CQuartz UK

Kilometervreter

überspammer
Afgelopen weekend dit product op mijn misano-rode Audi A4 gezet.
Auto eerst gewassen, gekleid en grof en fijn roterend gepolijst.
Het misano is een zeer gevoelige lak en daarom roterend op zeer lage snelheid gefinisht. Auto twee keer met eraser afgenomen. Hierna de CQUK in banen (zowel verticaal als horizontaal) opgebracht. Wat druppels op de meegeleverde applicator met suède doekje eromheen gedaan en net zo lang doorwerken op een plaatdeel tot het plaatdeel droog is. Hierna gelijk met suède doek afgenomen. De CQUK verwerkt zeer licht en makkelijk, ook het afnemen gaat zeer gemakkelijk!Dit was voor mij een belangrijk iets want zelfs bij het opbrengen en uitbuffen van een gewone wax heb ik normaal gesproken alweer swirls!
Bij de CQUK heb ik hier totaal geen last van. Na de eerste laag na een half uur nog een tweede laag aangebracht, ter bescherming van mijn gevoelige lak. Je brengt het product zeer spaarzaam op dus zelfs na een tweede keer heb ik nog ca 30% over.
Hierna na een uur reload over de coating gezet.
De glans van de coating is heel vol maar wel wat hard en heeft zeker de "wow"factor. Nogmaals het opbrengen gaat eigenlijk zeer eenvoudig mits je aanwijzingen goed opvolgt.
Tot nu toe blij met de keuze, ook omdat de A4 nu geheel swirlvrij is onder een harde coating.
Nu na een week en 750 km verder is de beading en sheating op een (duidelijk minder) vuile auto nog zeer goed en de druppels rollen er bij 60 km/uur ook nog vlot af.
Afwachten hoe de standtijd van de coating is.
Conclusie: aanrader!

Afijn, plaatje bij het praatje..

009.JPG

003.JPG

007.JPG

004.JPG


010.JPG

012.JPG
 
Laatst bewerkt:

Rutger64

Premium Member
Zelf ben ik (nog) niet thuis in de coatings e.d. Wat is het voordeel van een coating t.o.v. een sealant&wax etc?
 

Kilometervreter

überspammer
Zelf ben ik (nog) niet thuis in de coatings e.d. Wat is het voordeel van een coating t.o.v. een sealant&wax etc?
1)De hardheid is veel beter, je lak is beter beschermt tegen waskrasjes etc.
2)Standtijd, zou een jaar moeten zijn.......
3)Lak blijft schoner
 

Kilometervreter

überspammer
Nu alweer en week en toch weer 400 km verder met wat regen en veel droog weer, maar het is opvallend hoe schoon de auto blijft.
Me happy!
 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag de auto voor het eerst sinds de CQUK erop zit gewassen. Inmiddels 600 km gereden.
Auto wast opvallend gemakkelijk, er was weinig meer te zien van beading of sheating op de "vieze" auto.
Normaal was ik toch wel elke week of hooguit na twee weken mijn auto wel.
Uiteraard beading en sheating nog volop aanwezig na wassen en de auto is nog steeds zeer glad, veel gladder na na een SPN behandeling.
Na het wassen gedroogd en toen begon het een klein beetje te miezeren, net niet genoeg voor grote druppels maar van die kleine pareltjes.
Aangezien ik ook nog even een boodschap moest doen de auto gepakt en zelfs bij die kleine druppeltjes rolde alles eraf bij 50 km per uur zoals het hoort.:cool:
Afijn, nog steeds blij met de CQUK, al blijf ik mijn twijfel houden over de standtijd.
Wordt vervolgd uiteraard!
Na thuis komst begon het harder te regenen en toch nog maar even de camera met de lange lens erbij gehaald:D

001.JPG 002.JPG 003.JPG 006.JPG 007.JPG
 

Daans

Member
Ziet er nog prima uit toch... Hier mijn foto; gisteren nog 1 keer smartwax concours wax aangebracht (eergisteren "winterklaar gemaakt" met na t wassesn,eerst licht gepolijst, glaze, sealant(smartwax) butterwet wax (ch guys)!kortom hij kan er weer tegen!image.jpg
 

Kilometervreter

überspammer
Ziet er nog prima uit toch... Hier mijn foto; gisteren nog 1 keer smartwax concours wax aangebracht (eergisteren "winterklaar gemaakt" met na t wassesn,eerst licht gepolijst, glaze, sealant(smartwax) butterwet wax (ch guys)!kortom hij kan er weer tegen!

Inderdaad kan die van jou er weer tegenaan Daan!
Enne het was ook wel de bedoeling dat die er nog prima uit zou zien:confused:.
We hebben trouwens ook hier een beadingpics topic waar je je eigen beading pics kan plaatsen!:D
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Dat het geen jaar een goede beading en sheating geeft, dus dat
het minder dan een jaar blijft zitten. Maar dat is niet meer dan een onderbuik gevoel:)
 

Daans

Member
Zo'n coating gaat dat dadelijk de vervanger worden van de sealants....overigens zit er ook veel prijsverschil in, of vergelijk ik appels met peren. Coaten is ook veel meer werk,maar voegt het dan ook echt meer toe...
Wat vinden jullie....
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Een coating biedt zeker meerwaarde in krasbestendigheid en duurzaamheid maar is inderdaad kostbaarder en kost meer voorbereidingstijd.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Waar een normale sealant ophoudt bij een jaar kan een coating variëren tussen en jaar en anderhalf jaar.
 

Rallye 106

Active Member
Ik ga mijn Seat ergens na Kerst met 2 lagen Jetseal 109 verwennen.
Nog nooit gebruikt, maar mij benieuwen hoe lang dat inderdaad blijft zitten ;)

Gister een stukje gereden in de gloednieuwe Opel Ampera van mijn broer. Wat een mooie auto qua design en elektrisch rijden.
Ook de binnenkant ziet er spectaculair uit.
Bij hem zit er Waxoyl op en hij mag hem 3 jaar niet wassen. Alleen afspoelen met water.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik ga mijn Seat ergens na Kerst met 2 lagen Jetseal 109 verwennen.
Nog nooit gebruikt, maar mij benieuwen hoe lang dat inderdaad blijft zitten ;)

Gister een stukje gereden in de gloednieuwe Opel Ampera van mijn broer. Wat een mooie auto qua design en elektrisch rijden.
Ook de binnenkant ziet er spectaculair uit.
Bij hem zit er Waxoyl op en hij mag hem 3 jaar niet wassen. Alleen afspoelen met water.

Jetseal 109 ken ik niet, ik ben benieuwd naar je bevindingen.Waxoyl al zat over gelezen, mag bij mij niet eens op mijn reservewiel:).http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/-TEST--WaxOyl-100-Lakpantser.aspx weliswaar het verkeerde forum maarja.....:p
En alleen afspoelen met water??????? Hahaha je gelooft het toch zeker zelf niet hé?
Opel Ampere is ook mijn ding niet, maar dat is uiteraard ook zeer persoonlijk, buitenkant niet maar zeker het dashboard niet, ik houd van klassieke ronde klokken in het dashboard met schakelaars en knoppen die niet kapot gaan en er ook na 4 jaar nog uitzien alsof ze nieuw zijn:confused:

Even gegoogeld, maar vlgs mij is de Jetseal 109 een "gewone" sealent en geen coating.
Het moet wel 10 graden plus zijn om het erop te zetten las ik en het is het beste als je er nog een wax overheen zet.....
Uiteraard eerst kleien (eventueel polijsten) en een paintcleaner voordat je de Jetseal erop zet zodat het optimaal hecht!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik ga mijn Seat ergens na Kerst met 2 lagen Jetseal 109 verwennen.
Nog nooit gebruikt, maar mij benieuwen hoe lang dat inderdaad blijft zitten ;)

Gister een stukje gereden in de gloednieuwe Opel Ampera van mijn broer. Wat een mooie auto qua design en elektrisch rijden.
Ook de binnenkant ziet er spectaculair uit.
Bij hem zit er Waxoyl op en hij mag hem 3 jaar niet wassen. Alleen afspoelen met water.

Die Jetseal gaat het in ieder geval een stuk langer volhouden dan de Waxoyl op de Ampera...
En drie jaar lang alleen maar afspoelen met water? Daar gaat deze niet echt schoon van worden. Wellicht kun je je broer maar beter voorzichtig uitleggen dat hij, hoe zullen we het netjes brengen, niet al te hoge verwachtingen mag hebben... o_O
 

Nieuwste berichten

Bovenaan