C-Quartz op een caravan?

RST-Smurf

V.I.P. Member
Zoals men wel weet heb ik een klein sleurhutje staan.

Is een oud ding en dus geen polyester geval.zijn volgens mij van die alu platen met lak erop.

Spul verkrijt vrij snel en worden zwartig.Dus elk jaar kan ik er een rondje tegen aan met de een cleaner.

Daar dit ook niet erg dik is die laag ( iets van rond de 30 micron ).Heeft dit ook geen eeuwige doen.

Dus zat ik eraan te denken om een keer C-Quartz hier op aan te brengen ( heb nog een flesje staan dus waarom niet? ).


Maar zijn er mensen hier die ervaringen hebben met dit aanbrengen op een caravan?

Weet de stappen om dit aan te brengen op een autolak ( en op een fiets ) , maar weet niet of dit ook een gespoten lak is zoals op een auto?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het lijkt me geen probleem, goed wassen, kleien, eventueel polijsten, ontvetten, ontvetten en cquartz erop. Gaat vast goed komen zo!
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Als het weer wat beter wordt maar eens kijken of het wat wordt.Moet ik wel weer helaas m`n verse laag Ibrido gaan strippen....
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vandaag dus weer aan de gang geweest.

Als eerst met de Pro polish van Poorboy de lak ontdaan van alles en dat die weer schoon is.Ontvet met Eraser 2x en vervolgens paneel per paneel C-Quartz aan gebracht.

Nu kijken wat het gaat doen als het weer geregent heeft.Of ik nu eindlijk van die zwarte strepen afblijf.

Maar glans en diepte zit er goed in :p


 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ff een updaatje :

Nu we 2 dagen met regen verder zijn.Meteen ff gekeken hoe het er bij staat.De zwarte strepen komen weer terug.Alleen met een milde reiniger zijn ze ook zo weg ( Poorboys Spray & Wipe ).Dus gaat me wel bevallen denk :p

Ga alleen binnenkort nog een 2de laag erop zetten voor de zekerheid.

Het sheet en bead wel als een malle nu :D
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Denk van de strips die bij de ramen zitten , want daar zitten de strepen ook.

Achterste raam gaat er zeker .Dus meteen alles goed aanpakken.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ff een updaatje :

Vandaag de sleurhutte weer gewassen.

1 ding weet ik nu ook weer , C-Quartz kan ook tegen wasbenzine :p . heb de kitnaden allemaal vervangen , dus met schoonmaken ervan wasbenzine gebruikt.Maar merk niks geen verschil met de sheeting en beading op die plaatsen ten opzichte van de rest.

Maar ook een filmpje gemaakt , alles staat in de normale C-Quartz.Behalve het onderste deel van de deur , die staat in de D-Lux :

 

Nieuwste berichten

Bovenaan