Black hole

anh

New Member
ik ben vw golf 2 gti onder handen aan het nemen.
Ik vraag mij het volgende af:
Heb de wagen al volledig behandeld met polish. Nu wil ik Black hole erover doen of ben ik beter met Carpro essence?
Nadien wordt de wagen wel nog behandeld met cquartz.
Heeft het zin om eerst Black hole te gebruiken en daarna Essence? Of neemt de Essence de blackholever terug van af?
Graag jullie mening.

Foto's volgen dit weekend nog.
 

TECHNIC

Active Member
Mijn mening: gebruik enkel die CP Essence en doe er dan de CQuartz over.

Black Hole en nadien Essence: Essence zal de Black Hole verwijderen/beschadigen want Essence polijst ook.
Essence en nadien Black Hole: Ik ken Black Hole persoonlijk niet, maar het is een Glaze met ook reinigende eigenschappen, dus ik acht de kans mogelijk dat Black Hole de Essence kan beschadigen.
Essence heeft een meervoudige werking, nl. polish, glaze/filler en pre-sealant/coating. Ik ben een heel tevreden gebruiker van Essence en voor mij is dit een final step voor verzegeling, dus geen nood aan een additionele glaze.

Enfin, als er andere zijn met een andere visie, gooi het in de groep. Hopelijk heeft dit je mogen helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: anh

anh

New Member
Mijn mening: gebruik enkel die CP Essence en doe er dan de CQuartz over.

Black Hole en nadien Essence: Essence zal de Black Hole verwijderen/beschadigen want Essence polijst ook.
Essence en nadien Black Hole: Ik ken Black Hole persoonlijk niet, maar het is een Glaze met ook reinigende eigenschappen, dus ik acht de kans mogelijk dat Black Hole de Essence kan beschadigen.
Essence heeft een meervoudige werking, nl. polish, glaze/filler en pre-sealant/coating. Ik ben een heel tevreden gebruiker van Essence en voor mij is dit een final step voor verzegeling, dus geen nood aan een additionele glaze.

Enfin, als er andere zijn met een andere visie, gooi het in de groep. Hopelijk heeft dit je mogen helpen.
Heel erg dank voor de informatie.
 

TECHNIC

Active Member
Terechte opmerking van Kilometervreter!

De meeste glazes, althans die ik ken, zijn zacht, kunnen wat krasjes fillen(helaas gaan ze meestal niet lang mee) en geven een beetje een gewaxte bling. Een wax of gewone sealant over een glaze is geen probleem, want ook dat zijn zachte, olieachtige producten.

Een keramische coating is hard en vereist een zeer propere ondergrond(ontsmet als het ware en ontdaan van alle mogelijke vetten, dus ja ook wax en glaze). De kans dat je cquartz niet goed zou hechten bovenop een glaze is dus zeer reëel en dat zou zonde van het werk en product zijn, cquartz kost geld en dat wil je niet zomaar verspillen.

Als je Essence als finale stap hebt gebruikt moet je in theorie niet meer ontvetten, Essence kan perfect dienen als primer voor de cquartz. Essence kan ook fillen als een glaze, maar gebruikt hiervoor “hardere” fillers in tegenstelling tot traditionele glazes. Wel goed afnemen met een propere MF doek, zodat er zeker geen stof of los residu van de Essence op de lak blijft slingeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: anh

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad, als er een coating aangebracht gaat worden dan moet dit op een "kale" lak, Essence is daarop een uitzondering aangezien dit alles primer dient en een basislaag SiO2 op de lak achterlaat waarop de coating perfect hecht.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan