Cross Polo detail overzicht.

Kilometervreter

überspammer
Als je een tweede laag aan wil brengen, moet je het na ca 30 minuten na de eerste laag doen.
Ik denk dat het meer is om er zeker van te zijn dat je niets vergeet, bij de A4 heb ik twee lagen op gebracht, bij de V60 één laag, ik merk geen verschil, dus gewoon de eerste laag goed aanbrengen :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Één laag kan prima, mocht je toch 2 lagen willen dan inderdaad een half uurtje ertussen laten.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik heb een vraag over welke reiniger in de Extractor.
Moet komende week een paar auto s de stoffen bekleding van alle stoelen en banken reinigen.
Zijn behoorlijk vies,en al langere tijd.Heb dus een goede reiniger nodig!
Nu wil ik de Extractor er ook bij gaan gebruiken.
Iemand ervaringen mee, welke reiniger de beste resultaten geeft.
Zag in onze shop Mequars en Chemical Guys staan die geschikt voor de Extractor zijn,maar welke zal ik nou nemen? Of nog andere alternatieven?
Wil de reiniger voor de Extractor ook in een sprayfles kunnen gebruiken.
Alvast dank.
 

Matthijs

New Member
Zelf gebruik ik de APC van Meguiars, en dan wel de groene vloeistof. Niet echt extractie aanbevolen op internet, maar ik had niet echt zin in een sinasappelgeur.
Ik moet zeggen dat de resultaten mij elke keer weer tevreden stellen. Ik heb geen ervaring met andere APC's dus kan geen vergelijking maken.

Vorige week heb ik nog (met extra hulp van water, zout en een stoomreiniger) opgedroogde bloedvlekken uit een tapijt gehaald. En ik moet zeggen dat het een net resultaat heeft geleverd.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
In de extractor gebruik ik alleen water (om te spoelen), als schoonmaakmiddel gebruik ik ook altijd Meg's APC (verdund 1:10) in een spray fles.
 

Dirk Post

Premium Member
Nou ja,dan maak ik het wel aan in een sprayfles,
aanbrengen, even in laten werken, borstelen waar nodig, en dan zuig ik het wel met de Extractor op.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Die groene meg’s apc schuimt sowieso erg. Ook tijdens het aanlengen in een fles.
Eerst het water erin en dan de apc gaat gewoon goed. Ook in de extractor werkt de groene meg’s gewoon erg goed.
Ik gebruik al jaren niet anders en je leert er mee omgaan.
Persoonlijk vind ik het één van de fijnere apc’s
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Nou ja,dan maak ik het wel aan in een sprayfles,
aanbrengen, even in laten werken, borstelen waar nodig, en dan zuig ik het wel met de Extractor op.

Dat is sowieso echt de beste manier van werken met een extractor. Je brengt nl. een scheiding aan tussen het reinigingsproces en het spoelproces. Als je de extractor gebruikt met het reinigingsmiddel in het water dan zit er maar heel weinig tijd tussen het opbrengen en afnemen/opzuigen. Daarbij kan er bij sommige APC's nogal schuimvorming optreden, zeker als je warm water gebruikt.
Als je de APC (welke dan ook) opbrengt met een badstof washandje of borsteltje dan kun je -afhankelijk van wat de vervuiling vraagt- inwerken. Daarna ga je er met de extractor nog even overheen om dmv schoon water na te spoelen en de apc op te zuigen.
Succes @Dirk Post
 
Laatst bewerkt:

Dirk Post

Premium Member
Vandaag paar glas doeken binnen gekregen.
De Super glass Towel..
Weet iemand op welke temperatuur je die moet wassen, staat er niet op,
Ook niet op de WW site.
 

Dirk Post

Premium Member
Oepsie,bij het uitpakken zie ik er een label aan zitten, staat 90 graden op,
is dat niet te hoog, bang dat hij stuk kleiner word???
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Deze doeken mogen inderdaad wat warmer worden gewassen maar 40 graden is prima hoor,
 

Pino

Premium Member
Da's denk ik de max. temperatuur om te wassen. Zou ik niet altijd doen.
30-40 graden wasje en als het even een tandje harder moet 60 graden.
90 Graden heb ik eigenlijk nog nooit gedaan met mijn doeken.
 

Dirk Post

Premium Member
Heerlijk vakantie, maar eens beginnen met m’n auto te wassen en poetsen.
Eerst maar eens begonnen met foamen.
Na driekwart van de auto in het wit gestoken, en het dak nog moet, komt er niets meer uit.
Hee, ik had de fles toch vol gedaan, meteen valt de fles er al helemaal af.
Potverdorie, hoe kan dat nou dan weer.
Het hele spul maar afgekoppeld, en verder gegaan zonder Foamen.
Lijkt net of de flessen hals week geworden is, en langzaam is af gebrokkeld.
Zijn de flessen los te bestellen? Iemand enig idee.
Heb hem bij onze favoriete shop aangekocht.
Zal even foto s bij plaatsen.
Gr Dirk
 

Nieuwste berichten

Bovenaan