Detail: Opel Astra Sportstourer

IbizaSigno

V.I.P. Member
Na een periode van grauw en grijs weer in combinatie met een auto die niet zo vaak (lees zelden tot nooit) gewassen wordt werd het eens tijd de Astra Sportstourer op te frissen! Vanmorgen de auto opgehaald en van start gegaan, eerst even de "voor-foto's".

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Een duidelijk beeld. Vooral vies en grauw. Vogelpoep en ingebrande remstof op de velgen. Her en der wat krassen, maar deze komen van het voorjaar aan de beurt als de auto een full detail krijgt.
Begonnen met een hoge concentratie Auto Finesse Avalanche snowfoam (1:2 in de fles).
image.jpg

Daarna gewassen met CarPro Iron-X snowsoap i.c.m. Chemical Guys washmitt. Velgen ingeneveld met Auto Finesse Imperial 1:10, gewassen en daarna Iron-X voor de hardnekkige plekjes. Nog even ingewerkt met een washmitt en alles goed afgespoeld.
image.jpg

Hierna gaan kleien met Monello klei samen met Dodo Juice Born Slippy. Behalve de restjes hardnekkige vliegjes op de voorbumper en de enkele plekjes op de voordeuren weinig tot de geen vervuiling aanwezig.
De Astra voorzien van bescherming in de vorm van Collinite 476S. Het lichtmetaal beschermt met Poorboys World Wheelsealant en banden voorzien van een laagje CarPro PERL. De uitlaat met Autoglym Metal Polish en ook beschermt met Poorboys World Wheelsealant.
Ook het interieur kon wel een schoonmaak beurt gebruiken. Helaas geen voor foto's gemaakt. Maar jullie moeten me maar geloven als ik zeg dat er genoeg zand en grint aanwezig was voor een gemiddelde speeltuin. Ook de vele kruimels van diverse versnaperingen waren overal terug te vinden en als klap op de vuurpijl zaten er allemaal frisdrankspetters over het dashboard en de bijrijdersstoel. Het interieur grondig gestofzuigd, alle kunststof en lederen delen schoongemaakt met Surf City Garage Dash Away. De leren delen op de deuren en het stuur behandeld met Surf City Garage Voodoo Blend. De ruiten van binnen en buiten met Dodo Juice Clearly Menthol Glasscleaner i.c.m. Mint Merkin van Dodo Juice.

Na een paar uur doorwerken is dit dan het resultaat.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Weer een leuke detail. Van het voorjaar nog eens maar dan met meer serieuze correctie, maar ik wilde deze toch even delen. Bedankt voor het lezen! Tips en trucs van harte welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Kilometervreter

überspammer
Bedankt allen voor de complimenten. :) De eigenaren waren er ook zeer tevreden over. Eigenlijk detail ik altijd alleen, zo ook deze.
Ik eigenlijk alleen maar met de eigenaar, kan ik hem ook iets bijbrengen en uitleggen hoe die zijn auto moet wassen en onderhouden.
Daarbij komt dat ik het niet gezellig vind in mijn eentje en ik het teveel op werk vind lijken;).
Ik doe het uit hobby en dat wil ik graag delen.
Zo zie je, ieder zijn eigen manier.
 

Kilometervreter

überspammer
Klopt @IbizaSigno maar vaak zijn dat ook de mensen die er eigenlijk dan niet meer om geven en na een maand de auto weer door de wasstraat rossen, ben je eigenlijk voor Jan met de korte achternaam bezig geweest.
En het gaat mij totaal niet om de "verdiensten" want die geef ik toch hier weer uit:confused:. Maar wel om gezellig lekker bezig te zijn met iemand aan zijn auto.
Vorig jaar nog een keer een Audiforum lid zijn auto alleen gedaan, ik vond het niet leuk, doe ik dus niet meer:D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan