CG Hex logic pads

JRM

Active Member
Wat is het wezenlijke verschil tussen de blauwe, rode en zwarte pad? Is het puur makkelijk om een andere kleur apart te gebruiken voor een specifiek doeleind? Ik dacht namelijk zelf dat je met de zwarte pad kan finishen en bijvoorbeeld een glaze kan verwerken enz.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er zit nog iets verschil in de hardheden, blauw is een finishing pad en nog net ietsjes steviger dan de zwarte (finishing/glaze) en de rode is de zachtste van het stel en geschikt om een wax of sealant aan te brengen.
 

JRM

Active Member
Ok, duidelijk. Maar de zwarte voldoet in principe ook voor de 'niet diehard' als finisher of voor het aanbrengen van een sealant?? Een wax valt bij mij momenteel al af omdat ik een vaste wax gebruik.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Chemical guys heeft een hele reeks pads maar het is echt niet nodig om ze allemaal te nemen de onderlinge verschillen zijn daarvoor te minimaal.Ik zou 3 varianten nemen om te polijsten (bijvoorbeeld oranje, wit, blauw) en eventueel 1 om te waxen (rood).
 

Gio

Active Member
Er zit ook verschil in waar ze voor bedoeld zijn. De geel, oranje, groen, wit, zwart, rood en blauw vormen om en om een setje.
Geel groen zwart blauw voor harde lak, Oranje wit rood voor zachte en dat de structuur daarop is aangepast.
Ook met het idee water gedragen (open structuur, afvoer waterdamp) oliebasis (dichte structuur)
Zet ze maar eens aan je mond en blaas er in...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Er vanuitgaande dat deze theorie klopt ga je er in de praktijk bijzonder weinig van merken. Het klopt wel dat je zeker niet alle pads hoeft te kopen. Ik heb ze zelf allemaal liggen masr gebruik hoofdzakelijk Oranje, Wit en Blauw. Ze zijn allen prima geschikt voor alle lak hardheden en alle soorten polijstmiddel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ted

Gio

Active Member
In een open pad krijg je ophoping van oliegedragen slijpmiddel. Je ontdekt het als je een knik tegenkomt of een kier. Een beetje druk en het komt er tegelijk en ongebruikt uit. Het is dus meer een tip om je dure slijpmiddel nuttig te gebruiken.

Ook al lijkt er geen verschil tussen geel en oranje, je pad maakt wezenlijk onderdeel uit van het effect. Een zachtere pad (hoe gering ook) moet "harder" werken en slijt daardoor harder. Anders om ook, dat weet je als je ongewild plastic delen raakt;)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb inmiddels al heel wat auto's gepolijst. Ruim over de 100. Misschien over de 200? Ik ben de tel een beetje kwijt. Maakt ook niet uit. Ik heb met diverse pads gewerkt, Lake Country CCS en Hydro Tech, Menzerna, Meguiars en Hex Logic. Neem één van de merken / soorten en je klaart de klus. Misschien vind je de Menzerna of LC Hydro Tech pads wat te stug maar ze doen prima hun werk. Er worden allerlei marketing verhalen de wereld ingestuurd als "open cel structuur houdt de lak koel", "gesloten cel structuur houdt het product aan de oppervlakte waardoor je product spaart". Net zoals een Gouden, Rode, Blauwe, Zwarte en Groene Finising pad, Leuk, ik heb het ook allemaal gelezen maar in de praktijk valt het allemaal reuze mee. Dat er, zoals je schrijft, geringe verschillen zijn, kan best waar zijn maar daar stoor ik me niet aan, je merkt het immers nauwelijks. Gewoon een testspot maken waarbij je polijstmiddel en pad kiest en lekker doorwerken. ;)
Ondanks dat ik een ruim assortiment aan pads heb neem ik, als ik op locatie werk, meestal nooit meer als 4 varianten mee. Werkt al jaren prima zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ted

Kilometervreter

überspammer
@Black Widow +10!

Ik heb de laatste keer een paar "goedkope" Hamach pads meegenomen, werkt perfect, geen marketing "lul"verhaal maar gewoon goed werken, ik vind het wel grappig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ted

RST-Smurf

V.I.P. Member
Heb zelf de LC pads in alle kleuren liggen.Maar laatste tijd gebruik ik vaak de pads van scholl Concepts.Zijnw el wat stuggere pads.Maar na een paar passes merk je er weinig meer van.Vind vooral de wol van Scholl erg fijn omdat er tussen de haren en de velcro nog een vilt laagje zit en die wat stugger is langs de randen en niet omhoog gaat staan.
 

Gio

Active Member
Ik gaf de tip niet om nu te kunnen zeggen met hoeveel pads ik wel gewerkt heb... voor de oliegedragen polijsters onder ons, doe er je voordeel mee;)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik ook niet Gio. Enkel om aan te geven hoe het in de praktijk werkt en geloof me daar leer je uiteindelijk het meest van. Maarre, wat mij betreft mag iedereen natuurlijk lekker doen wat hij zelf wil. :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan