Detail: Volkswagen Golf 6

IbizaSigno

V.I.P. Member
Na een weekje uitsteld wegens het regenachtige weer vorige week, vandaag deze Golf 6 een detailbeurt gegeven. De eigenaar wil de auto gaan verkopen en vroeg mij deze te "poetsen" zodat er mooie foto's gemaakt konden worden voor de advertentie en dus wellicht aantrekkelijker te zijn voor een koper. Echte correctie was dus niet per se nodig de auto moest er gewoon weer netjes bij staan.

Vanmorgen om 8:00u van start gegaan met foamen. Dit gedaan met C.Pro Iron-X snowsoap. Gemakkelijk voorwassen en vliegroest verwijderen in één stap.
image.jpg

Na het foamen emmers klaargezet met warm water, één met Born to be Mild en de ander met alleen water. Daarna de auto gewassen i.c.m. Chemical Guys washmitt. Vervolgend gekleid met Poorboys World klei en Dodo Juice Born Slippy.
image.jpg

Beetje beroerde foto maar je krijgt een idee. Volgens mij was deze auto nog nooit gekleid. Er kwam flink wat vuil in de klei. Na het kleien van start gegaan met Dodo Juice Lime Prime op een licht groene Monello pad op standje drie met de DAP900. Her en der toch te veel product waardoor het afnemen lastig ging. Maar toen... Kwam er toch regen.. :( In overleg besloten naar de lokale wasbox te rijden om daar overdekt verder te kunnen gaan. Daar verder gewerkt, met de hand. Gebruik gemaakt van Dodo Juice Micro Prime. Nadat de hele wagen behandeld was de auto voorzien van een mooi laagje Dodo Juice Purple Haze.
De ramen van binnen en buiten met Dodo Juice Clearly Menthol glasscleaner. Trims en andere kunststoffen met C.Pro PERL 1:3. Gelukkig was het snel droog en kon ik terug naar de eigenaar. Daar het interieur aangepakt met Auto Finesse Spritz en het geheel gezogen. Als laatst de auto nog een tweede upbuf beurt gegeven met de Fantastic Fur doeken van Dodo Juice.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

De eigenaar was zeer tevreden met het resultaat en vond zijn Golf mooi opgeknapt! Wat mij betreft had het wel een stapje meer kunnen zijn, maarja het weer zat tegen en gezien de faciliteiten kon ik daardoor niet verder werken. Jammer maar helaas. Evengoed toch weer een goed resultaat! Tips, trucs en ander feedback van harte welkom!

Bedankt voor het lezen.
 

Kilometervreter

überspammer
Mooie klus en zo te zien ziet hij er weer strak uit!
Toch zou ikzelf altijd kiezen om een rondje te polijsten. Ik vind dat je daarmee de glans (nog) meer ophaalt.
Ik zou dit eerder doen dan een rondje lime prime, zeker de lite versie waar geen korrel inzit die zou ik dan weer overslaan :).
Maar nogmaals foto's zien er zeer goed uit! Klasse!
 

Kilometervreter

überspammer
Dan helemaal petje af, foamen, kleien rondje limeprime en in de wax en ook de binnenkant en hetbglas en de trims nog gedaan????
Het moet wel hobby blijven :)
Werk heb ik al genoeg:confused:
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dankje @Rutger64 en @SchuttersPeet!

@Kilometervreter heb wel door moeten hobbyen/ werken inderdaad om het af te krijgen. Nadien dus ook maar geluncht. Deze week geen andere mogelijkheid gezien de weersverwachtingen. Wat mij betreft staat deze Golf er nu prima bij, zeker voor in de verkoop. Zelf doe ik het ook liever anders, zonder tijdsdruk e.d.
 

gixxeraddict

Active Member
En toch kijkt alleen een particulier naar een goed uitziende wagen een dealer prikt daar gewoon doorheen en laat het niet meewegen in de waarde van de auto!
Dit doet niets af aan dat ik en menigeen detailer de wagen netjes willen hebben.
Leuke klus en tevreden mensen is altijd leuk.
Laat je nog weten of de verkoop goed is gegaan?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan