CarPro Immortal

Stefan

Administrator
Forumleiding
Carpro heeft deze week op de SEMA in Las Vegas de nieuwste "game-changing" zelfherstellende coating geintroduceerd, de CarPro Immortal.

Op het filmpje kun je zien hoe de coating zichzelf hersteld van fijnekrasjes zonder zonlicht of een andere warmtebron:

CarPro Immortal zal niet goedkoop worden, en zal gespoten moeten gaan worden in een spuitcabine. De coating geeft een extra laagdikte van 15 micron.
 

Pino

Premium Member
Leuk idee, maar als het als extra laag gespoten moet worden, wordt het lastig voor de doorsnee detailer.
 

Woody

V.I.P. Member
Ziet er super uit!
Heb je al een richtprijs? Of gaat dit alleen aan de gecertificeerde pro's verkocht worden?
 

2shiny

V.I.P. Member
dit gaat de detaling wereld veranderen... En alsa automerken dit gaan gebruiken, zal er voor detailers niet veel plezier en werk meer zijn...
toch een straf staaltje dat ze laten zien!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuk idee, maar als het als extra laag gespoten moet worden, wordt het lastig voor de doorsnee detailer.
Het wordt sowieso lastig, de meeste (ook professionele) hebben geen spuitcabine. Er zal dus of geinvesteerd moeten gaan worden in opleiding én een spuitcabine of er zullen samenwerkingsverbanden gezocht moeten worden.
Ziet er super uit!
Heb je al een richtprijs? Of gaat dit alleen aan de gecertificeerde pro's verkocht worden?
Er is nog geen prijs bekend maar het zal inderdaad alleen naar daarvoor aangewezen pro's gaan
dit gaat de detaling wereld veranderen... En alsa automerken dit gaan gebruiken, zal er voor detailers niet veel plezier en werk meer zijn...
toch een straf staaltje dat ze laten zien!
Net zo goed als fabrikanten de auto's niet voorzien van een coating denk ik dat het een aftermarket product blijft en de prijs zal vermoedelijk zodanig zijn dat het ook niet voor iedereen is weggelegd. Dus er zal genoeg te detailen blijven :)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Is het principe niet hetzelfde als de Scratch Shield Paint van Nissan?
Alleen dit is meer een "doe het zelf" pakket voor after market doeleinden.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Interessant maar bovendien een knap stukje technologie (als daar sprake van is?). Hoe werkt het precies?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Zo, indrukwekkend dit. Met deze clearcoat zou ik ook wel een zwarte wagen willen hebben.

@Stefan, weet jij ook wat de invloed van een wax is op deze laag? Ik zie hier namelijk al kreten staan dat het gedaan is met detailen. Dat is met deze clearcoat natuurlijk ook wel een klein beetje het geval. Polijsten zou niet meer nodig zijn maar waxen etc. kan nog prima als dat geen invloed heeft op de clearcoat.

Waar ik ook benieuwd naar ben hoe deze laag zich houdt in de loop der jaren.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Waxen is op zich niet nodig maar een rondje Reload of Hydro2 lijkt prima te kunnen. Levensduur van deze coating lijkt me ook een belangrijk gegeven, maar ja, wat mag je verwachten van een product dat Immortal heet :D
 

Cavemania

V.I.P. Member
Klopt inderdaad maar was eigenlijk wel benieuwd wat een wax of sealant zou doen bij deze laag. Wellicht worden de eigenschappen door een wax wel negatief beinvloed.

In principe zou dit een duurzame laag moeten zijn voor een autoleven lang, dus minimaal een jaar 10 á 15.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan