doeken voor polijstmiddelen af te nemen

2shiny

V.I.P. Member
Welke doeken gebruikt iedereen om de polijstmiddelen af te nemen?
Ik ben dringend toe aan een hele boel nieuwe :D
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik gebruik al heel lang de Monello doeken. Daarnaast ben ik ook erg tevreden over de CarPro BOA doeken, maar die heb ik nog niet gebruikt i.c.m. polijstmiddel wel met detailspray, glaze en wax afnemen. Heb ook een aantal Poorboys World, Chemical Guys en Meguiars. De Ultimate Wipe van Meguiars vind ik ook geschikt.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ik gebruik de monello verde doeken. Mooie maat om mee te werken . Net zoals de poorboys mega deluxe towels ( niet de grote ).
 

2shiny

V.I.P. Member
die heb ik nu dus, maar die nemen erg slecht polijstmiddel op. Wax enzo, geen probleem
 

ric325i

Active Member
Ik ga sowieso 10 stuks Car pro Boa doeken (oranje) bestellen want ik ga een stapeltje doeken vervangen en wil voortaan ook alleen nog maar edgeless doeken.
Heeft 1 van jullie ook de (grijze) extra dikke Boa's en hebben deze echt een meerwaarde?
Hebben deze doeken ook een korte zijde ?
Beetje op zoek naar de ervaringen dus...
 

Kilometervreter

überspammer
Dit is dan geen goede doek om polijstmiddel af te nemen(vind ik uiteraard), daar gebruik is toch het liefst een langharige doek voor. De ultimate wipe gebruik ik meer voor het afnemen van coatings.
Het is wat laat maar ik ben sinds kort een fan van die grijze extra dikke boa's, zalige fluffy doek!
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb ze beiden en gebruik ze beiden voor verschillende doeleinden. De oranje in het voor traject, afnemen van de laatste stap polijstmiddel ( essence) de grijze gebruik ik om de auto na te lopen na ik een coating opgezet hebt. Tevens gebrik ik de grijze om de relaod af te nemen die ik over de CQuartz UK zet.
Ik vind het een zalige dikke zachte doek, zoals ik vroeger ook verslingerd was aan de dodo fantastic fur :).
 

ric325i

Active Member
Die Ddj Fantastic fur is idd erg zacht maar ik vind het een allesbehalve veelzijdige doek. Ik gebruik em zelden.
Die gijze boa is misschien wel wat om een verse waxlaag goed na te wrijven?
 

Kilometervreter

überspammer
Zeker weten!

En tsja de fantastic fur......een jaar of 10 geleden had je nog zo veel keuze en dit was toen zeker een doek met hoodletter D :)
 

Bimmer323

Member
Ik ga sowieso 10 stuks Car pro Boa doeken (oranje) bestellen want ik ga een stapeltje doeken vervangen en wil voortaan ook alleen nog maar edgeless doeken.
Heeft 1 van jullie ook de (grijze) extra dikke Boa's en hebben deze echt een meerwaarde?
Hebben deze doeken ook een korte zijde ?
Beetje op zoek naar de ervaringen dus...

I denk dat de grijze doeken ook geen korte vezel hebben, ze zijn alleen wat dikker (500gsm). Daarom denk ik dat ze juist wat minder geschikt zijn om polijstmiddelen af te nemen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan