BlackPassat: CC 2.0 van BlackPassatJunior in de coating

RST-Smurf

V.I.P. Member
Dat is ook zo Johan.Maar je kan ook elke gedane wagen als een ervaring zien.Dus denk dat ik wel kan zeggen dat ik aardig wat ervaring met C1tjes heb :D
 

Black Widow

V.I.P. Member
Leuk verhaal om te lezen. Ik kan me er wel in vinden. Aanvankelijk ga je met je hobby van start en wil je van alles proberen, wat ikzelf ook heb gedaan. Geleidelijk aan kom je er achter dat de verschillen tussen de diverse producten veel kleiner zijn als dat de marketing afdelingen van de diverse fabrikanten je willen doen geloven. Je eigen selectie aan producten, die je inmiddels ook goed kent, blijft over en daar doe je je klussen mee. De drang om nieuwe producten uit te proberen wordt minder. Zelf vind ik het ook een heel stuk relaxter werken zonder al die 'meer van het zelfde' producten op mijn rek. Ik heb ook al een hele tijd nauwelijks iets nieuws gekocht. Sommige producten gebruik ik op en worden niet vervangen terwijl ik sommige nooit meer gebruik en op de nominatie staan om ooit eens een keer richting vuilnisbak te verdwijnen :)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
...en dan heb je van die producten staan die je niet bevallen en dan denk je: "dat maak ik nog wel een keer op"
Maar dat gebeurt dus niet. Je doet dan teveel concessies aan je eigen standaard.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Heel erg bekend Johan , daarom afgelopen winter "de bezem" door de collectie gedaan.Wat ik niet meer gebruik verkocht/te koop gezet.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Na vijf jaar detailplezier heb ik mijn eerste Volvo onder handen gekregen. Een type V50 1.8F in de kleur Graphite Black.
De auto is van bouwjaar 2007 en heeft bijna 100.000 km ervaring onder de wielen.
Algehele staat van de auto is prima maar de eigenaar wilde ook graag de fijne kneepjes leren.
Het detailplezier werd nogal verstoord door de regenbuien die niet op de buienradar of app te zien waren maar die wel regelmatig vielen.
In het kort de stappen met wat plaatjes:
1. Insprayen met Poorboys Bugsquash;
2. randjes met Poorboys APC insprayen en inwerken met een kwastje;
3. foamen met Stjarnagloos Red Snö (blijft een waterig goedje ook in 1 op 5 concentratie);
001.jpg

4. afspuiten met HD;
5. wassen met Dodo Juice Born to be Mild;
6. kleien met Dodo Juice fine clay. Als lubricant heb ik de Poorboys kleivloeistof gebruikt, deze ruikt heerlijk;
002.jpg
Redelijk wat hars verzameld in de loop van de tijd.
003.jpg

7. afplakken met Colad tape;

005.jpg
8. als intermezzo op verzoek van de eigenaar de type aanduiding eraf gehaald;
004.jpg

IMG-20150516-WA0013.jpg

9. omdat de eigenaar nu toch wat aan zijn vriendin uit te leggen had, ook maar "Volvo" eraf gehaald. Het eerste gebruik van de CarPro Flashpad is overigens prima bevallen;

007.jpg

10. polijstrondje met oranje css pad en Festool 5000
11. polijstrondje met lightgroene css pad en Festool 11000
12. trims met Black Wow
13. waxje erop SCGBR

Dit alles ging niet heel vloeiend achter elkaar omdat we regelmatig even gingen schuilen. Een beetje regen is niet erg maar het viel er bij tijd en wijle behoorlijk uit.
Afterpics
008.jpg
009.jpg
De eigenaar was tijdens het detailen zeer enthousiast en vroeg honderduit over de gebruikte materialen. Ik denk dat het detailvirus zich op een nieuwe gastheer heeft genesteld.
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Mooi verhaal en een fraaie detail, die flashpad doet zijn werk wel hé!
Het is en blijft een leuk spelletje als je met enthousiastelingen in de weer bent!
Was de lak een beetje te corrigeren Johan?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Deze Volvo staat er mooi bij ondanks het weer. Hoe zijn de Festool polijstmiddelen bevallen?
Ik kende de Festool polijstmiddelen al Nicky. Zelfs de 5.000 die een heel behoorlijke correctiefactor heeft, hoeft nauwelijks afgebouwd te worden. Ik vermoed dat het spul uit de fabriek van menzerna komt maar ik heb daar nog nooit een overtuigende bevestiging van gezien.

Mooi verhaal en een fraaie detail, die flashpad doet zijn werk wel hé!
Het is en blijft een leuk spelletje als je met enthousiastelingen in de weer bent!
Was de lak een beetje te corrigeren Johan?
Ja die flashpad is geweldig, ik heb alleen een spotpad maar ik denk dat er ook nog wel een grotere komt.
Qua correctie viel me op dat er soms lakdefecten zijn waarvan je denk dat je die er wel even uitpolijst. Vervolgens lukt dat dus bijna niet, en heb je het gevoel dat je moet op blijven schalen. Op het grootste deel van de auto had ik maar heel weinig nodig om strak te komen. nadeel was wel dat de auto eigenlijk constant wat nat bleef waardoor een écht goede inspectie niet mogelijk was. Bij het uitpoetsen van de wax heb ik hier en daar nog wel wat krasjes gezien die iets harder aangepakt hadden mogen worden. Tja het kan altijd beter voor een detailer.

Mooi werk verricht @BlackPassat. @Kilometervreter je neemt me de woorden uit de mond. Ik heb de ervaring dat de Volvo lakken slecht corrigeren.

Het weer zat vandaag zeker niet mee. Hier toch tot een uur of drie regen gehad.
Hier maar heel weinig echt droge perioden, pas rond half vijf werd het echt droog en nog wat later hebben we zelfs het zonnetje nog gezien. Toen was alle detailgear echter al opgeruimd.

Knap resultaat zo tussen de buien door @BlackPassat
het was echt detailen met hindernissen op deze manier. Op een slecht moment had ik er echt tabak van.
 

Kilometervreter

überspammer
Dat is eigenlijk de reden dat ik om 11.00 uur al de moed opgaf, zelfs de testspot afnemen was al drama, zo nat was het en zo hoog was de luchtvochtigheid, blij dat ik gestopt ben, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen :).
 

Addy

V.I.P. Member
Netjes weer. Alles met de Dap gedaan omdat Volvo toch ook wel bekend staat om de harde lakken.
Wat betreft het weer is dat flink balen. Zoveel makkelijker als je lekker binnen kan staan.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan