De Kia Picanto van m'n meisje

Tom

Premium Member
Vandaag eindelijk eens tijd om de Kia Picanto van m'n meisje aan te pakken. Zij naar de efteling, ik aan de bak! In mijn werkweek neem ik hem altijd mee en staat daarom om de week een week aan zee.
Ze zag er niet uit door de zoute lucht en had sowieso nooit echt een detail gehad dus extra eer van m'n werk.
IMG_2879.JPG
IMG_2878.JPG

Eerst maar eens wassen! Een foambadje van detail pro om te beginnen, daarna gewassen met clean slate en kleien met carpro klei en PB SW.
IMG_2881.JPG

Na het kleien een testspot gemaakt en uitgekomen op oranje met menzerna 400, daarna menzerna 2500 op wit en 3500 op zwart. Deze lak laat zich stukken makkelijker corrigeren dan de Seat!
De lak zit vol met swirls en vogelpoepvlekken, krassen en steenslag. (volgend project ben ik bang)
Niet alles is eruit gegaan, had eigenlijk ook te weinig tijd. Ben vandaag alleen toegekomen aan motorkap, dak en bestuurderskant. Toch is het al een wereld van verschil!
IMG_2892.JPG


Op de motorkap zit een lelijke vlek, lijkt op een spuitfout, en onder de blanke lak wordt de verf roze. Helaas niet weggekregen maar de rest van de motorkap is goed op geknapt!
IMG_2890 kopie.JPG
IMG_2896.JPG
IMG_2900.JPG
Je ziet duidelijk de rand van de vlek.

Tussendoor nog even bij @Stefan langs geweest, voor een paar hand applicators van detailpro voor wat moeilijke hoekjes. Vanwege de hoge temperatuur advies gevraagd voor het fenomeen sticky paint. Helaas stefan, zowel toevoegen van 3500 aan de 400 als meer polijstmiddel gebruiken gaf weinig resultaat. Gelukkig kon ik met 2500 wel de krasjes van het uitpoetsen wegkrijgen.

IMG_2906.JPG

IMG_2905.JPG

IMG_2910.JPG
Alles ontvet met eraser en de glans is goed te zien! Tijd voor een waxje, barrier reef.

IMG_2921.JPG

IMG_2925.JPG

IMG_2923.JPG

Veel geleerd vandaag, volgende keer verder met de bijrijderskant en het kontje en voorbumper.
Heb denk ik zeker wel 85% resultaat gehaald, eigenlijk wil ik alles weghebben maar je ziet steeds meer naarmate je vordert lijkt het wel. Sommige vogelpoep en diepere krassen kostte simpel weg teveel tijd of wilde er niet uit. Voor nu best tevreden met het resultaat.
Wordt vervolgt...
 
Laatst bewerkt:

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat een verbetering in glans en reflectie! Als je straks helemaal klaar bent dan is het weer blinken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Epsilon

Premium Member
Netjes hoor! Het steeds meer ontdekken in de lak klinkt ook bekend :rolleyes:

Op een kleur als dit kan je ook heel goed het verschil zien.
 

Tom

Premium Member
Netjes hoor! Het steeds meer ontdekken in de lak klinkt ook bekend :rolleyes:

Op een kleur als dit kan je ook heel goed het verschil zien.

Ja op rood zie je veel meer dan op mijn grijze Seat. Toch moet ik nog even investeren in meer licht, nu ben ik steeds lampen aan het verplaatsen.
 

Epsilon

Premium Member
Ja op rood zie je veel meer dan op mijn grijze Seat. Toch moet ik nog even investeren in meer licht, nu ben ik steeds lampen aan het verplaatsen.

Dat lijkt me wel handig om te kopen dan. Al heb ik zelf enkel het zonlicht om te zien hoe het gaat. :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan