Coating voor lampglas

Cavemania

V.I.P. Member
Aangezien ik met enige regelmaat koplampen weer helder moet maken zit ik eigenlijk met een vraag. De lampglazen (eigenlijk kunststof) zijn volgens mij fabrieksaf voorzien van een coating. Als ik de lampen weer helder maak schuur ik ze met grid 1500, 2ooo en 2500. Vervolgens polijst ik ze weer mooi helder met een compound, cutting polish en een finishing polish. De laatste tijd coat ik het kunststof met Dlux. Soms heb ik nog het probleem dat de auto direct na de werkzaamheden weg moet voor een APK keuring terwijl de Dlux nog niet is uitgehard. Zijn er nog andere of betere middelen om de lampglazen te beschermen.
 

2shiny

V.I.P. Member
tip die ik kreeg van Jesse van Wolf's Chemicals ( en die hij deelde via DW ook) is je lamp te schuren tot de coatinglaag weg is, en dan 2 lagen 2 k blanke lak erover sprayen, met 10-15 min tussen de lagen. Lampen zien er gloednieuw uit. Wens je dan nog even te polijsten, dan zien ze eruit als glas... Dit hard heel snel uit als je een goeie 2k lak koopt (spray)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Bedankt voor het delen van je tip. Even gezocht en gevonden op Detailing World. Toch moet ik zeggen dat het resultaat niet helemaal glashelder is als ik de foto's zo zie. Voordeel is wel dat er een goede beschermlaag op zit. Nog wat foto's van Detailing World geciteerd.

Ik ga eens op zoek naar een oude koplamp om het eens te proberen. Even een 50/50 proberen te maken.

02-08-2014 01:53 PM op Detailing World Tiggs zei:
Thanks for the tip on this, I done it yesterday and works fantastic.
headlamps002_zps6d18c598.jpg


headlamps004_zpscd486f3c.jpg


headlamps008_zpse81a5bf7.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Met die werkwijze komen de lampen wel door de apk heen maar zien er zeker niet detailwaardig uit. Althans niet met de verkorte schuurprocedure die Jesse beschrijft ;)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Even een vraagje @Cavemania (mits het niet te off topic is) hoe behandel jij de koplampen precies? Ik ga binnenkort de Carisma van m'n broertje doen. Daar hebben de koplampen ook zeker een beurt nodig.
 

2shiny

V.I.P. Member
daarom nog even bij polijsten, en dan zijn ze wss wel detailwaardig :)

ik ga dit binnenkort eens op mijn eigen lampen proberen
 

2shiny

V.I.P. Member
btw, dat is geen foto van Jesse zelf. mss eens kijken naar zijn foto's. die zijn er wel stukken beter uit

dit is bvb gedaan door Jesse zelf ( staan op zijn facebook)
10462887_767099930007247_1865635000650791498_n.jpg


ter verduidelijking, dit was voor

10929_767099886673918_120274381834338933_n.jpg
 

Woody

V.I.P. Member
Dat ziet er al heeel veel beter uit!

Ik heb hier nog een setje koplampen liggen en ga het hier eens op uitproberen.

Mocht ik het niet vergeten zal ik foto's ervan maken.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Die van de Bimmer zien er zeker beter uit. Heb wel het idee dat de laklaag niet geheel strak is maar dat kan verbeelding zijn.

Als ik de koplamp van de Mazda3 verkoop die ik op MP heb staan dan kan ik binnenkort ook testen.

@IbizaSigno
  1. Plak ruim om de lampen af
  2. Reinig de lampen goed
  3. Lampen schuren met grid1500 (hand)
  4. Lampen schuren met grid2000 (hand)
  5. Lampen schuren met grid2500 (hand)
  6. Eventueel schuren met grid3000 (hand)
  7. Polijsten met compound (machinaal)
  8. Polijsten met cutting polish (machinaal)
  9. Polijsten met finishing polish (machinaal)
  10. Behandelen met Eraser
  11. Coaten met Dlux
Pas op met het schuren dat je niet de lak raakt of door het afplakband gaat tijdens het schuren. De carrosseriedelen zitten natuurlijk vlak bij de lampen.
 

2shiny

V.I.P. Member
ik doe het inderdaad ook nog op die manier, maar ik haal liefst de lampen eruit, want de hoeken van sommige lampen zijn te moeilijk bereikvaar met de polijstmachine...

de laklaag van de bimmer is idd niet 100% strak. Als je dan nog eens licht polijst zien ze er uit als glas ( volgens pics en Jesse)
 

Cavemania

V.I.P. Member
De lampen er uit halen heeft voordelen en nadelen. Zoals je zegt alle delen van de lamp zijn goed bereikbaar indien ze gedemonteerd zijn. Nadeel van demonteren is wel weer dat het heel veel tijd kost soms en dat je ze niet goed kan fixeren om lekker te kunnen werken. Maar goed dat zijn keuzes :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan