een kleine test met Shine & Glaze + CQUK

2shiny

V.I.P. Member
Op Detailingworld was er een discussie gaande over de nieuwe hype, zijnde Kamikaze producten.
Hierbij werd er over een revolutionair product gezegd dat dit reeds jaren geleden was gemaakt door Wolf's Chemicals, zijnde de nano glaze. Volgens Wolfman gebruiken ze bij Wolfs ook de "zelfde" resin als Kamikaze. Alleen kan volgens kamikaze elke coating eroverheen.
Hieruit rees de vraag of een andere coating ook kan over de nano glaze, zoals bvb CQUK.
Daar ik beide voor handen heb, heb ik dit even getest.
Normaal gezien vertaal ik alles, maar ik ga het deze keer gewoon even copy-pasten. mijn oprechte excuses hiervoor. Toch wou ik jullie niet van deze test onthouden. :D


The test is done on the bonnet of a Peugeot 5008 who does a lot of milage ( 80000km /year). The car was polished with Wolf's Chemicals WP-3G as prep for a good wax, but the bonnet got a new purpose :)

I decided to do the test in 3 sections.
1 section with nano glaze + CQUK to see if it bonds and how long it lasts
Next to it, I have put CQUK on bare paint, to see how the CQUK+ nano glaze relates to normal CQUK like it should be applied.
on the other side of it, I put the nano glaze + bodyguard to see if the CQUK could even hold on longer then the combo it was made for.
FIY: I did not use Reload, as I didn't know how this could cover up anything of the CQUK, so it's only CQUK.

Prep:

the bonnet received a double wipe down with CC Panel Prep.
The Nano Glaze was applied like instructed with a black finishing pad and left to cure a few minutes before wipedown. Surface feels very slippery!
CQUK was applied with the usual applicator + microsuede cloths and immediatly wiped down after application
The Bodyguard was applied with a AF waxmate after 2 sprays of BG and left to cure 10 minutes before wipedown.

I will follow these on beading / sheeting and durability

Products used:

19665801355_9c2474252c_z.jpg


The Test Area:

19658704692_ede98dd472_z.jpg



After 1 day, it already rained, so let's look at the beading:

Bodyguard:
19044869763_42147ae600_z.jpg


CQUK + Nano Glaze
19639604256_32d8fdd7bd_z.jpg


CQUK
19477767988_cfff29e9b8_z.jpg


Beading from CQUK + nanoglaze looks the same as the CQUK, so I do believe it has bonded. How well it bonded, time will tell.

Sheeting:

19639609486_54ab7fcc1a_z.jpg


Agreed, it's hard to see on silver paint. But the Bodyguard has sheeted the water the best. The CQUK + nanoglaze has also done a better job the CQUK.

updates will follow

C&C always welcome
 

2shiny

V.I.P. Member
kamikaze is een nieuwe coating op de markt. Nano coating die super hydrophobisch is. Maar niets die nog niet eerder werd gedaan. Maar met een te dure prijs erop lijkt het het meest geliefde product.
je moet maar eens kamikaze overcoat zoeken op youtube.
kamikaze had ook een soort glaze ontwikkeld waar dan een coating overheen kon. Toen uit verdere discussie bleek dat ze dezelfde resin gebruiken als wolfs chemicals rees de vraag of over de nanoglaze van Wolf ook andere coatings konden ipv enkel de wolfs coatings.
er isnanelijk veel interesse in een glaze waar bvb cquk overheen kan. Vandaar de test
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Het merk Kamikaze is op zich niet heel nieuw. Wordt al een paar jaar in Azië gebruikt.
Volgens mij is het Japans, maar het merk is al een paar jaar booming in Indonesië.

Omdat ze zich afgelopen november op de Sema hebben geïntroduceerd, krijgen ze in het westen nu ook meer aandacht.
 

nicknameless

V.I.P. Member
@ric325i,
de Quartz bevalt tot nu toe goed. Qua verwerking niet anders dan een andere wax. Alleen de standtijd zou vele malen langer zijn.

@2shiny
het filmpje is te bizar. Die beading en sheeting. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien bij welk product dan ook. Het kan ook aan de omstandigheden liggen; hardheid straal, wind enz.
 

2shiny

V.I.P. Member
@nicknameless, het ziet er idd goed uit, maar onder welke hoek spuiten ze e.d. Over de wax kan ik ook niet veel zeggen. Het ging hem meer over de coatings enzo, zoals de overcoat
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Net wat filmpjes zitten kijken over de Over coat. De grap is dus dat je eigenlijk een soort chemische reactie in gang zet waarmee je de krasjes in je blanke lak opvult.
Er wordt gesproken over een speciale pad om het product op te brengen. Wat is er bijzonder aan die pad dat hij die reactie in gang zet om de juiste hechting te krijgen?
Bijzonder product dat wel, maar ik zou het graag eens in het echie zien. Beading en sheeting is in dat filmpje inderdaad ongekend.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Die Nano Glaze van Wolfs lijkt me ook wel een interessante. Dat spreekt me ook wel aan bij Wolfs de prijs.
 

2shiny

V.I.P. Member
die shine en glaze is echt goed. De shine en seal ben ik geen goede vrienden mee.
die glazr maakt de lak echt gladder dan walvissnot :D

vandaag nog even goed gecheckt en het opvullend effect is nog steeds aanwezig onder de CQUK, dus de solventen in de CQUK hebben de nanolaag niet afgebroken.
 

2shiny

V.I.P. Member
mooie foto deze morgen die een duidelijk verschil aantoonde tussen de coatings
WP_20150715_08_11_29_Pro.jpg

nog even ter info, het gaat hier om de CQUK zonder Reload
 

2shiny

V.I.P. Member
na 1500km weer even een update.
gisteren de wagen snel gewassen met Reset want ze geven vandaag regen uit en dan wil ik de beading en sheeting beoordelen.

wat me meteen opviel is dat de cquk op nanoglaze en de cquk veel gladder waren dan de bodyguard, ondanks het omgekeerde in het begin. De cquk op nanoglaze doet het dus nog steeds even sterk als de cquk.
na inspectie ook gezien dat de fillers nog steeds aanwezig zijn :D
20060042668_03cda843b1_c.jpg


20221795256_0f21f97d33_c.jpg


20239764072_8a1eaf65aa_c.jpg
 

2shiny

V.I.P. Member
Het vervolg na de regenbeurt:

Ik moet zeggen dat er heel veel zand in de regen zat ( was duidelijk op de zwarte bmw), dus de beading valt wat tegn.
De CQUK met shine and glaze heeft nog steeds even goede beading als de CQUK op cleane lak.


20157024620_bf9b0ac350.jpg


19724117813_7fa4d43f72.jpg


20157059858_2839209da2.jpg


20318828476_c3388d56e8.jpg
 

2shiny

V.I.P. Member
Het is een tijdje geleden, maar nog eens een update.

Sinds de start van de test, heft de wagen 15.000km afgelegd. dIt is een afstand die velen op 1 kaar afleggen.
Door de vele vuile regen + de vele km’s, had ik veel last van traffic film en werd de wagen dus enkele keren gewassen met 5:1 en 10:1 APC ( Wolf’s Chemicals) en ook eens met een hoge dosis Carpro reset. De bodyguard had het moeilijk met de reset ( geen probleem met de apc), en het duurde 2 dagen voor de beading terug was gekeerd, maar toch verminderd.

Deresultatenzover:

21199571440_7140e756c2.jpg

21396021281_047b7780d4.jpg


[URL='https://farm6.staticflickr.com/5787/21396021081_f42a95d79b.jpg%5b/img'][U]https://farm6.staticflickr.com/5787/21396021081_f42a95d79b.jpg[/img[/U][/URL]]

Zoals je kan zien, heft de bodyguard het meest afgezien, al was dit pas na de hoge dosis reset. Deze hoge dosis heeft trouwens teer opgelost…

De CQUK op nanoglaze doet het nog erg sterk. Over de gehele sectie zou je bijna durven zeggen nog beterdan de CQUK op naakte lak.

Het is denk ik veilig om te zeggen dat de nanoglaze van Wolf’s Chemicals dus erg goed gaat onder de CQUK, lang standhoudt en zorgt voor een goede binding met de CQUK.

Ik ga het blijven opvolgen tot de CQUK faalt, of dat ik de auto moet inwisselen.
 

2shiny

V.I.P. Member
wel @Kilometervreter , als je ooit een glaze nodig hebt voor eronder. De nanoglaze voldoet uitstekend!!
de CQUK op de bmw doet het ook nog steeds uitstekend en nog niet getopt met reload. Ik ben erg tevreden. De reset doet het goed. Nu die carpro foam nog ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan