Glimmende randjes van de velgen poetsen.

Ed Buijs

Member
Ik heb een tijdje met gepolijste velg randen gereden. Zonder lak erop dat maakt het alleen maar dof. Op deze manier hield ik ze glimmend.

Zo de knetters gelukkig ben ik wat kilo's kwijt.

 

Ed Buijs

Member
@ShuttersPeet & @IbizaSigno even voor de duidelijkheid de auto staat voor op 2 assteunen. Die ieder 2 ton kunnen dragen. Dan staat de auto op de handrem en de achterwielen geblokkeerd met wielblokken. Wel wil ik graag van je weten waarom dit slecht is voor je auto. Ik sleutel namelijk al zo'n 30 jaar aan auto's ik heb diverse garage eigenaars in mijn kennissenkring dat zijn eerste monteurs. Volgens hen is het niet slecht. Je wil niet weten op wat voor een manier er soms trillingen uit een auto worden verwijderd. Als dat niet op te lossen is door de band te balanceren. Dan is dit nog niks. Hier staat de auto in een versnelling en draait stationair. Nooit geweten dat dit slecht voor je auto is.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Als je het zo uitlegt dan lijkt het mij veilig genoeg. Ik wil ook niet aan je kunnen twijfelen. Zelf zou ik er niet voor kiezen om zo de velgrand te doen.
 

Ed Buijs

Member
@IbizaSigno Kijk dat respecteer ik. En dat je het zo niet doet respecteer ik ook. Dit was tijdens de Wöhtersee 2014 GTI treffen in Oostenrijk. Dan is dit een makkelijke oplossing.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Allereerst is dit mijn mening en ik zou het zelf nooit zo doen. En dat is het. Is ook niet bedoelt als kritiek maar als iemand met minder kennis dan jij dit doet, en met zijn bijgeleverde "flubberdiwup" krikje aan de slag gaat, dan zijn er wel degelijk wat risico's aan verbonden. En IK denk dat het "slecht" voor je aandrijving/assen is, omdat deze nu geheel naar beneden hangen. Maar das mijn idee.
En hoe ze trillingen/kraakjes uit auto's halen.... Daar weet ik, helaas, alles van....o_O:D
 

Srt4

Premium Member
Uit belangstelling over dit onderwerp heb ik even een hulplijn ingeschakeld ,
( een goede vriend van me die al 30 jaar bij bmw werkt als monteur )
en het filmpje laaten zien
En een lang verhaal kort ,
Voor de motor en Assen en alles wat er omheen zit moet het geen probleem zijn om dit zo te doen, het ergst wat kan gebeuren is dat een paar dashboard lampjes kunnen gaan branden omdat de ecu/pcm even in de war is omdat de achterwielen stil staan .
.
Hij had nog wel een interessante vraag?
Hoe doet die dan zijn achtervelgen dan , zet die ze even op de vooras ???
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dat iedereen hier iedereen respecteert vind ik alleen maar logisch, we zijn een net forum met ruimte voor verschillende meningen.

Ik kan niet schermen met jarenlange kennis of vrienden en bekenden die er allemaal zoveel verstand van hebben, maar mijn gevoel en verstand zegt toch dat ik het zo nooit zou doen.
De aandrijfas van het wiel dat in de lucht hangt is maximaal geknikt, kan misschien geen kwaad, maar ik zou het risico niet willen lopen. Daarnaast zullen de homokineethoezen ook wel lekker straks staan op deze manier. Zelfde argumentatie wat mij betreft.
Het veiligheidsaspect laat ik maar even buiten beschouwing; ieder moet zelf maar uitmaken wat kan en op welke manier.
 

Ed Buijs

Member
@Srt4 De auto is van 2001 zonder abs. Dus de ecu is niet verbonden met de achterwielen. Is een oude auto. Wat ik heel goed opgemerkt vind van de monteur de achterwielen. Die wissel ik inderdaad even om.
@BlackPassat de aandrijfas is niet maximaal geknikt. De draagarmen worden altijd nog op zijn plaats gehouden door de stabilisatiestang en de schokbreker. Haal die maar eens los. Dan zakt de draagarm nog verder naar beneden. Tevens staan beide voorwielen los van de grond en niet 1. Praat anders even met de monteur die Srt4 gesproken heeft.;)
 

Srt4

Premium Member
Hahaha , zo zie je de meningen zijn hier over zijn zeer verdeeld ,
Uiteindelijk vind ik het gewoon een grappig filmpje ,
Maar ik zou het zo ook niet doen ,
Ik zou ze op een banden balancer apparaat zetten bij me maat .
 

Nieuwste berichten

Bovenaan