Detail: Toyota Aygo

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag met deze Toyota Aygo (BJ '09) aan de slag geweest. Zo eens of twee keer per jaar vragen mijn ouders mij hun auto te "poetsen". Vandaag was het weer tijd.

Bij aanvang vanmorgen
20140415_101733.jpg

20140415_101714.jpg

20140415_101745.jpg

Kortom: vies, grauw, vuil enzovoorts...
Begonnen met foamen met Auto Finesse Avalanche. Daarna gewassen met twee emmers, Chemical Guys washandschoen en Surf City Garage Pacific Blue shampoo en weer afgespoeld. Daarna de banden gereinigd volgens de "BlackPassta-methode" (groene zeep en een kwastje). Wieldoppen met Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner en een kwastje, daarna de wielen nog even gewassen.
De volgende stap; kleien met (witte) Monello klei i.c.m. Dodo Juice Born Slippy. Kwam veel vervuiling los over de hele auto. (Van een klein stukje deur)
20140415_114202.jpg

De lak bleek boterzacht gezien de marring die de klei achterliet. Behalve dat de Aygo heel vies was, was de lak ook ruim voorzien van swirls en andere zaken.
20140415_121417.jpg

Gekozen om met Meguiars Swirl-X op een witte Monello pad met de DAP900 op stand 5 aan de slag te gaan. Na één hit was de lak nagenoeg strak. Na het polijsten de lak afgenomen met Nanolex Premium Paint Cleaner.
20140415_130642.jpg

Vervolgens de lak voorzien van een laagje Surf City Garage Barrier Reef wax (vloeibaar) met de DAP900, een zwarte Monello pad op standje 1. Ruiten van binnen en buiten met Dodo Juice Clearly Menthol glasscleaner i.c.m. Mint Merkin. De banden voorzien van een laagje CarPro PERL1:3. Het interieur gezogen, kunststoffen schoongemaakt met Surf City Garage Dash Away.

Dan het eindresultaat.
20140415_151944.jpg

20140415_152458.jpg

20140415_152406.jpg

20140415_152338.jpg

Wat mij betreft een geslaagd resultaat. Zelf tevreden en zo ook mijn ouders. :)
Bedankt voor het lezen, tips en trucs van harte welkom! Tot de volgende.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Die is weer netjes geworden.
De lak van het drietal Aygo, C1 en 107 is helaas niet van een al te hoogwaardige kwaliteit. Boterzacht en erg gevoelig.
 

Woody

V.I.P. Member
Die staat er weer heerlijk bij!
Heb je maar één polijst hit gedaan? Of toch nog verder (en afgebouwd?)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Mooi resultaat behaald op deze wagen. Ook uit ervaring weet ik dat de lak van de C3 erg gevoelig is. Overigens ook wel weer makkelijk te corrigeren.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
@Black Widow en @Cavemania de lak was inderdaad erg zacht. Heb met kleien extra kleiglijmiddel gebruikt en niet eens te hard gedrukt. Enorme marring.. Gelukkig gemakkelijk te corrigeren.
@Woody heb na Swirl-X geen afbouw stap meer gedaan. Vond het resultaat prima zo. Vanmorgen even na tienen begonnen @BlackPassat en tegen half vier was ik klaar. Merk dan toch wel dat dit een kleine(re) auto is.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Zo, die glanst je weer tegemoet ! Diepzwart als schoensmeer !............zachte lak hmmm.....dus een witte pad met een "normale Swirl X" met een DAP900 volstaat ? Dan ga ik de M205 met wit erop knallen..........benieuwd naar het resultaat (zal vermoedelijk hetzelfde zijn......)

p.s. wat zou je moeten gebruiken na swirl X als afbouw ?
 

Black Widow

V.I.P. Member
SwirlX ken ik niet maar met M205 icm. een oranje pad heb ik een serieuze correctie bereikt op deze lak. Daarna gefinished met M09 icm. een zwarte pad. Ik zou zeker even kritisch controleren of M205 icm. een witte pad geen hologrammen geeft.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Mmm, ik heb wel even zitten stoeien (qua product / pad keuze) om onze Aygo strak te krijgen, vandaar mijn opmerking.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dank allen. Na het polijsten heb ik de lak onvet en zeer goed en nauwkeurig gekeken naar de staat van de lak. Swirl-X heeft geen hologrmmen oid achtergelaten. Mooier zou zijn om met een finishing polijstmiddel als Monello Finale op lichtgroen te eindigen denk ik. Misschien dat SSR1 van Poorboys ook uitkomst biedt, maar ik ben onbekend met dat product.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan