CarPro FlyBy Forte

Rutger64

Premium Member
543bc69fb2a7f-FullSizeRender.jpg



Gisteren ben ik ook aan de gang geweest met de nieuwe Carpro Flyby Forte. Product zit in een nette verpakking en het verwerkt zeer makkelijk.

Mijn werkwijze was ongeveer gelijk aan die van @Cavemania op het polijsten na. Ik heb de ruit gepolijst met Ceriglass en de 5,5" Ceriglass pad op de DA. Daarna een aantal maal met Carpro Eraser de ruit schoongemaakt. Vervolgens begonnen met het aanbrengen van het product. Ik heb het in de buiten lucht aangebracht.
543bc843acdfa-FullSizeRender_%283%29.jpg


Ik maakte gebruik van de zon in een bepaalde hoek om te kijken waar ik ongeveer ben gebleven. Ook ik heb 4 lagen aangebracht op de voorruit en 1x op de zijruiten. Het flesje zat na gebruik nog ongeveer 1/4 vol ongeveer. Ook ik zal de standtijd volgen en filmpjes schieten als het regent.

Het resultaat:

543bc901c4391-FullSizeRender_%282%29.jpg
 

Rutger64

Premium Member
Vandaag een filmpje geschoten. Misschien niet ideaal, want het miezerde een héél klein beetje. Bij 50 km/u vormden de miezer druppeltjes wat grotere druppels en begon er een beetje beweging in te komen. Vanaf ongeveer 70 km/u en harder vlogen de druppels er af. (Oprit snelweg in filmpje)

 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Hier hetzelfde beeld, @Rutger64 alleen met een beetje miezer gereden, dat zag er wel goed uit.
Wel mooie beading als de auto stilstaat.

Hopelijk vandaag of morgen een beetje regen tijdens het rijden :)
 

Chris van S.

Premium Member
Tnx @Rutger64 ! Nu ga ik helemaal snel Forte op mijn voorruit zetten. Water op de Nanolex laag blijft gewoon plakken op de voorruit, zelfs boven de 100km/u. :S
 

Svenn21

Active Member
Ik heb zelf de flyby30 op mijn voorraam zitten en was al tevreden, afgelopen week de auto gewassen en voorzien van de wetcoat, deze heb ik ook op de voorruit aangebracht en dit heeft het effect enkel versterkt! Het regende afgelopen week smorgens, ik hoorden de regen wel maar zag er geen op mijn raam zelfs de ruitenwissers niet hoeven gebruiken!
 

Kilometervreter

überspammer
Nou @Svenn21 ik heb ook de flyby30 op mijn voorruit gehad maar ik vond het allemaal niet zo lekker werken.
De Forte tot nu toe wel, maar dat zit er nu een week op en nog geen echte regen gehad onderweg, alleen wat miezer en ' s morgens de ruit in de druppels als het 's nachts geregend had.
Deze druppels waren wel weg met 60 km per uur!
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ben op dit moment niet onder de indruk van dit product. Waarschijnlijk heeft dat op dit moment een andere oorzaak. Van ruim 2000 kilometer zooi op de ruit en een week lang onder de boom gestaan. Ik verwacht dat het na het wassen van de auto beter is/wordt. Wellicht dat er tijdens het aanbrengen ook iets mis is gegaan.

Het filmpje

 

ArjanD300

Premium Member
Nee idd word er niet warm of koud van..

Voorlopig zit ik nog steeds met stuiterende wissers :mad:
dus de ruit polijsten en meerdere malen ontvetten hielp dus niet.

heb nu 2 sets aeros hier liggen, heb ze beiden geheel ontvet de eenne set in de reload ondergedompeld en de andere in de turtle rain clear....

Als dat het ook niet is ga ik een set standaard wissers bestellen....
inmiddels wel de ruit weer in 3 laagjes turtle gezet, en jaha met 50km/h rollen de druppels al...
 

Rutger64

Premium Member
Ik vind het wel een goed product, zo op het eerste gezicht.

Geen klapperende ruitenwissers, geen waas tijdens het gebruik van de wissers. Druppels gaan ongeveer met dezelfde snelheid als de Turtle wax Clearvue van de ruit.

En als de claims kloppen, moet het een stuk duurzamer zijn.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nee idd word er niet warm of koud van..

Voorlopig zit ik nog steeds met stuiterende wissers :mad:
dus de ruit polijsten en meerdere malen ontvetten hielp dus niet.

heb nu 2 sets aeros hier liggen, heb ze beiden geheel ontvet de eenne set in de reload ondergedompeld en de andere in de turtle rain clear....

Als dat het ook niet is ga ik een set standaard wissers bestellen....
inmiddels wel de ruit weer in 3 laagjes turtle gezet, en jaha met 50km/h rollen de druppels al...
Arjan, jij hebt er toch geen Forte opstaan?
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb het er vorige week ook opgezet en alleen kunnen zien dat er afloopt als ik zo'n 60 km per uur rijdt.
Tot nu toe blij met het product, maar nog steeds benieuwd naar hoe het gaat als het regent...
 

ArjanD300

Premium Member
NEE NEE heb geen forte ! Zelfs geen carpro...
ben er wel nieuwsgierig naar, maar omdat die verrekte wissers stuiteren, ben ik er niet aan begonnen, en had dus eerst alles gereinigt en nieuwe wissers erop, om eerst het stuiteren op te lossen, maar dat is het dus niet...

Eerst dit op zien te lossen, dan kijken we wel weer..

Maar ging me meer om het filmpje van cavemania, ben er niet van onder de indruk...
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat filmpje van Robert ziet er inderdaad niet goed uit, daar ben ik het mee eens, ik ben benieuwd hoe het is na reiniging van de ruit. Het voordeel van de Forte is o.a. het niet stuiteren van de wissers dus misschien toch een oplossing voor je.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Vrijdag zal de auto ontdaan worden van alle vakantie vervuiling. Volgende week gaat het vast weer regenen dus hoop dan een beter filmpje te kunnen maken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan