CarPro Fixer gumt, hoe voorkomen?

Chris van S.

Premium Member
Ik deed drie druppen ter grote van een erwt op de groene Rupes pad, dit verdeeld over een deel van de motorkap. Ongeveer een stuk van 40x40. Eerst verdeeld op stand twee, daarna vier passaes op stand vijf. Wilde het afnemen en de doek bleef wederom vastzitten..

ik denk dat 4 passes niet genoeg zijn bij fixer. De korrels breken echt traag en lang af om zo echt netjes te finishenzodat nabewerken bijna niet nodig is.

Zoals Nicky omschrijft heb ik gisteren de Focus I ook gepolijst en daardoor ook Fixer niet op de juiste manier uit laten werken zoals @2shiny omschrijft.
Had gisteren namelijk het idee dat Fixer juist door de lage stand gumde. Bij het terugstellen van de machinesnelheid van 6 naar 4 begon Fixer te gummen als een gek. Dus als oplossing stopte ik gisteren gewoon op stand 6, op dat moment ging het uitbuffen wel redelijk maar ik had niet het idee dat het de manier was. Alhoewel het resultaat wel ok was. Ik hoop dat ik Fixer snel weer kan proberen.

Ik ben het ook met @Kilometervreter eens dat 1 stap polijsten niet zo mooi is dan als na het fijn polijsten. De oplossing die ik daarvoor gisteren had bedacht was het gebruik van Dodo Juice Lime Prime pre wax cleaner. Juist omdat daarin nog een korreltje zit, de glaze die in LP is dan nog een extraatje.
 

2shiny

V.I.P. Member
welke pad gaat afhangen war je het meest wil. Een medium polijstpad als je meer cut wil, een fijne pad als je meer glans wil bij een 1 step polish.
hoe zachter de pad, hoe langer je moet werken voordat de korrel is afgebroken.

ala je op hogere snelheid werkt ga je meer hitte krijgen en zal de korrel sneller afbreken, soms zo snel dat je maar weinig cut overhoud.
je kan wel idd corrigeren op stand 4 en dan afwerken stand 5-6.

wat je soms ook krijgt ia dat je op hoge stand en druk minder product uit de pad krijgt en ala je dan terug naar stand 4 gaat en zoveel druk, dat er een deel onafgebroken product terug uit de pad komt en dat gaat idd terug gummen
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Het heeftvwat relatietherapie gekost, maar de Fixer en ik kunnen met elkaar over weg! :) Groene Rupes pad, drie dotjes. Verdelen op stand twee, twee passes. Daarna op stand 4 twee passes en weer afbouwen op stand twee twee passes. Dat dat nou zo veel moeite heeft gekost...!?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Waar het hem in zat denk ik, liep er vandaag ook we tegen aan. Toch te veel product gebruikt af en toe. En soms te lang door gewerkt.
 

2shiny

V.I.P. Member
eerste ervaring met fixer gehad. Net volledig dak gepolijst.
als ik afbouw, dan durft het gummen. Maar als ik mooi op 4,5-5 blijf en lang doorwerk, dan is het fantastisch om af te nemen. Breekt snel af en kan je wel lekker mee verfijnen. Goeie correctie ook met froene hex pad op bmw lak
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Hoeveel hits heb je gedaan? Ik heb oo de dap900 met de witte 4" pad twee drupjes gedaan en daarmee gaat het heerlijk. Zo gauw ik oo een grotere pad wil isbhet gummen. Maar misschien werk ik te lang door!? Binnenkort nog wat lakken te verbeyeren dus wellicht dan.
 

2shiny

V.I.P. Member
2 passes verdeln op 3, dan 3-4 passes op 5
Pad primen door X erop en mee werken. Vanaf dan 2-3 kleine drupjs fixer. Minder groot dan je normaal doet.
Pad na elke keer reinigen on the fly
 

Black Widow

V.I.P. Member
Een doek, die je in je hand neemt, druk je tegen de bewegende pad. Teveel aan vocht en residu blijft zo aan de doek hangen. Werkt alleen met een DA.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zoals ik schrijf blijft ook ander residu aan de doek hangen. Prima methode om tussendoor schoon te maken maar om de pad brandschoon te maken moet hij toch in de wasmachine oid.
 

2shiny

V.I.P. Member
klopt, maar ik maak ze nooit compleet proper als ik werk, reinigen on the fly pf gewoon een verse pad nemen. Dan achteraf allemaal in de wasmachine
 

Nieuwste berichten

Bovenaan