CarPro Reload tips?

Bimmer323

Member
Binnenkort wil ik de Reload eens gaan proberen.
Wat is de beste manier om deze aan te brengen en af te nemen zonder dat het residu/vlekken/strepen achterlaat. Zijn er hier leden die het produkt met een vochtige doek afnemen om strepen en vlekken te voorkomen? Verdwijnen vlekken en strepen na een wasbeurt?
Alle tips zijn welkom.
 

Kilometervreter

überspammer
Bij gebruik op donkere kleuren verdun ik het met 50% gedemineraliseerd (wat een woord) water en breng het met een licht vochtige doek op, dit gelijk per paneel afnemen.
Sinds ik dit doe heb ik geen last meer van strepen en of wolken en ben ook ik een tevreden reload gebruiker!
 

Bimmer323

Member
Bedankt voor de tip. Heb je ook enig idee in hoeverre de standtijd hierdoor word verkort? Ik neem aan dat je opbrengt met een boa, afnemen ook met een lange vezel?
 

Kilometervreter

überspammer
Ja, inderdaad met boa, ik heb geen idee hoe lang dat zou verkorten, ik smeer er toch al lang voordat de standtijd over weer nieuw op :)
 

Bimmer323

Member
Wanneer er toch strepen of vlekken achterblijven, verdwijnen deze dan weer na een wasbeurt of blijft het zichtbaar?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het handigste is om die natuurlijk te voorkomen maar die zijn inderdaad na een wasbeurt verdwenen...
 

Bimmer323

Member
Het handigste is om die natuurlijk te voorkomen maar die zijn inderdaad na een wasbeurt verdwenen...
Uiteraard is het de bedoeling om het in 1 keer goed te doen. Ik begrijp dat het een hele goede spray sealant is, maar voor een heleboel mensen niet makkelijk om aan te brengen.
Ik ga het iig 1:1 verdunnen met Demi water en opbrengen met een licht vochtige doek.
 

Bimmer323

Member
Bedankt voor de tip, @Stefan
Door het afnemen met een licht vochtige doek heb je de minste kans op vlekken en strepen als ik het goed begrijp.
 

Kilometervreter

überspammer
Hahaha, ik doe het echt andersom en heb sindsdien ook geen last meer van vlekken, toch lijkt mij ook met een lichtvochtige doek afnemen logischer.
Ga het echt met de volgende auto proberen!
 

Bimmer323

Member
Bedankt voor alle tips!
Vandaag de rest van de auto gepolijst, gefinished met Essence en getopt met Reload, ik heb het onverdund/puur opgebracht.
Na verschillende verhalen gelezen te hebben over residu, vegen, vlekken en wolken had ik gedacht dat dit weleens een lastig produkt zou kunnen zijn.
Ik heb geen enkel probleem gehad met aanbrengen en afnemen.

Ik had zelf de gedachte het met een MF pad aan te brengen, met een fatsoenlijke MF pad kun je de Reload mooi regelmatig aanbrengen en sla je geen stukje over.
Hierna heb ik het afgenomen met een lichtvochtige BOA, en nogmaals nagelopen met een Crazy Pile van MF Madness.
Ik ben erg tevreden met het resultaat en de Reload, glans/reflectie is iets anders dan van een wax maar ik hou er wel van.:)
Volgens mij is het erg belangrijk dat je alles nauwkeurig raakt, ik heb het idee dat dit met een MF doek iets lastiger zou kunnen zijn dan met een MF pad.

FrKAw6t.jpg
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Goede tips! Maar hoe kan het dat Reload dit alleen op zwart doet? Of vallen de wolken e.d. Gewoon niet zo op, op andere kleuren?
 

Bimmer323

Member
Ik denk dat het met reload erg belangrijk is om het zorgvuldig aan te brengen. Volgens mij krijg je problemen als je het niet goed aanbrengt, wanneer je stukjes vergeet en niet mooi egaal aanbrengt.
Met een goed MF pad breng je het nauwkeuriger en egaler aan is mijn idee. Ik gebruik hiervoor de "Dodo Juice Blue Roo Polishing Pouch", hele fijne pad om detailers en andere vloeistoffen mee aan te brengen.
Op donkere auto's valt het uiteraard meer op, maar dit gebeurd ook op rode, groene en blauwe auto's. Het is een produkteigenschap, je moet even doorhebben hoe het produkt zich gedraagd dan weet je ook hoe er mee om te gaan.
 

Bimmer323

Member
Reload zit er nu een paar weken op, de beading vind ik niet echt overtuigend meer. De lak voelt wel lekker glad aan, wat erg prettig is met wassen en drogen.
Is het normaal dat de beading zo snel minder word?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Bij een test op een kale lak heeft Reload het bij ons 9 maanden uitgehouden (toen was de beading niet heel erg overtuigend maar zeker nog wel aanwezig) Met welke shampoo heb je de auto gewassen?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan