Advies voor stapje zwaarder polijsten gezocht

iDuc

New Member
vandaag voor het eerst met de DAP aan de slag, heb de complete set waarbij de oranje Hex pad en 400 compound het zwaarst is. Met meerdere hits blijft er op de Z3 toch nog wel aardig wat krassen zitten...

Wat zouden jullie adviseren om nog wat zwaarder geschut te kiezen? Denk aan een microfiber cutting pad? En welke compound?
 

iDuc

New Member
Even een voor en na plaatje:
18D8D30C-3EDF-47AF-905C-EF6CD46C7016_zpsfkddqr6l.jpg

4142551D-70F0-4CD8-B3C4-0B1B09746156_zpso3swphjg.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Microfiber cutting pad met de FG400 werkt uitstekend op de wat hardere lakken...
 

iDuc

New Member
Zo, dat was me het dagje wel... Gaat aardig zo in de parkeergarage hier met een bouwlampje. Lekker onbereikbaar ook onder de grond ;)

Eerst 1 paneel stuk testen met wit/middel en daarna naar oranje/400 combi. Dat werkte aardig, maar zeker niet alles weg. Ook gekeken of een (paar) extra hits veel deed, maar leek me niet op te schieten, dus uiteindelijk rondom 1/2 hits met de oranje/400 combi. Toen was het al aardig laat, dus afgerond met Lime Prime en daarna 845 waxlaagje erover.

Nog een voor foto:
Z3-voor_zps8xzo0apj.jpg


En na polijsten voor wax, bumper is hier nog niet gedaan:
Z3-na_zpsafzvk03q.jpg


Na wax:
Z3-na3_zpsw14zthjh.jpg

Z3-na2_zpst2e5k7mn.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ja, daar gaan wat uurtjes inzitten... Volgende keer eens proberen af te werken met een finisher en je zult zien dat de glans enorm toeneemt. Je hebt je zondag in ieder geval nuttig besteed!
 

iDuc

New Member
Ja, daar gaan wat uurtjes inzitten... Volgende keer eens proberen af te werken met een finisher en je zult zien dat de glans enorm toeneemt. Je hebt je zondag in ieder geval nuttig besteed!
Thanks... was leuk en leerzaam. Welke microfiber pad zou jij adviseren om nog een stapje verder te kunnen gaan om defecten weg te krijgen?

Volgende keer zeker finishen voor ik naar Lime Prime en dan Wax ga...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Hele verbetering zo al. Metallic zwart blijft toch altijd wat lastig. Ik denk dat je er meer uit kunt halen. Nog diepere glans door meerdere keren te polijsten.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding

Stefan

Administrator
Forumleiding
@iDuc : Je kunt foto's hier direct up loaden zonder tussenkomst van photobucket of andere dienst. Hierboven zijn namelijk nu al wat foto's verloren gegaan en door deze direct hier te uploaden kun je dat voorkomen :)
 

iDuc

New Member
Haha, ik weet wat primen is... had al aardig wat Youtube filmpjes gekeken... Nog advies voor welke compound ik het beste kan gebruiken icm een microfiber pad?
 

iDuc

New Member
Zoals te lezen heb ik met de Chemical Guys orange foam pad en Menzerna FG400 nog niet het gewenste resultaat bereikt. Nu wil ik kijken welke opties ik heb om een stapje verder te gaan.

Wat pads denk ik aan een MF Cutting pad (Chemical Guys of Meguiars) vs. de Chemical Guys yellow foam cutting pad, wat zou de beste optie zijn?
Wat compound hou ik voor foam vast aan de FG400 voor foam, maar misschien dat voor een MF cutting pad beter is om passende Meguiars D300 te doen?

Alvast bedankt voor het advies :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan