dodo supernatural decon pad

2shiny

V.I.P. Member
Iemand dit al eens geprobeerd? Kleien via Dual Action Polisher.
Lijkt me het proces wel serieus te gaan versnellen. Wetende dat je achteraf gaan polijsten en eerst een heel grondige chemische decontaminatie gaat doen...
 

Frans

V.I.P. Member
Nee, nog niet geprobeerd.
Wel zo'n klei blok van DDJ en dat vond ik helemaal niets.

Met klei is het veel makkelijker om de contouren te volgen, omdat het de vorm ervan aanneemt.
Verder voel je met klei ook veel beter het contact met vervuiling en of de vervuiling weg is.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik hou het bij het traditionele kleien. Zo heb je meer fingerspitzengefühl ;)

Moet er niet aan denken dat er ineens iets van een korrel of hard stofje terecht komt tussen brok klei en de lak als je bezig bent met een D/A... :eek:
 

2shiny

V.I.P. Member
ik gebruik al lang dr klei blok van carpro en ben er heel tevreden van. Gaat zoveel sneller dan traditionele klei. Ik ga niet meer terug. Enkel voor velgen gebruik ik nog gewone klei.

maar mss kan die pad het proces nog versnellen.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Waarom zou je zo snel mogelijk willen kleien? Haastige spoed is zelden goed ... :p
Ik heb een auto in +/- 30 minuten gekleid.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Als je eerst heel grondig chemisch gaat reinigen (aan welke producten denk je dan?) en dan de klei pad. Vraag ik mij af hoeveel tijdswinst je zou kunnen behalen. Heb net de pad even bekeken via internet, maar in hoeverre kun j de contouren van een auto er mee volgen?
 

2shiny

V.I.P. Member
Als jemaar 1 dag hebt om een auto te doen, dan helpt elke hulp om een proces grondigmaar sneller te gaan.

Chemische decon zoals TRIX of iron X en tar X als de wagen veel sap en teer heeft.
 

nicknameless

V.I.P. Member
1 dag? Dat wordt dan inleveren op kwaliteit mijns inziens :confused:

Hoe vroeg/laat begin je dan? Ik lees wel eens verhalen dat mensen op d'r gemakje om 10:00 uur beginnen en om 17:00 uur klaar zijn met een full exterieur detail ... In mijn ogen mission impossible. o_O

Als je chemisch gaat cleanen "verlies" je ook tijd aangezien de producten de tijd nodig hebben om in te werken op de vervuiling.

Maar goed, wat een groot Amerikaans detailer ooit zei: "Find what you like and use it often" ;)
 

2shiny

V.I.P. Member
Op 1 dag doe ik nooit een full detail. Onmogelijk volgens mij.
Dat zijn wagens waarbij er een AIO of een 1staps polish wordt gedaan en afgewerkt met coating ( indien lak in goede staat ) of afwerken met glaze en wax...
Als je grondig chemisch gaat reinigen, dan is de kans veel kleiner dat er marring geinduceerd wordt tijdens het kleien. Hoe minder opgepakt moet worden, hoe minder je tijdelijk rondwrijft.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik vraag me af in hoeverre het een tijdsbesparing oplevert. Met regelmaat behandel ik auto's in één dag. Daar is zeker geen sprake van een full-detail. Foamen, wassen, kleien, 1-staps polijsten, glaze en wax. Dat is dan meestal 8.00u beginnen tot 16.00u @nicknameless. Voor een full detail neem ik de tijd, twee dagen, meer als dat nodig is.
Om weer terug te komen op de decon pad, dit van de website van Dodo Juice Supernatural.

Supernatural Paint Decon Pad is a 135mm machining pad for decontamination prior to polishing-it aggressively removes all contamination from paint, like a cross between claying and wet sanding. With it's rubberised surface, the pad shears and plucks contaminants from the paint surface, leaving behind a clean and leveled finish ready for machine polishing. As such, it does cause a clay-like marring effect that needs to be machine polished out, but is extremely effective at deep decontamination, quickly.

It can be used dry or wet (with Clay Lube) with Orbital or Rotary machines. The aggression of the pad can be varied by how much clay lubricant is used on the panel during the decontamination process.

Supernatural Paint Decon Pad has a hook and loop backing for 123-125mm backing plates

Het is dus meer een combinatie dan enkel kleien. Ook is polijsten noodzaak na behandeling met de decon pad.
 

2shiny

V.I.P. Member
vandaar dat ik me afvroeg of iemand al ervaring heeft in hoeverre de marring is. Een AIO kan ook lichte marring verwijderen. Maar als de marring door deze decon pad te erg is, dan is het inderdaad verloren moeite
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Misschien toch eens aanschaffen zo'n pad. Vooral omdat het geschikt voor grovere vervuiling. Kan best van pas komen in een full-detail. Kunnen we meer Supernatural producten verwachten in het waxworld assortiment @Stefan ?
 

2shiny

V.I.P. Member
Ah, dan pas ik wel ervoor :) als die ooit binnenkomt, laat maar weten, maar hoef je zeker niet express te bestellen :D ik was gewoon benieuwd
 

Nieuwste berichten

Bovenaan