Garageverlichting

JMC

Member
Goedemiddag! (ik weet even niet in welk forumdeel ik dit moet plaatsen, dus doe het maar hier).

Ik heb nu 1 dubbele TL balk in de garage hangen. Maar het zou natuurlijk wel extreem makkelijk zijn als ik een aparte verlichting erbij aan kan zetten voor wanneer ik mijn auto aan het verwennen ben. Goed licht is het halve werk!

Hebben jullie een tip voor een speciale verlichting in de garage?? Of is het beter dat ik er gewoon 4 dubbele balkjes TL helder wit /daglicht erbij hang?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
TL Licht is fijn voor het algemene reinigingswerk, grotere lakdefecten en Orangepeel kun je er prima mee zien. Swirls en hologrammen blijven echter verborgen met uitsluitend TL verlichting. Je kunt daarom TL het beste combineren met led of halogeen lichtbronnen om alles goed te kunnen bekijken
 

JMC

Member
Ik heb vanavond een LED armatuur aan het plafond gehangen.
( Dit armatuur https://www.esylux.com/nl/nl/Actueel/Nieuwe_producten_Buitenverlichting/OFLPL_SUNserie/ )

Super lamp! Hardstikke helder licht (5000k) 1 lamp is niet genoeg voor de hele garage (uiteraard) maar ik denk dat ik m maar op een statief maak, dan kan ik m verplaatsen al naar gelang op aan welke kant vd auto ik aan het werken ben.

Enige probleem is dat ik nu dus ALLES maar dan ook ALLES zie aan de lak, kleine krasjes, swirls, noem maar op... Laten we het erop houden dat ik nog wel wat te poetsen heb. :rolleyes:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt inderdaad wel, als je zo'n lamp langs je auto zet dan zakt de moed soms in je schoenen :D
Maar, als je de lak eenmaal strak hebt ondanks het gebruik van deze niets verhullende lichtbron, dan weet je 100% zeker dat je niet verrast wordt als de auto naar buiten gaat en je deze in het zonnetje zet.
 

JMC

Member
Ik heb 10 watt. Lijkt niet veel maar is echt super! Zeker omdat ik toch geen grote afstanden heb in de garage. Kleur 5000k is ook echt lekker knalwit.

Nog een tip:
Als je eerst even IN de lamp kijkt is je autolak compleet vrij van swirls :D
 

Mrkawa

Active Member
Ik heb in mijn garage spatwater dichte tl bakken hangen met wit licht voor het nodige bak licht. Maar wat stefan zegt. Ik gebruik een directere lichtbundel uit een inspectie lamp om meer in de details te treden.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan