Ervaring met EXTRA 2000 PROFESSIONAL VACUUMER

lucky

New Member
Ik ben opzoek naar een betaalbare extractor (want ik gebruik het niet veel )
Deze deze leek me wel interessant . Exta 2000 professional vacuumer .
Of kan ik beter een waterstofzuiger kopen ?
Tips zijn welkom
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een extractor en een waterstofzuiger zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik zou me eerst verdiepen in welke functionaliteiten ik nodig had en dan bepalen welke machine ik wilde.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Als detailer heb je niet zoveel aan een waterstofzuiger. De Extra 2000 is een leuk apparaat zolang hij werkt. Ik heb er ooit een gehad en er ruwweg zo'n 100 interieurs mee gedaan. Daarna heb ik een professioneel apparaat gekocht en heeft iemand anders nog een tijdje plezier gehad van het apparaat. GROOT nadeel is dat reserveonderdelen zo goed als niet te krijgen zijn.
 

Woody

V.I.P. Member
Ik sluit me compleet bij Black Widow aan.

Daarbij vind ik zelf de George een veel fijner apparaat die sneller resultaat haalt en in mijn ogen ook net iets beter ;)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Omdat een waterzuiger de spuitfunctie van een extractor mist. Reinigingsmiddel kun je makkelijk met een fles met een sprayer opspuiten maar de spoelende functie (uitspoelen van reinigingsmiddel en vuil) vanwege de spuitfunctie blijf je missen en dat werkt stukken minder goed. Ooit werkte het pompje van de Extra 2000 niet en heb ik deze enkel als zuiger gebruikt. Dan merk je het verschil goed.

Ik sluit me compleet bij Black Widow aan.

Daarbij vind ik zelf de George een veel fijner apparaat die sneller resultaat haalt en in mijn ogen ook net iets beter ;)

De George is wel een heel stuk duurder. Dat speelt natuurlijk ook mee. Maar je zou eens in Engeland kunnen kijken daar zijn ze een heel stuk voordeliger.
 

2shiny

V.I.P. Member
ah. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, dus kan het niet weten, maar zal het van je aannemen :)
 

Frans

V.I.P. Member
Is een beetje het idee, alsof je een wasmachine zonder spoelfunctie zou gebruiken.
Zonder dat je goed spoelt, zal er vuil en zeepresten in de kleding achterblijven, hetzelfde gebeurt er met je interieur delen.
Bij een extractor spuit je schoon water op, vlak voor aanzuigmond, waardoor het water niet de kans krijgt diep in het stof of schuim weg te zakken, maar wel de oppervlakte mooi schoon spoelt.
Wil je iets dieper (of ondieper) spoelen, dan pas je daar gewoon je bewegingssnelheid op aan.
 

Frans

V.I.P. Member
De Hydro/Extra heeft trouwens twee reservoirs; één voor een reinigingsmiddel oplossing en de ander voor het spoelwater.
Het is met de extractor niet prettig reinigingsmiddel opbrengen, ik zou daar zelf een aparte fles met sprayer voor aanbevelen.
Scheelt dan ook weer, dat je in beide reservoirs spoelwater kunt doen en daarvan dan gelijk een ruime voorraad hebt.
Dus bij aankoop, je ook niet teveel laten beïnvloeden door de aanwezigheid van één of twee reservoirs.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Is een beetje het idee, alsof je een wasmachine zonder spoelfunctie zou gebruiken.
Zonder dat je goed spoelt, zal er vuil en zeepresten in de kleding achterblijven, hetzelfde gebeurt er met je interieur delen.
Bij een extractor spuit je schoon water op, vlak voor aanzuigmond, waardoor het water niet de kans krijgt diep in het stof of schuim weg te zakken, maar wel de oppervlakte mooi schoon spoelt.
Wil je iets dieper (of ondieper) spoelen, dan pas je daar gewoon je bewegingssnelheid op aan.

Ik kan het niet beter omschrijven ;)
 

lucky

New Member
waarom heb je niets aan een waterstofzuiger? Ik gebruik die, zonder probleem

Lijkt mij ook wat is het verschil , Je spuit gewoon Water of reinigings vloeistof voor de zuigmond

Zie YouTube filmpje in het Russisch (ter illustratie) link
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Voor wat je het waard vindt @lucky: een waterstofzuiger met een sprayertje is anders dan een extractor. Ik zou alles wat hierboven door @Black Widow en @Frans geschreven is kunnen herhalen maar dat doe ik niet; ze hebben het perfect omschreven. Misschien zou je eens kunnen overwegen een demo van het gebruik van een extractor bij te wonen?
 

Frans

V.I.P. Member
Lijkt mij ook wat is het verschil , Je spuit gewoon Water of reinigings vloeistof voor de zuigmond
Reinigingsmiddel spuit je niet voor de zuigmond.
Die spuit je op het oppervlak wat je wil schoonmaken en borstel je vervolgens in om het vuil goed los te krijgen.
Zelf zuig ik daarna eerst zoveel mogelijk op zonder te spoelen en ga vervolgens pas aan de gang met de spoelfunctie.
De nozzle daarvoor zit gelijk voor de zuigmond en spuit in net zo'n brede straal als de zuigmond breed is.

Het voorbeeld wat je laat zien, is een onbeholpen methode.
Met zo'n vernevelaar heb je nooit genoeg wateropbrengst om goed te spoelen en in kleine ruimtes (zoals een auto interieur) loop je al gauw knel.
Druk valt weg, weer opnieuw pompen om op druk te brengen, water is op, sh*t ik kan er niet goed bij met die lompe fles etc. die methode gaat veel ergernis opleveren.
Je moet maar eens een detail bekijken waar een extractor gebruikt is, dan verbaas je je waarschijnlijk over de grote hoeveelheid baggerwater onderin een extractor.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan