de pads verkleuren in de wasmachine

niels

New Member
Na de 1e polijst sessie de pads netjes schoongemaakt En in de wasmachine gewassen .
Nu is oranje licht grijs geworden en de witte pad ook .
Gebeurd dit normaal gesproken ook of heb ik .wat verkeerd gedaan.
Ik zet nu de kleur maar met stift op de achterkant van de pad .
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Heel lang geen last van gehad maar een tijdje terug is het inderdaad weer gebeurd. Het maakt voor de werking niks uit maar mijn witte pads hebben nu ongeveer dezelfde kleur als de wat oudere oranje pads.
Tussen de doeken zat blijkbaar toch een (nieuwe?) doek die wat afgegeven heeft.
Bij mij hebben de pads nu allemaal een naam uit QT's Reservoir Dogs op de zijkant staan: Mr. White, Mr Orange.....
 

Kilometervreter

überspammer
Ik was mijn pads nooit in de machine, altijd met Dasty en dan schoonmaken met mijn knokkels en uit waaieren in een emmer en laten drogen met de velcokant naar boven.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Nieuwe doeken kun je het best even apart wassen. Ze kunnen flink wat kleur afgeven. Ik vergeet het helaas op wel eens en sommige van mij pads hebben inmiddels ook een kleurtje gekregen. Ik gooi mijn pads en doeken altijd samen in de wasmachine aangezien ik te lui ben om ze met de hand te reinigen. Ik was ze niet te warm, ca. 40 graden en hou de centrifugeersnelheid op 1000 toeren. Dat houden de pads prima uit. Sommigen hebben al vele 10 tallen wasbeurten gehad en er niet onder geleden.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
De beschrijving verteld altijd pads niet in de wasmachine. Zelf was ik de pads eigenlijk altijd al in de wasmachine, nooit wat mee aan de hand. Samen met de doeken en handpadjes e.d. op 30 graden. Doe ze nooit in de droger. Zoals @Black Widow al aangeeft het kan wel zijn dat een nieuwe doek wat kleur heeft afgegeven. Mijn nieuwe Microfiber madness droogdoek is ook licht roze. :D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan