GRAPHENE SPRAY COATING

Discussie in 'Lakcoatings' gestart door lucky, 1 okt 2020.

1. lucky

lucky New Member

Iemand al een graphene coating al gebruikt
    ik zag dit YouTube filmpje en ik was direct enthousiast
    gemakkelijk aan te brengen geen cure time

link
  2. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

It's amazing Bill!

Als iets te mooi is om waar te zijn, ga er dan maar van uit dat het niet waar is.
    (opmerking voor mijn rekening en risico, niet wetenschappelijk onderbouwd)
  3. Epsilon

Epsilon Active Member

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Maar volgens de fabrikant is het voorlopig nog enkel voor de USA markt.
  4. BlackPassat

En wat denk je in dit product te vinden @Epsilon wat je niet in een reeds verkrijgbaar product kunt vinden?
    Ik denk dat het voornamelijk slimme marketing en loze beloften zijn. Wetenschappelijke publicaties over Graphene Coatings vermelden vooral het probleem van het aanbrengen van het product, ik twijfel dan ook aan een gebruiksvriendelijke spray vorm die ook werkelijk functioneel is.
  5. Epsilon

Epsilon Active Member

Soms is het gewoon leuk wat wat nieuws te proberen. ;)

Hiervoor waren dingen als carnauba, sealant en SiO2 ook een soort modewoord op een verpakking. Graphene kan zomaar de volgende zijn. Hier gaat het trouwens om Graphene Oxide, dus geen pure vorm.
  6. BlackPassat

Daar heb je 100% gelijk in, het proberen van nieuwe producten, beoordelen en selecteren is een leuk aspect van het detailen.
    In een sprayfles zul je altijd een medium moeten gebruiken, een puur (vast?) product vernevelen gaat je niet lukken.
  7. lucky

lucky New Member

Ik denk dat Graphene de volgende generatie coatings gaat worden er word nog al sceptisch tegen aan gekeken
    dat was bij SiO2 producten ook 7 a 8 jaar geleden je zie ook steeds meer Graphene producten verschijnen
  8. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Ik deel jouw mening @lucky . Sommige mensen die ouder worden blijven nou eenmaal hangen in hun gewoontes, behalve als het voor hun leeftijd teveel wordt om de auto meerdere malen te polijsten, zodat ze naar een aio product grijpen. Niet alleen hun ouderdom speelt een rol maar familiare omstandigheden doet hun mening veranderen.

Ook ik heb dit product van 303 nog niet kunnen proberen, maar ik geloof niet dat zij hun naam willen verkwanselen.
    De coating van carpro is in elk geval niet meer wat het zou moeten zijn. Ik heb inmiddels betere ervaringen.

Carpro was één van de eersten met de sio2 coating maar loopt inmiddels ver achter.
    Nou ja qua prijs valt het nog enigszins mee. Als je beter wil, moet je in de buidel tasten.
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  9. BlackPassat

Een gezonde eerlijke discussie op basis van argumenten ga ik niet uit de weg. Daarnaast geef ik graag -gevraagd en ongevraagd- mijn mening over een bepaalde zaak. Vanzelfsprekend kan en mag een andere mening daarvan afwijken, respect voor elkaars standpunt is daarbij het uitgangspunt en mocht je dan komen tot de vaststelling “we agree to disagree” dan kun je op een gezonde manier verder met elkaar.

In geval van @Ketoembar is daar echter geen sprake van. De oplettende lezer heeft al langer in de gaten dat Ketoembar en ik in elkaars irritatiezone zitten. Hij schrijft over “sommige mensen die ouder worden” maar hij doelt hij op BlackPassat. Hij doet volkomen onterecht de aanname (en aannames zijn dodelijk, weet je) dat ik een auto niet meerdere malen rond zou kunnen om te polijsten, in werkelijkheid was dit juist een test om te kijken of ik ook een klant die geen 20 of 30 uur polijsten kan of wil betalen op een tevredenstellende manier kan helpen.
    Inhoudelijk kun je met elkaar van mening verschillen, dat heb ik al eerder gezegd. Maar op een dergelijke manier op de man te spelen als in de vorige post is niet chique en past ook zeker niet in de sfeer op dit forum. Wat brengt je ertoe om maandenlang niet te posten op een forum en dan een come-back te maken op deze manier?

Wat heeft mijn “familiare(?)-omstandigheid” zoals hij opmerkt met mijn instelling als detailer te maken? En dan de leeftijdsdiscriminatie; alsof jarenlange ervaring en kritisch naar producten kijken – al is het naar een door Ketoembar zo minachtte All-in One polish- vanaf een bepaalde leeftijd omslaat in een diskwalificatie.

Uit respect voor de gastheer van dit forum @Stefan ga ik me niet verlagen tot het niveau van Ketoembar (en zijn “’posts-leukende-vriendje(s)”) Kom op Koriandertje, inhoudelijk discussiëren kan, maar hou je persoonlijke frustratie buiten dit forum.
    Laatst bewerkt: 19 okt 2020
  10. BlackPassat

Voor de forumleden die inhoudelijk nog een vergelijk willen zien tussen een graphene en een SiO2 coating dit filmpje:

Dit past niet helemaal in dit draadje omdat het product uit de startpost claimt om juist uit een sprayer te komen.
    De twee coatings in het vergelijk uit het filmpje worden op de "traditionele" manier met een applicator aangebracht.
  11. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Hey, koreandertje hier.

Het duurde even, maar dat komt omdat ik niet wist of ik zou reageren.
    Het pacmaneffect ( je weet wel, die van hap hap hap) heeft in ieder geval
    zijn werk gedaan bij @BlackPassat.

@lucky vraag of er al iemand iets kan zeggen over het nieuwe product van 303.
    Het zwarte windje trekt daarop direct de “ it’s amazing kaart”. En gebaseerd op wat?

Eens even kijken...... Oh, 303 wordt niet verkocht bij waxworld.
    Daarom maken we dus een mooie review voor een aio die wel verkocht
    wordt bij waxworld. Als er iets voor een echte detailer ( en daar schaar ik passaatje gek genoeg ook onder) een “ it’s amazing” gehalte heeft is het wel een aio product. Leuk, het werkt voor 2 a 3 weken.

Maar waarom zou zo’n doorgewinterde detailer als black passat zo enthousiast hierover zijn? Oh, ja. Er is een familielid verbonden met waxworld.
    Geeft niet. Prima zelfs. Maar of het een objectieve mening is?

Zo geeft Johan aan dat het iets is voor “klanten” die geen 20 of 30 polijsturen willen of kunnen betalen.
    Ik heb geen “klanten”. Ik help familie, kennissen, bekenden en vrienden die graag hun auto netjes willen maken en houden. Hoe weet je van te voren of er 30 polijsturen in een auto gaan zitten? Omdat je denkt door je jarenlange ervaring dat de vaglak knetter hard is? Maar dat is een aanname, en die zijn dodelijk.

Dan nog even iets over wat passaatje mijn “ post-likende” vriendje vind.
    Blijkbaar vind black passat het erg als er mensen spontaan mijn post liken.
    Daar heb ik geen invloed op. Zo werkt een forum nou éénmaal.

Anders was het bij passat zelf een aantal jaar geleden. Alles wat gepost werd door black passat “ moest” geliked worden door andere mensen uit huize passat. Die gene likete alleen black passat en niemand anders. Waarschijnlijk (maar dat is een aanname) wilde black passat graag bovenaan allerlei lijstjes staan op het waxworldforum. Je kan misschien nog ff terug kijken, maar ik heb je een paar jaar geleden geholpen. Ik heb toen heel veel posts van je geliked zonder dat ik ze leuk vond.

Zoals Johan zelf al zegt, kijkt hij kritisch naar producten. Dat klopt.
    Maar niet meer zodra er persoonlijk belangen bij komen kijken.
    Wat moet ik als detailer met jouw review van dit aio product.
    Een paar jaar geleden had jij precies hetzelfde gedacht, juist omdat je zo kritisch was (bent).

Zo, jullie appgroepje zal wel weer overuren draaien. Maar dan hebben jullie weer wat te doen. Nu hou ik er over op.
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  12. Srt4

Srt4 Active Member

Jongens doeslief
    Pino, 5T-3F-4N en RST-Smurf vinden dit leuk.
  13. Waxy

Waxy New Member

Een vergelijk tussen Turtle Wax Seal&Shine, 303 Graphene en Adams Graphene.

Ik ben overigens wel benieuwd welke merken coatings beter zijn dan CarPro.
  14. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Dat ligt eraan. Hoeveel ervaring heb je met coatings en waxen.
    Wat zoek je in een coating? Wat zijn je verwachtingen?

Misschien is mijn vorige opmerking “ betere coating” wel een beetje kort door de bocht. Maar dat komt omdat ik
    in mijn bovenstaande verhaal een punt wilde maken.

Alle ervaring die ik opdoe, is eigen ervaring. Niet door naar youtube filmpjes te kijken en te zien wat andere zeggen.
    Klein voorbeeld: Ik ben een klein beetje hifi freak. Is nu een klasse AB (Hegel)versterker beter dan een klasse D (NAD)versterker.
    Daar kunnen nog zoveel forums mee gevuld worden maar uiteindelijk beslis je je aankoop door er zelf naar te luisteren.
    Wat vind jij beter klinken? Niet wat anderen zeggen op youtube.

Dat is met coatings ook ongeveer zo. Nu heb ik het geluk dat ik best wel veel auto’s mag doen die ook zelf kan observeren na de detail. Dat komt omdat ik geen klanten heb maar mensen om mij heen.
    Zo heb ik veel kunnen uitproberen. De één gaat beter om met het onderhoud van zijn lak dan de ander.

Hoe vaak word de auto gewassen en na hoeveel kilometers. Hoe zorgvuldig word de auto gewassen? Ev3n snel of mag het een ochtendje kosten. Wat verwacht je van de hydrofobische eigenschappen. (Beading en sheeting)

Ik zeg niet dat carpro slecht is maar het vergt wel aandacht.
    Dus mocht je op zoek zijn naar een “betere” coating, zal je zelf de ervaring op moeten doen.
    Maar ik vermoed dat de carpro voor jou wel in je straatje past.

Één ding wil daarbij wel opmerken. Ga nooit met die Aliexpress-coatings aan de gang.
    Mr. Fix bv. Niet doen.
    Ook dat weet ik uit eigen ervaring. Niet door tegenstanders die bij voorbaat al zeggen dat het niks is.
    Ik heb het ooit op mijn wintervelgen gezet. Dat zijn zwarte velgen en na een tijdje kwamen er allemaal vlekken en blazen.
    Zelfs met polijsten heeeeel moeilijk weg te krijgen. Kun je nagaan als je dat op een donkere auto gesmeerd zou hebben van een “klant”.

303 is een merk dat al langer mee gaat in de detailwereld. Dus ook daarvan denk ik dat ze echt wel weten wat ze op de markt brengen. Of het bij je past is een tweede.
    Waxy vindt dit leuk.
  15. Waxy

Waxy New Member

Dank je voor je uitgebreide antwoord.
    Laatst bewerkt: 3 nov 2020

Deel Deze Pagina