E92 overzicht

ric325i

Active Member
Afgelopen weekend het lakwerk onderhanden genomen.
-afgespoten/foam/gewassen/kleien/afgespoten.
-Monello Paars (wol) en Veloce op stand 5
-Monello oranje en Mezzo op stand 4
-Monello Wit en Finale op stand 3
-Car Pro Eraser
-PB black hole
-Wolfgang 3.0 sealent
-Collinite 845 wax
 

Bijlagen

  • bmw 325i (2).JPG
    bmw 325i (2).JPG
    89,5 KB · Weergaven: 49
  • bmw 325i (3).JPG
    bmw 325i (3).JPG
    189 KB · Weergaven: 50
  • bmw 325i (4).JPG
    bmw 325i (4).JPG
    123,9 KB · Weergaven: 45
  • bmw 325i.JPG
    bmw 325i.JPG
    156,3 KB · Weergaven: 46
  • BMW E92 (7).JPG
    BMW E92 (7).JPG
    184,7 KB · Weergaven: 42

ric325i

Active Member
Qua resultaat ben ik voor nu erg tevreden en 1 dezer dagen pak ik de chromen rand en de uitlaat nog even aan.
@RST-Smurf dank voor het compliment, ik zag dat je een kast vol had met wolfgang spullen zitten daar nog meer echte aanraders tussen?
@ShuttersPeet dank voor het compliment !
 

Bijlagen

  • bmw 325i (5).JPG
    bmw 325i (5).JPG
    163,4 KB · Weergaven: 14

ric325i

Active Member
De eerste 2 staan nog op mijn to do list...
Eerst nog ff wat opmaken voor ik daar aan begin.
 

ric325i

Active Member
Mooie waxjes @ric325i , benieuwd wat je er van vindt. Wil ze hier ook nog asn de verzameling toe voegen.
Afgelopen weekend heb ik samen met een maatje mijn auto gedurende 2 dagen onderhanden genomen.
Eerst de gebruikelijke stappen om de lak schoon te krijgen . Vervolgens bepaalde delen met een zwart witte spiderpad en S3 gedaan en de complete auto met S30 en de orange finishing spiderpad. Als laatste stap heb ik de complete auto met de Rupes wit pad/polijstmiddel combinatie gedaan en toen was ik tevreden.
Verder de auto goed ontvet met Gyeon prep en vervolgens in de was gezet met de Scholl vintage wax.
Van tevoren begrepen dat je deze wax niet hoeft te laten curen maar ik ben eigenwijs en toch ff gedaan en ook gelijk afgeleerd. Aanbrengen en afnemen even laten ademen (de wax zie je heel licht doffer worden/nazweten) en vervolgens nogmaals secuur nawrijven. Ik vond het niet de makkelijkste wax (wel een hoog carnauba gehalte) maar uiteindelijk wel een schitterend resultaat! Je moet er gewoon even de tijd voor nemen deze wax.
Bekijk bijlage 4657image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    240,6 KB · Weergaven: 5

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ziet er gelikt uit! Die heeft aandacht en liefdegenoeg gehad in de afgelopen twee dagen. Waaruit maak je de hoeveel carnauba op uit de Scholl wax?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan