E92 overzicht

ric325i

Active Member
Goede keuze met de Pinnacle Souverän en een super resultaat.
Ik heb op m'n zwarte C5 een 15-tal waxen getest, waaronder niet de minsten; zoals Crystal Rock en Black Label.
De Souverän was de enige die echt een duidelijk verschil en verbetering liet zien.
verder een heerlijke wax in de verwerking.
Ik heb recent het dak eens gedaan met Waxaddict 21 en de motorkap met CG Ezyme waarbij ook een heel duidelijk verschil te zien was in het voordeel van de Ezyme (meer wetlook) de waterafstootbaarheid was van de waxaddict dan wel weer beter de druppels vliegen alle kanten op. Standtijd is van de waxaddict ook veel beter...
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ik zou niet overdrijven maar dit ziet er dus beter uit als nieuw, @ric325i! Erg mooi!
ik vind het altijd een erg mooi resultaat geven maar het is een "pain in the ..." om te doen, vind ik.
 

ric325i

Active Member
@5T-3F-4N , in het begin niet en om em strak te krijgen had wat voeten in de aarde ...
Voor het grootste deel is het een kwestie van bijhouden alleen de raamrubbers zijn niet zwart te krijgen (Ik gebruik AF Revive).
Ik krijg as we speak een fles Solution Finish trim restorer opgestuurd welke daar verandering in zou moeten brengen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mooi! Hoewel het elke keer een uitdaging is om zwart mooi te krijgen, en te houden, is het een bevredigend resultaat.
 

ric325i

Active Member
@IbizaSigno ,de grootste uitdaging is idd om em zo te houden tussen de polijstbeurten door.
Ik hoef em qua polijsten eigenlijk alleen maar locaal bij te werken en uitgebreid te finishen.
Goed ontvetten en een goede wax erop, in dit geval is dat er 1 welke Sio2 bevat en dat bevalt mij heel goed!
 

ric325i

Active Member
@Dirk Post , de glans verkrijg je door goed en te polijsten dat is het belangrijkste!
Buiten de uitgebreide voorbereiding heb ik:
-Locaal met S3/spiderpad wat defecten/krasjes aangepakt.(auto is zo goed als krasloos maar zag nog 2 kleintjes)
-S20 op Lake country HD blauwe pad de hele auto.
-Rupes geel op LC HD oranje pad gehele auto.
-Rupes wit op Rupes witte pad gehele auto.
-Nogmaals gewassen en ontvet met Prep.
-Rubbers in Solution Finish gezet.
-Vortex
Wax is slechts de beschermlaag wat maar voor een klein deel van de glans zorgt.
Dit keer zit er bij mij Waxaddict Vortex op waarbij ik bemerk dat met Sio2 houdende waxen de auto langere tijd relatief schoon blijft en de standtijd/bescherming is ook echt uitstekend.
 

Dirk Post

Premium Member
Ja,glans heb ik er ook wel op,ook wel gepolijst etc,
maar was benieuwd welke wax je er op had gedaan.
Ging mij er juist om dat het inderdaad wat langer mooi blijft.
Gr Dirk.
 

ric325i

Active Member
Wat wezen spelen met mijn nieuwe Rupes lh19e.
Met een medium combinatie S17 op Scholl paars kreeg ik em weer strak.
Finish met Rupes geel op oranje HD pad
Finish met Rupes wit op de witte pad.
Er zit nu Angelwax Enigma op.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan