Dubbeltest: Monello Ibrido - Collinite 476S

Black Widow

V.I.P. Member
Om er een paar te noemen....
Bilt Hamber - Finis Wax
Bilt Hamber - Hydra Wax
Autofinesse - Desire
Smartwax - Concours wax
Dodo Juice - diverse waxen
Soft99 - Fusso
 

ric325i

Active Member
Oke de meeste ben ik niet zo mee bekend, maar van ddj heb ik de purple haze pro, blue velvet pro en een pot home brew wax deze laatste heb ik pas gemaakt en ook 1 laagje op de auto aangebracht. Gaf ook zeker een mooi resultaat ! De uiteindelijke pot had 197 gr wax totaal waarvan 81gr "schilvers" welke carnauba betreft en evt nog andere component(en) maar dat weet ik niet. Purple haze en/of blue velvet ga ik in het voorjaar proberen

Die fusso99 zou tot een jaar zitten las ik is dat ook jouw ervaring? En de beading?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Die duurzaamheid van 12 maanden haal je alleen als je auto nooit buiten komt. Marketing larie dus. Bij een daily driver is 4 maanden prima mogelijk. Beading en sheeting is ruim boven gemiddeld. Gezien deze eigenschappen, z 'n duurzaamheid en gunstige prijs zeer zeker een interessante wax.
Zoek je maximale duurzaamheid dan is Bilt Hamber Finis Wax het overwegen waard.
 

Xreasonz

Active Member
Kan Black Widow steunen op die van Bilt Hamber.
Vooral die Hydra wax blijkt zich goed te herstellen na wasbeurt.
Die houdt zich nu al 2.5 maand sterk op een auto die zich 50/50 binnen en buiten begeeft.

Op de motorkap is deze nog redelijk goed.
20141123_134827.jpg

Op het dak begint deze toch al te falen op sommige plaatsen. Maar werkt nog steeds. (Waarschijnelijk de applicatie zelf dat beter kan).
20141123_134837.jpg
 

ric325i

Active Member
Ik lees dat het een interessante wax is maar als ik google zie ik niet zo snel een verkooppunt behalve ebay. Das dan wel apart eigenlijk.
 

Xreasonz

Active Member
Finis Wax (de vaste) heeft een beduidend langere standtijd als Hydra wax (de vloeibare).
Heb een potje staan van Finis, nog niet kunnen testen, wel al auto balm . . . Wat is deze hels om met te werken.
Voor gemak, is het Hydra en finis denk ik. en in de winter maanden een goede laag washcoat.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Autobalm is troep qua verwerking. Die heb ik terug gestuurd naar Bilt Hamber.
Hydra wax is qua verwerking een van de makkelijkste waxen die ik ken.
Finis Wax is een van de meest duurzame waxen die ik ken. Duurzamer nog als bijvoorbeeld Collinite #476.
 

Xreasonz

Active Member
Heb je de kans al gehad om te werken met hun auto-QD ? Zou eens van plan zijn deze een test te geven
 

Black Widow

V.I.P. Member
Nee, nooit gebruikt. Ook geen plannen. Ik ben zo tevreden over Chemical Guys Hybride V7 en Synthetic Quick Detailer dat ik geen behoefte heb om nog verder te kijken.
 

Woody

V.I.P. Member
Dit vind ik wel heel bizar. Heb zelf de Ibrido ook en heb hem in de winter van 2011-2012 gebruikt als bescherming. En pas in Mei was die ver uitgewerkt.

Ben wel benieuwd waar het dan aan ligt.
 

Xreasonz

Active Member
Ik lees dat het een interessante wax is maar als ik google zie ik niet zo snel een verkooppunt behalve ebay. Das dan wel apart eigenlijk.
Praat je over de Bilt Hamber producten?
Want deze kun je zo van hun eigen webshop kopen.

Jammer genoeg nog niet veel verdelers in de Benelux (vrijwel geen).
Sommige hebben een paar dingen op stock, maar heel weinig.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dit vind ik wel heel bizar. Heb zelf de Ibrido ook en heb hem in de winter van 2011-2012 gebruikt als bescherming. En pas in Mei was die ver uitgewerkt.

Ben wel benieuwd waar het dan aan ligt.

Uitgewerkt zou ik niet willen zeggen @Woody. De beading is nog erg goed. Alleen de sheeting is in vergelijking met 476S niet zo netjes meer. Waar het aan ligt, geen idee.
 

ric325i

Active Member
@Xreasonz ,ik had het over de Fusso.
Nu heb ik net de Monello Ibrido gekocht maar die had ik niet gekocht als ik van te voren dit vergelijk had gezien...
Ach ja we zien wel.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met de Ibrido. Heeft bij vorig jaar ook een 7 maanden op de Golf gezeten. En resultaat na die 7 maanden waren nog goed.
 

ric325i

Active Member
Ik heb een volle pot staan en een sample van 25ml dus ik ga em gewoon proberen in het voorjaar en ik wordt er verder heus niet zenuwachtig van maar als ik em echt minder vind als de (in mijn geval vertrouwde) 915 dan gaat ie met hetzelfde gemak weer weg...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan