dit heb ik nog niet meegemaakt...

2shiny

V.I.P. Member
gisteren de motorkap gepolijst met wolfs medium polish op roterend en dan Dap met wolfs shine and seal met witte hex pad. Na het roterend goed gecontroleerd en bijna hologram vrij. Dan met shine and seal de hologrammen wegwerken en verzegelen in 1stap.
maar deze morgen in de ochtenddauw, zag ik op sommige plaatsen echt de bewegingen staan ( cirkelvormig). Dus geen hologrammen, maar echt de beweging. Ik vond dit wel al moeilijk afnemen en heb het ook niet met eraser gedaan, want dat had in mijn ogen niet veel nut. Iemand dit al eerder meegemaakt?
5 passes gemaakt telkens. Dus product zou genoeg afgebroken moeten geweest zijn
 

2shiny

V.I.P. Member
oja, misschien niet onbelangrijk om bij te vermelden dat er dus geen enkele bescherming qas achtergelaten. Dit zou een nano laag moeten achterlaten, maar die was volledig afwezig
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nog niet eerder gezien of gehoord.
Wellicht is de witte pad iets te zwaar, het product is echt voor gebruik met een finishing of wax pad.
Is het product voldoende afgenomen (controle met led lamp? )
 

2shiny

V.I.P. Member
controle is een dubbele buislamp vanboven, een werklamp en een led lamp. De hologrammen waren duidelijk en ook duidelijk verdwenen. Dus ik denk dat de lichtbronnen voldoende waren.
hmm, mss deze avond dus nog eens met een zwarte hex pad erover gaan dan.
zou dat veel kunnen uitmaken ivm de bescherming?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Misschien een combi van omstandigheden. Ik heb het ook nog nooit gezien.
Heb je bijvoorbeeld kort ervoor nog gereden, misschien was de lak nog iets warm. Waardoor het product iets anders reageerde en toch niet goed afbreekr.
Hoe oud is je product? Heeft het vorstvrij gestaan?
Ik denk dat afnemen met eraser toch wel belangrijk is. Als jij denkt dat alles afgebroken is, maar door omstandigheden is dat niet zo, dan haalt de eraser alle rsesiduen nog weg.
En inderdaad, wat @Stefan zegt. Is eigenlijk niet bedoelt op witte pad.
Was het een nieuwe, of al eens gebruikt?

Ik noem maar wat dingen op, hoor. Ik weet het ook niet maar probeer mee te denken.
 

2shiny

V.I.P. Member
de wagen had idd in de zon gestaan, maar stond in de schaduw tijdens het wassen.
kleien was gebeurd met mean green rinseless als glijmiddel.

de pad was al eerder gebruikt, maar zie niet wat hier het probleem kan zijn.
verder is de SS al door mensen gebruikt met gele cutting pad, zonder problemen en met bescherming.

denk gerust verder mee :D
 

2shiny

V.I.P. Member
Ja, dat deed ik inderdaad. Ik begin me echt af te vragen of het toch niet door de medium polish is ofzo...
 

2shiny

V.I.P. Member
ja, mss als ik vnvd even tijd vind, eens met een witte hex pad en de medium polish herdoe en dan met een zwarte hex pad de shine en seal...
 

2shiny

V.I.P. Member
WP_20150504_20_49_09_Pro.jpg daarnet opnieuw aan de slag gegaan. Deze keer de medium polish met witte hex pad en dap. Alles ging goed. Afgenomen met 30% IPA
dan de SS aangebracht met zwarte hex pad. Geprobeerd met snelheid 6-5-4 afbouw, gewoon op 4-3 , 4passes tot 8 passes,... En ik word er geen vriend mee. Ik moest 2-3 keer afnemen met IPA, en dan nog niet helemaal zeker.
bescherming is alweer 0,00000...
voer voor de vuilbak denk ik dan.


om de een of andere reden plaatst de foto hem vanzelf bovenaan...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Klopt, heb ik gelezen. Op de website van polished bliss sstaat 15 min. laten curen. Altijd de moeite waard om te proberen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Inderdaad vreemd. Ik zou dezelfde reactie hebben. Tegenwoordig zijn er zoveel eenvoudige producten dat ikzelf ook weinig zin meer heb in dit soort geexperimenteer. Ik selecteer producten steeds meer op prettige verwerking. Ik zou zeggen een laatste poging...... ;) Suc6.
 

2shiny

V.I.P. Member
idd. Ik ging dit gebruiken om een goede basis te hebben voor de bodyguard. Maar heb er zo geen zin meer in. Mss gewoon de Cquartz erop doen denk ik dan
 

Nieuwste berichten

Bovenaan