CQuartz UK

pro-detailer

Active Member
ik werk veel met de carpro coatings zowel de flyby30, dlux,finest,cquk, en de l&f. ben over allemaal even tevreden.
Zelf de Hydro2 is een prachtig product met een goede duurzaamheid en de meest snelle applicatie.
hierbij een filmpje van de laatste finest treatment


 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag heb ik de 10e auto in de CQuartz UK gezet.
Ik blijf mij verbazen over zowel het gemak van opzetten en de glans die het geeft.
Is en blijft een prima product waarbij de 2014 versie nog meer glans geeft.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik werk bijna alleen nog maar met coatings. De discussie is vaak dat er gezegt wordt dat er minder glans in zit en dat carnauba meer glans zou geven. Ik vind dat zelf niet. Ik merk wel dat je met een coating erg nauwkeurig te werk moet gaan. Goed ontvetten is een must. Hier een foto van een 20 jaar oude dame in haar originele lak. Dit is alleen geen Carpro of Gyeon.

25k55k4.jpg


Sorry, de foto zal bij sommige wel weer op zijn kop staan:)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De glans zit absoluut in het voorwerk maar een coating kan daar toch echt nog wel wat aan toevoegen. Een bijkomend voordeel voor donkere en met name zwarte lakken is dat de kleur veel dieper en donkerder wordt.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Op zich wel @Kilometervreter. Maar zie er ook wel een beetje tegen aan. Eerste keer. Ik weer wel dat het niet heel veel voorsteld. Heb ook wel Dlux gedaan en het zal niet heel veel verschillen. Wellicht dit voorjaar eens proberen.
 

Kilometervreter

überspammer
Op zich wel @Kilometervreter. Maar zie er ook wel een beetje tegen aan. Eerste keer. Ik weer wel dat het niet heel veel voorsteld. Heb ook wel Dlux gedaan en het zal niet heel veel verschillen. Wellicht dit voorjaar eens proberen.
Ik wil je best helpen, als ik het maar een beetje vooruit weet, geen probleem.


En een bordje van die lekkere nasi krijg die ik deze week een keer ergens voorbij zag komen :)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
@Cavemania Bij deze auto zit er Angelpolish Cosmic 9H op.
@Stefan Zeker dat het voorwerk niet alleen de glans bepaalt. Een coating voegt zéker wat toe. Op donkere kleuren lijkt het zelfs wat meer toe te voegen. Ik heb wel gemerkt het aanbrengen en uitwrijven van de coating veel geduld en preciesie vergt. Ook gebruik ik best wel veel doeken voor het uitwrijven, nawrijven en opwrijven. Hoe meer aandacht en tijd je hier aan geeft, hoe mooier hij wordt. Ongeacht het merk coating.
Met de Cquartz UK kan ik maar geen goede vriendjes worden. De gewone Cquartz dan weer wel.
Deze Audi is voorzien van een gewone Cquartz.
sl4aoh.jpg
 

ArjanD300

Premium Member
Glans zit er goed in !

Hier ook een twijfelaar, mede door een ervaring met opti coat, een lange dag met 3 man en dan na een week de coating er weer vanaf te staan polijsten :mad: sta ik er erg sceptisch tegen over.

Maar met de als maar dunnere lak, is dit wel een hele goeie optie, een coating...
 

Kilometervreter

überspammer
Glans zit er goed in !

Hier ook een twijfelaar, mede door een ervaring met opti coat, een lange dag met 3 man en dan na een week de coating er weer vanaf te staan polijsten :mad: sta ik er erg sceptisch tegen over.

Maar met de als maar dunnere lak, is dit wel een hele goeie optie, een coating...

Misschien in combinatie met @Cavemania Arjan, ik wil best een keer naar het hoge noorden komen om de coating op te zetten, bij jullie, ik heb inmiddels best wel wat ervaring hiermee al zeg ik het zelf.
 

ArjanD300

Premium Member
Wie weet jongens, een meet !! Onthou het zeker ! En natuurlijk thanks voor het aanbod !

Voorlopig nog niet, misschien straks met het mooie weer...
nu kriebelt het niet echt, om een pens werk aan te pakken want hij moet natuurlijk weer strak gemaakt worden voordat de coating erop gaat.....
 

Ketoembar

V.I.P. Member
@Kilometervreter Blijkbaar kan jij wel goed overweg met de UK. Ik krijg er geen glans in en blijf last houden van vlekken. Deze verdwijnen wel na een paar keer de auto gewassen te hebben. Met andere coatings heb ik daar geen last van. Dus blijkbaar doe jij iets anders dan ik.
Ik denk dat de UK sneller droogt en dus op andere manier uitgepoetst moet worden als dat ik doe.
Aan de andere kant hoef ik niet zo zeer de UK, want ik kan de auto's altijd wel lang genoeg binnen laten staan om door te harden.
Hier een auto met UK. Deze lak glom meer vóór de coating.:)
be6h3o.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
CQuartz UK is in basis heel gemakkelijk maar qua verwerking wel heel anders dan de "gewone" CQuartz
 

Kilometervreter

überspammer
@Ketoembar wil je in het vervolg je camera op zijn kop houden, dan komen de foto's misschien goed te staan....

Ik zet het op in stukken van ca 50 cm x 50 cm dus een voorspatbord in één keer.
Ik doe ca 6-8 druppels op mijn aplicator met suède doekje erop geplakt. Dit verwerk ik in horizontale en verticale banen op het stuk waarbij ik een 15-20 keer op en neer en heen en weer ga, hierna buf ik het uit met een kortharige sf (ultimate wipe) of suède doek, het uitbuffen stelt eigenlijk niks meer voor, zijn alleen de aanzetten en stoppen van de banen die je wegveegt. Je kan het geeneens uitbuffen noemen, het is alleen vegen. Als ik de auto gedaan hebt begin ik gelijk aan de tweede laag, na deze laag wacht ik een uur en zet ik er reload overheen.
Met die reload heb ik eigenlijk wel altijd problemen, dit blijft maar terug wolken bij mij, andere mensen zweren bij dit product.........:)

Ik vind eigenlijk wel dat je de glascoating er met zijn tweeën op moet zetten, het is secuur werk en dan kan de één zich concentreren op het opzetten en de ander op het uitbuffen, dit werkt een heel stuk beter dan alleen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
image.jpg Haha, sorry. De foto's staan bij mij wel goed. Ik heb ook al geprobeerd om de foto's op z'n kop te plaatsen. Dan staat ie bij op z'n kop, maar blijkbaar bij jullie ook nog steeds. Maar schijnt in de apple software te zitten.:D

Het klopt inderdaad dat de vlekken ontstaan na het aanbrengen van de reload, maar niet gelijk. Meestal na ongeveer een uurtje. Ik kan dan blijven poetsen, maar verplaats de wolken gewoon. De glans wordt ook echt minder. Ik had het ook al geprobeerd met verschillende doeken. Het beste resultaat bereik ik met de ultimate wipe.
Volgens mij heb ik wel langer gewacht met aanbrengen van de reload. Misschien zit hierin het probleem.
Maakt ook niet zo veel uit. Ik ben prima tevreden met de gewone Cquartz en alle andere coatings.

Ps. Is deze foto nu wel goed bij jullie. Ik heb hem nu eerst wat bijgesneden.
Btw. Dit is een Ceramic Pro Coating. Ik vond de weerspiegeling van de wolken wel leuk. Ik heb verders geen verstand van foto's maken en heb ook geen camera. Doe alles met mijn fone of pad.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan