Een selfmade padwasher maken

Cavemania

V.I.P. Member
Zo inmiddels is de padwasher zo goed als klaar. Deze week nog even wat omruilen bij de winkel. De boutjes om de gritguard vast te zetten zijn te kort. Deze moet ik even omruilen voor langere exemplaren. Ook moet ik het deksel nog even fabriceren. Maar de padwasher werkt prima naar behoren. De pads worden mooi schoon. Natuurlijk werkt de padswasher zoals deze origineel wordt geleverd beter.

IMAG1410_zps4peygcsr.jpg


IMAG1411_zpsfv0hqh6e.jpg


De schone pads :), vandaag nog gebruikt met polijsten

IMAG1412_zpsjzglkoyk.jpg


Ik ben tevreden
 

Cavemania

V.I.P. Member
Leuk stukje huisvlijt @Cavemania, dat de originele iets beter werkt is alleen maar logisch; daar betaal je ook de hoofdprijs voor.

Inderdaad, vandaar deze oplossing. Komende weken nog even perfectioneren en dan kunnen we echt los. De kost overigens een fractie van de originele. Ik denk max 20 euro aan materiaal.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Misschien toch de moeite maar nemen. Is het echt veel sneller dan onder de kraan af spoelen tussendoor?
 

JRM

Active Member
Ik denk dat het voordeel gehaald wordt in het feit dat je niet heen en weer hoeft te lopen, de pad op je machine kan laten en deze laat schoon/droog draaien.
Vooral het schoonmaken zelf zal wat beter en sneller gaan mijn inziens. Bespaar je er op een dag uren mee? nah.
Ik vraag me wel af of die closetbuffers wel goed zijn voor je pads?? Gaat dat geen gaten/putten veroorzaken? Je hebt ze trouwens in rubber en kunststof.
Hoe dan ook, leuk in elkaar gezet en als ik binnenkort tijd en zin heb maak ik er misschien ook wel 1.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
En een niet te onderschatten voordeel is dat je sneller overgaat tot het reinigen van je pad en daardoor, over de hele klus gezien, met een gemiddeld schonere pad werkt.
 

Gio

Active Member
Een woest nadeel is het vocht in je pad. Als je bekijkt wat het origineel kost en hoeveel "reserve" pads je daarvoor hebt..
Maar met een unilak en/of een wolletje:D geen vervanger beter.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik denk niet dat het heel erg slijt. Ik denk dat er wel plekken op een auto zijn waar je pads sneller slijten. En vocht in je pad, tja dat komt er zeker in en je draait ze niet 100% droog. Ik heb niet de beschikking over een kruiwagen met pads. Ik heb van iedere soort pad 3 stuks maar vind het fijn om de pad wel regelmatig te reinigen. Maar goed ieder z'n werkwijze.
 

JRM

Active Member
Als ik de kruiwagen van mijn zoon vul kom ik aardig in de richting Cavemania :D
Zoals ik eerder zei: leuk in elkaar gezet. Kudoos van mij!!
Als ik er 1 in elkaar ga zetten probeer ik een upgrade uit te voeren op het het spoelgedeelte. Iets met een bolling erop monteren dus, wat volgens mij de orginele padwasher ook gebruikt. Als ik daar niets voor kan vinden, dan doe ik het op dezelfde manier als eerder beschreven.

Bij de orginele padwasher komt de pad gelijk op de gritguard en wordt deze ondergedompeld als ik het goed heb. Ik ga is brainen om dat op een andere manier na te bootsen.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Ja kan inderdaad ook, wellicht dat ik dat ook nog eens doorvoer. Je kan natuurlijk ook iets hogere dopjes gebruiken.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Gewoon APC. Als je het buizensysteem klaar heb wil ik graag weten hoe je het gedaan hebt. Ik heb nog wel een emmertje over ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan