Gloss enhancing shampoo

Voegt een shampoo met extra glansversterkers nou echt wat toe? Is dit wel eens getest?
Normaal was ik de auto met een shampoo met glansversterkers, vanochtend heb ik een shampoo gepakt zonder en voor mijn gevoel was er geen verschil.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het antwoord is ja, het kan zeker iets toevoegen maar niet altijd. Heb je een auto die niet helemaal fantastisch erbij staat en die wordt gewassen met een shampoo met glansversterkers dan zie je dat de glans toeneemt. Gebruik je dezelfde shampoo op een perfect gepolijste en goed beschermde auto dan zal die shampoo daar weinig meer aan toevoegen.
 
Mijn auto is niet perfect gepolijst, maar ow wit zie je qua swirls minder. Mijn auto is een maand geleden gekleid, behandeld met CG white light en beschermt met CG Jetseal met getopt met CG white wax.

Ik krijg overigens wel extra glans als ik hem droog met CG hybrid v7 detail spray.
 

Razorblatter

Active Member
Nou ja, shampoo spoel je wel af maar als wax in zit zou dat erop motten blijven. En die glansverhogende bestanddelen zouden potverdorie dezelfde strategie moeten volgen.

Detailspray gebruik je om (na) te reinigen maar zorgt verder niet voor glans of bescherming.
(Quick) wax daarentegen zorgt voor glans en bescherming.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan