Flex 3401 temperatuur

Martijn

Active Member
Hoi,

Ik merk sinds een tijdje dat m'n Flex 3401 extreem heet wordt, het metalen gedeelte dan, machine blijft verder prima werken en de pads worden ook niet extreem warm maar weet niet of ik mij nu zorgen moet gaan maken??

Voorbeeld: vandaag wisselde ik na een paar sessies de standaard backing plate voor een kleinere en de toen ik de schroef eruit had gehaald liet ik deze vallen ivm hoe heet die was.

Nu las ik ooit eens dat je de machine moet smeren en is dat misschien de reden, kan iemand aangeven wat ik daarvoor het beste kan gebruiken?

Tnx,
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb precies hetzelfde, het komt denk ik dat de warmte bij een excenter naar de machine gaat ipv in de lak.
Machine blijft inderdaad wel normaal werken, ik heb nog nooit van smering voor de Flex gehoord trouwens, misschien dat @Stefan hier iets op kan zeggen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De backingplate kan inderdaad heet worden, is bij de meeste exenters zo. Sommigen geven af en toe de vilten ring wel even een drupje olie om de wrijving tussen de ring en de backingplate te verlagen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De backingplate kan inderdaad heet worden, is bij de meeste exenters zo. Sommigen geven af en toe de vilten ring wel even een drupje olie om de wrijving tussen de ring en de backingplate te verlagen.
De temp. van de machine kan inderdaad wat oplopen. Als je hem bij de grepen vasthoud Die er voor bedoeld zijn merk je er niets van. Die tip heb ik vaker gelezen. De vilten ring komt echter niet / nauwelijks in contact met de backingplate. Een drupje olie kan geen kwaad maar zal niet echt helpen. Ik vermoed dat de wrijving (dus warmte) uit het excentrische mechaniek komt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan