CarPro FlyBy Forte

Addy

V.I.P. Member
Ik moet me toch ook hierbij aansluiten jammer genoeg. Vandaag genoeg regen gehad onderweg maar moest toch echt mijn ruitenwissers gebruiken.
Ik had er ook wel meer van verwacht.
Dan ga ik er vanuit dat ik het goed heb aangebracht.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb vanmiddag in de stortregen teruggereden en boven de 70 km per uur hoef ik mijn ruitenwissers niet te gebruiken.
Water rolt er keurig vanaf.
Ik heb de Forte er zaterdag een week geleden opgezet en daarna de auto niet meer gewassen. Ruiten zijn niet echt vuil maar ook niet meer schoon.
Toto nu toe tevreden met het resultaat.
Ik heb de ruit machinaal gepolijst afgenomen met eraser en de Forte er in drie lagen opgebracht.
Tot nu toe wel tevreden.
 

Addy

V.I.P. Member
Welke stappen heb je gebruikt met machinaal polijsten Leon.
Ik moet er wel bij zeggen dat bij mij kort na het aanbrengen het zachtjes ging regenen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Kan je er een filmpje van maken @Kilometervreter ?

Ben we benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Mogelijk toch een kritisch product qua aanbrengen. Weet overigens niet wat verkeerd gedaan moet hebben. Heeft zeker ruim 15 uur onder dak gestaan en zeker 24 uur zonder wissers en water
 

Woody

V.I.P. Member
Ik heb ook mijn ruit machinaal gepolijst, maar met tegenvallend resultaat...
Ik wacht morgen het filmpje af. En anders van de week nieuwe laag erop :D
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
de applicatie lijkt toch allemaal goed te zijn geweest echter heb ik zelf veel meer product gebruikt dan de meesten van jullie, ik had aan één flesje net genoeg voor 3x de voorruit en de zijraampjes 1x (en een beetje voor op de wissers)

Ik zal eens even een balletje opgooien bij Carpro
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb met de carpro flashpad gepolijst, met ceriglass, op standje 3 op de dap, gewoon 1 dambordje.
Wel 2 keer met eraser afgenomen en een half uurtje gewacht, toen 3 laagjes Forte heel dun opgezet, ik heb nog 2/3 van het flesje over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik heb er nog niet mee in de regen gereden, deze week even de bus voorzien van een laagje dan is de kans wat groter dat we een regenbui tegenkomen :)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Jou ruit is denk wel erg vies van je ritje Beieren @Cavemania misschien is dat ook wel het verschil.
@Stefan hoe werkt het bij jou dan?

Ik ga er van uit dat het door de rit en vuiligheid komt. Heb deze week niet eerder de tijd dan vrijdag om de auto te wassen. Zie overigens overal van die vlekken zitten van geplette vliegen op de ruit maar kan me niet herinneren dat er zoveel vliegen op de ruit gezeten hebben.

Ff afwachten dus.
 

Avi@CP

New Member
Hi Guys, this is Avi Carpro, Stefan asked me for few tips about Forte:

the secret is not to apply it thick since it will leave high spots That can remove after

for best results:
1 surface must polish well before applying !! if by hand it must be long time polishing to make the glass flat and smooth as possible.
After That must remove all the polish residue , with alcohol or Eraser

2 once you apply, after third pass, the forth pass use same cotton for "wiping off", do not use another mf or suede for wiping off, i saw guys wiping it already after.
it need gentle wiping with the same cotton applied.

3 Make sure to clean the wiper rubber too, and apply on the rubber too with Forte.

4. must let the glass dry for at least 4 hours, no water touch. and no wipers working on the glass.

5. heating or IR on the glass is great help for drying and baking it. very recommended

6. after summer wipers are dry rubber, it wont help as much as the surface is silky smooth, so need new wipers with flexibility.
7 raindrops start moving from 50kmh .. it depend on the size drops the glass angle. if it small drizzle rain they 'wont fly so slow speed,

this coat made for durability and no noisy wipers, less for super phobic at lowest speed.
i hope this help.
Avi
 

Nieuwste berichten

Bovenaan