Eerste keer Peugeot 208

Een maandje geleden heb ik voor het eerst mijn auto een full detail gegeven en ik heb hiervoor 1.5 dag voor uitgetrokken.
Ik heb zelf geen goede foto camera en helaas had ik nog niet eerder foto's kunnen schieten.
Toen ik bij mijn ouders was heb ik wel wat foto's kunnen schieten.

Wat heb ik gedaan:
-Wassen met Dodo Born to be mild
-Kleien met PB Klei en detailspring 1 op 1 verdund
-Polijsten met een excenter met oranje pad op motor kap en dak, de rest met witte pad met CG V36
-Polijsten met witte pad en CG V38
-CG VirtueBond
-CG Jetseal
-CG White wax

Gisteren gewassen en ff zijn maintenance beurtje gegeven. Heb er 150km ofzo meegereden voordat ik de foto's heb gemaakt met een Canon EOS 1100D.

PyU4jR1.jpg


tJdiV9T.jpg


dUgCQW4.jpg



Swirls zijn helaas niet allemaal wel, hopelijk komt het over op deze foto.
Het kan aan mijn techniek liggen, machine of polijstmiddel wat ik gebruikt heb.

yzk1otH.jpg


Ik ben wel tevreden met het eindresultaat, maar ik had graag alle swirls eruit willen hebben.
Glans en reflectie ben ik zeer tevreden over!
 
Velgen was ik met een oude washmitt en met Dodo Born to be mild.
Banden heb ik gedaan met Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel
Uitlaat met PB Polish
Ramen met PB Spray and Whipe
Dashboard met Meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant
 
Ziet er erg netjes uit! Nog even door oefenen met polijsten.
Dat vind ik dus het lastige te beoordelen.
Waarom heb ik niet alles weg kunnen krijgen? Ligt het aan mijn techniek, apparaat, polijstmiddel of gebruikte pad?
Overigens heb ik een oude excenter over genomen van Nicknameless met 300Watt vermogen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Fraai resultaat!
Het feit dat de correctie wat tegenvalt komt zeer waarschijnlijk door de V36. Dit is een vrij milde polish. Waarschijnlijk dien je op te schalen naar V34 of V32.
 
Ik heb ze beiden in huis. Ik heb een test setje van alle 4.
Misschien moet ik eens te werk gaan met V34, maar welke pad moet ik gebruiken en moet ik dan een 3 step polish doen?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Eigenlijk had je als eerste een testspot moeten doen om het geschikte polijstmiddel te vinden.
Je kunt voor beide (V34 en V32) een oranje pad nemen. Beiden geven al een prima finish, een 3 staps set zul je zeer waarschijnlijk niet hoeven doen.
 
Dan zou het dus (V34 of V32) en dan afwerken met? V36 of V38, maar welke?
Misschien dat ik in mijn zomervakantie hier nog wel weer wat tijd voor vrij maak.
Overigens heb ik nog nieuwe klei weer nodig en zit zelf te denken aan de CG clay bar yellow.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ook het finishen zou je even moeten uitproberen. Uit eigen ervaring weet ik dat V36 prima kan finishen, zeker op deze totaal niet kritische (lichte) kleur. Voor wat betreft klei ken ik geen slechte klei. Gewoon de gewenste hardheid kiezen en gaan met die banaan!
 
Dankje @Cavemania. Ik heb ook naar andere polijstproducten gekeken, maar dit setje was een goedkope oplossing ipv grotere verpakking en op een ander forum vinden ze Chemical Guys maar niets.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een bepaald merk "past je of past je" niet. dat heeft niks met de kwaliteit te maken maar gewoon met persoonlijke voorkeur. Van ieder merk heb je voor- en tegenstanders. Maak gewoon je eigen keuze.
De Peu staat er netjes bij Danny.
 

Kilometervreter

überspammer
ook hier een zeer tevreden V serie gebruiker!
De V32 is een prima cutting polish die goed corrigeert en niet veel stoft. Op een oranje pad en rustig werkend zou je op je Peugeot voldoende correctie moeten halen.
Ik vind zelf de V 38 een van de fijnste finishers die er is!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan