CarPro FlyBy Forte

2shiny

V.I.P. Member
je moet de Forte ook aanbrengen op de ruitenwissers. Mss gaat het beter na enkele keren wissen omdat er dan nog wat aan de ruitenwissers blijft hangen
 

Addy

V.I.P. Member
Zou polijsten met Ceriglass en een gewone cuttingpad ook werken anders moet ik alleen zo'n glaspad bestellen en dan zijn de verzendkosten hoger dan de pad zelf.
Past met gemak in een envelop. Misschien dat ze dat willen doen.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Zou polijsten met Ceriglass en een gewone cuttingpad ook werken anders moet ik alleen zo'n glaspad bestellen en dan zijn de verzendkosten hoger dan de pad zelf.
Ik kán bijna niet geloven dat je niet meer mee kan bestellen....... ;)
Volgens mij hebben ze bij WaxWorld zóveel detailspullen dat ze het gewoon verkopen.....:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Martijn

Active Member
Lol, eigenlijk verder niets (echt) nodig maar zal nog wel even rondneuzen dan. Geen betere raad dan ......
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik ook. Ik laat hem 24 uur binnen staan zonder ruitenwissers op het glas. Kan de coating lekker uitharden.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Inmiddels de eerste druppels regen op de voorruit gehad en nu was de werking een stuk beter. De voorbehandeling met de hand met Ceriglass was dus niet voldoende. Ik ga er van uit dat door het machinaal polijsten de ruit toch gladder is waardoor de coating beter zijn werk kan doen.
 

Chris van S.

Premium Member
@Cavemania: Super dat Forte nu een stuk beter werkt. Nu bevestig je nogmaals wat we al een paar weken in dit draadje al vermoeden maar nu kunnen we het bijna wel concluderen; Machinaal voorbewerken met Ceriglass is een pre om de goede werking van Forte te garanderen. :)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik denk inderdaad dat het wel van belang is. Ik kon direct al verschil zien toen de regen op het raam kwam. Beading was mooier. Bij het rijden in lichte regen begonnen de druppels tussen de 50 en 60 km/h al te rollen. Dus ben nu een stuk positiever. Nu nog even afwachten wat het doet als het echt regent.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Net even een stukje gereden in lichte regen. Vanaf een kilometer of 60 beginnen de druppels te rollen. Tijdens het rijden dacht ik dat de Turtle en Carlack beter presteerden. Echter heb ik nog even de filmpjes gekeken van de test van de 3 glassealants en kwam aan de hand daarvan tot de conclusie dat de FlyByForte minstens zo goed presteert. We zullen zien wat de duurzaamheid is van de FlyByForte. Als het goed is vele malen beter.
 

Chris van S.

Premium Member
Gisterenavond van Groningen naar Rotterdam gereden over de A28 langs Zwolle. Best wel een donker stuk snelweg. In elk geval de miezerregen vloog bij 120km/u zo snel van de voorruit af dat ik in het donker niet eens zag dat het regende (wel dat de weg nat was uiteraard ;) ). Pas toen er licht op de voorruit viel zag ik pas hoe vochtig de ruit was. Erg aparte gewaarwording.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Vandaag in de regen gereden. Ik had in eerste instantie niet eens door dat het regende. Bij 130km/h vliegen de druppels weg. Bij 80km/h rollen ze mooi. Bij 50 á 60km/h beginnen ze te rollen.

Mijn eerste reactie was dat de Turtle beter is maar de FlyByForte doet ook heel goed zijn werk maar de beading/sheeting is anders zodat het lijkt dat het minder goed werkt.
 

Kilometervreter

überspammer
Vanmorgen liep het er bij mij keurig vanaf bij 70 km per uur.
Het zit er nu een kleine 2 maanden op en doet zijn werk nog uitstekend.
Ruit mag alleen niet al te vies zijn of onder een boom gestaan hebben.
 

Chris van S.

Premium Member
Waarmee reinigen jullie de met forte behandelde voorruit mee tussen de wasbeurten door? Bijv DJ BTBM of PB S&W?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan