Tom
Premium Member
Vandaag eindelijk eens tijd om de Kia Picanto van m'n meisje aan te pakken. Zij naar de efteling, ik aan de bak! In mijn werkweek neem ik hem altijd mee en staat daarom om de week een week aan zee.
Ze zag er niet uit door de zoute lucht en had sowieso nooit echt een detail gehad dus extra eer van m'n werk.
Eerst maar eens wassen! Een foambadje van detail pro om te beginnen, daarna gewassen met clean slate en kleien met carpro klei en PB SW.
Na het kleien een testspot gemaakt en uitgekomen op oranje met menzerna 400, daarna menzerna 2500 op wit en 3500 op zwart. Deze lak laat zich stukken makkelijker corrigeren dan de Seat!
De lak zit vol met swirls en vogelpoepvlekken, krassen en steenslag. (volgend project ben ik bang)
Niet alles is eruit gegaan, had eigenlijk ook te weinig tijd. Ben vandaag alleen toegekomen aan motorkap, dak en bestuurderskant. Toch is het al een wereld van verschil!
Op de motorkap zit een lelijke vlek, lijkt op een spuitfout, en onder de blanke lak wordt de verf roze. Helaas niet weggekregen maar de rest van de motorkap is goed op geknapt!
Je ziet duidelijk de rand van de vlek.
Tussendoor nog even bij @Stefan langs geweest, voor een paar hand applicators van detailpro voor wat moeilijke hoekjes. Vanwege de hoge temperatuur advies gevraagd voor het fenomeen sticky paint. Helaas stefan, zowel toevoegen van 3500 aan de 400 als meer polijstmiddel gebruiken gaf weinig resultaat. Gelukkig kon ik met 2500 wel de krasjes van het uitpoetsen wegkrijgen.
Alles ontvet met eraser en de glans is goed te zien! Tijd voor een waxje, barrier reef.
Veel geleerd vandaag, volgende keer verder met de bijrijderskant en het kontje en voorbumper.
Heb denk ik zeker wel 85% resultaat gehaald, eigenlijk wil ik alles weghebben maar je ziet steeds meer naarmate je vordert lijkt het wel. Sommige vogelpoep en diepere krassen kostte simpel weg teveel tijd of wilde er niet uit. Voor nu best tevreden met het resultaat.
Wordt vervolgt...
Ze zag er niet uit door de zoute lucht en had sowieso nooit echt een detail gehad dus extra eer van m'n werk.
Eerst maar eens wassen! Een foambadje van detail pro om te beginnen, daarna gewassen met clean slate en kleien met carpro klei en PB SW.
Na het kleien een testspot gemaakt en uitgekomen op oranje met menzerna 400, daarna menzerna 2500 op wit en 3500 op zwart. Deze lak laat zich stukken makkelijker corrigeren dan de Seat!
De lak zit vol met swirls en vogelpoepvlekken, krassen en steenslag. (volgend project ben ik bang)
Niet alles is eruit gegaan, had eigenlijk ook te weinig tijd. Ben vandaag alleen toegekomen aan motorkap, dak en bestuurderskant. Toch is het al een wereld van verschil!
Op de motorkap zit een lelijke vlek, lijkt op een spuitfout, en onder de blanke lak wordt de verf roze. Helaas niet weggekregen maar de rest van de motorkap is goed op geknapt!
Je ziet duidelijk de rand van de vlek.
Tussendoor nog even bij @Stefan langs geweest, voor een paar hand applicators van detailpro voor wat moeilijke hoekjes. Vanwege de hoge temperatuur advies gevraagd voor het fenomeen sticky paint. Helaas stefan, zowel toevoegen van 3500 aan de 400 als meer polijstmiddel gebruiken gaf weinig resultaat. Gelukkig kon ik met 2500 wel de krasjes van het uitpoetsen wegkrijgen.
Alles ontvet met eraser en de glans is goed te zien! Tijd voor een waxje, barrier reef.
Veel geleerd vandaag, volgende keer verder met de bijrijderskant en het kontje en voorbumper.
Heb denk ik zeker wel 85% resultaat gehaald, eigenlijk wil ik alles weghebben maar je ziet steeds meer naarmate je vordert lijkt het wel. Sommige vogelpoep en diepere krassen kostte simpel weg teveel tijd of wilde er niet uit. Voor nu best tevreden met het resultaat.
Wordt vervolgt...
Laatst bewerkt: