Grote computervraagbaak

Kilometervreter

überspammer
Dan vraag ik met toch ècht af hoe het met jou laptopske gaat.......:D
Vandaar dat ik aan een nieuwe suface moest, de I-pad air had ook al allerlei kuren :)

Echt een mooi apparaat trouwens, zowel het touch screen als de manier waarop die gebouwd is.
Mooi toetsenboord erbij en een draadloos muisje en ik kan perfect werken en surfen en mailen etc etc, echt blij mee, wel even wennen aan Windows 8 :)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Wat voor een Canon en wat voor een router?
Heb je de set up voor de printer uitgevoerd op de laptop en is er zoiets als een WSP Button aanwezig op de router?

Het is een Canon MG5550 . Setup is uitgevoerd, een doorzichtig Canon appje stond in de printersite van config scherm, scherp alleen MET USB kabel ! Draadloos dus doorzichtig, alsof ie de router niet herkent , WSP button gebruikt op de Zyxel router, begon oranje te knipperen, toen de printer laten zoeken.....en ja hoor WiFi lampje brandt blauw, dus je zou zeggen, hoj herkent de router ! Dus niet ! Ik begrijp er geen moer van ! Het lijkt of de printer het wachtwoord van de Zyxel niet onthoudt !!!!! Heb nog garantie ! Ga nog 1 keer proberen om de printer en de laptop MET bedrading aan te sluiten ( mogelijkheid op internet van iemand die dat zei) zoniet gaat ie terug de garantie in. Is er toch iets niet goed met de printer......
 

Addy

V.I.P. Member
Ik heb de MG5250 en had 2 weken geleden ook problemen met de wifi. Hij printte niet maar lampje was wel blauw.
Nu heb ik 2 extra wifi kastjes zitten met een eigen wachtwoord dus ik dacht ik probeer eens verbinding te maken met 1 van die 2 kastjes en toen werkte de printer weer.

Misschien eens op de site van Canon kijken voor nieuwe drivers te downloaden.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Kilometervreter , die Microsoft Surface is ook niet goedkoop zeg ! E 1350,- !!

@Addy , bedankt voor de tip, de printer al 5 x opnieuw proberen aan te sluiten.....helaas...het lampje brandt eel keurig blauw !!! Alleen herkent de laptop nu weer de printer niet......
 

Addy

V.I.P. Member
Blijft lastig als je niet weet waar je moet zoeken.

Ik heb zelf nu 1,5 jaar een Asus R700V laptop i5 3230M 2,6GHz 8GB 500GB en ben daar tevreden over, voor mij ruim voldoende.
Hiervoor een Acer gehad en dat was al gelijk een probleem, een bleuscreen zogezegd. Ik kreeg toen een nieuwe en daar heb ik verder nooit problemen mee gehad.
Bijna 6 jaar mee gewerkt maar op het laatst was er iets met de geluidskaart. Omdat die vast zit op het moederboord werd reparatie te duur voor zo'n oudje.

Ik heb ook eens een iMac 27 inch gehad. Ontzettend mooi product, wel geheel anders in gebruik en dat is echt wennen.
Ik deed toen veel foto's bewerken en daarom toen aangeschaft. Die hobby verwaterde en toen maar besloten om de iMac weg te doen.

Blijft een moeilijke persoonlijke keuze, Apple heeft mooi spul maar wel aan de prijs.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
En idd mogelijk problemen met gewenning.....andere apps, verkeerd toetsenbord, geen Word mogelijk etc etc sinds de laatste uploads eindelijk ook Outlook mogelijk (dat dan weer wel)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Zat nu ook aan een Asus te denken, zo'n flipflap 360 graden Laptop , i5 en 8 Gb geheugen en 1 Tb schijf ,zo rond de E 700,-
 

Addy

V.I.P. Member
De muis van de iMac was dan weer wel een top dingetje.

Persoonlijk vind ik een laptop weer prettiger werken dan een tablet.
Ik heb een 7 inch Samsung 3 tab ofzo maar sinds ik de Galaxy S5 heb gebruik ik die eigenlijk niet meer.
 

Addy

V.I.P. Member
Toen ik mijn Asus kocht werd mij ook verteld dat Acer voorheen wat bekend stond om problemen maar daar wel een inhaalslag had gemaakt qua kwaliteit.
Mijn dochter heeft een Acer laptop, simpel ding maar voldoet. Mijn vrouw heeft sinds een half jaar een HP en werkt ook goed.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Frans, bedankt joh, ja deze how-to heb ik volledig doorgenomen, alleen wel de standaard instellingsmodus, niet de WSP methode, die kan ik ook eens proberen ! Ik denk niet dat het gaat lukken, maar je weet nooit .......en dat instellen met bedrading, dus instellen met aangesloten USB kabel en LAN kabel van laptop naar router en laptop naar printer , zou dat dan niet helpen ?
 

Kilometervreter

überspammer
@FiveCX-5
Je hebt ook voldoende aan de Surface 2 ipv de pro 3 :). Dat is een complete laptop.
De surface 2 is een tablet en kost rond de € 450,-- inclusief office![/quote]
 

Frans

V.I.P. Member
@FiveCX-5 / Marcel ; Ik zou eerst de WSP methode gebruiken.
Je hebt namelijk nu bij de gewone methode de WSP knop gebruikt en daardoor zal het sowieso niet werken.
Het zijn twee gescheiden methodes; bij de ene krijg je toegang middels een wachtwoord, terwijl bij de andere methode het apparaat wordt herkend, waarbij het na herkenning toegang krijgt.
Ik heb pas nog bij ons op de zaak een nieuwe printer voor een collega in het netwerk gezet middels WSP en dat werkt gewoon goed, iedere pc in het netwerk kan met die printer printen.

Wat wel belangrijk is, is dat je de printer eerst terug naar fabrieksinstellingen zet.
Op de link die ik eerder gaf staat ook vermeld hoe je dat moet doen, op het tabblad "fabrieksinstellingen herstellen".
Als je dat niet doet, dan zal het wifi wachtwoord van je router in de printer blijven staan en zal de verbinding via WSP mislukken.

Mocht het nog steeds niet lukken met dat WSP, dan kan je altijd nog bedraad proberen.
Je laptop heeft naar ik aanneem geen problemen met de verbinding met de router, dus ik zou dan alleen de printer bedraad op de router aansluiten.
Ik heb in het verleden wel eens een printer eerst bedraad moeten aansluiten en installeren om daarna pas naar het WIFI gedeelte te kunnen overgaan.
Dat stond echter ook zo in de gebruiksaanwijzing, terwijl ik in deze gebruiksaanwijzing daar niets over terug zie.

Mocht alles mislukken, dan zou ik gewoon even contact opnemen met de support van Canon.
Ze geven ook aan dat dat mogelijk is;

Als het instellen van WPS na het volgen van deze gids nog steeds niet werkt, neem dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan