met een suèdedoek of met de ulimate whipe.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tja die grote had ik er niet bij besteld destijds omdat ik dacht dat het met die kleintjes ook wel kon. Wellicht toch een keer bestellen als ik ook de coating ga bestellen ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Die kleintjes die worden meegeleverd met deDLux zijn voor het aanbrengen, niet voor het afnemen ;)
De 40x40's doen het inderdaad prima.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Helaas werkt dat dan toch net anders (ondanks dat het exact hetzelfde materiaal is) omdat de coating een beetje stroef is heb je op zo'n klein doekje te weinig grip. Zo'n 40x40 doek is 16x zo groot en is veel gemakkelijker te hanteren om de stroeve coating af te nemen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Daar kwam ik ook achter, eigenlijk ook wel logisch als je er over nadenkt.

Uiteindelijk ook goed gelukt met de Ultimate Wipe
 

Nieuwste berichten

Bovenaan