Even voorstellen

RenKoc

New Member
Mijn naam is René en ben woonachtig in Arnhem.

Ik moet erom liegen, maar het zal een jaar of dertig(?) geleden zijn dat ik voor het eerst de auto van mijn vader ging wassen, poetsen en uitzuigen. Het was een witte Ford Sierra uit 1986 waar flink in werd gerookt in die tijd. Toen vond ik het al fantastisch om de auto “fabrieksnieuw” te poetsen.. Niet veel later kreeg ik de kans om bij Van Delft Auto’s in Dieren te gaan werken. Jong gebruikte auto’s uit heel het land kwamen binnen en elk vrij uurtje die ik had na school kon ik er terecht om een centje bij te verdienen.

Nu jaren later is het nog steeds mijn grootste hobby, het fabrieksnieuw poetsen van auto’s. Weliswaar alleen nog maar mijn eigen twee auto’s, maar dat mag de pret niet drukken…. En toch ontbrak er nog iets… Een eigen polijstmachine.

Al jaren liep ik er tegenaan te hikken en telkens vond ik de investering niet opwegen tegen de hoeveelheid tijd dat ik hem daadwerkelijk zal gaan gebruiken. Het is immers niet gewenst de auto elke week opnieuw te polijsten. Vorige week heb ik dan toch de knoop doorgehakt en heb ik bij Waxworld in Zevenbergen een professionele polijstmachine van Rupes gekocht. Voor de kenners onder ons, het is een Rupes Bigfoot LHR 15 Mark 3 Excentrisch Roterend. Vroeger gebruikte ik zakelijk de Flex Roterende machine, maar deze Rupes Excentrisch Roterende machine is de nieuwe standaard in Auto Detailing.

Inmiddels staat de schuur vol met allerhande soorten poets, poetsdoeken en andere materialen om een auto professioneel te reinigen, te polijsten en te poetsen. Wat dat betreft kan ik zonder enige schroom een eigen poetscentrale beginnen. Aan de faciliteiten, kennis en beschikbare spullen ligt het niet!!

Afgelopen weekend heb ik de polijstmachine voor het eerst gebruikt evenals de kleidoek die ik heb aangeschaft . Het resultaat is verbluffend, geen moment spijt van de aanschaf van de Rupes en terwijl ik bezig ben denk ik continue terug aan die goede oude tijd bij Van Delft Auto’s Dieren. Daar is het allemaal begonnen en daar heb ik het vak geleerd. Het vak dat nu nog steeds mijn grootste hobby is.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom René, veel plezier op dit mooie forum.
Die Rupes is een topapparaat, daar zul je nog heel veel uren op hoogstaand niveau mee kunnen polijsten.
Mocht je vragen hebben dan zal deze gemeenschap je graag van dienst zijn schat ik zo in.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan