Grote computervraagbaak

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Frans ! Volgens mij is het gelukt ! Vraag niet hoe, want dat weet ik absoluut niet. Wel is dat ik je raad heb opgevolgd om de instellingen terug te zetten. ! Echter daarna deed ie het nog steeds niet ! Toen heb ik (zat maar wat te doen....) in het configscherm bij apparaat beheer niet printer toevoegen gedaan, maar apparaat toevoegen ! Toen kwam er een reuzengrote printer van Canon te voorschijn (ik schrok me rot) maar ik dacht in al mijn onwetendheid ik doe dat gewoon ! kaat dat nou de oplossing zijn (denk ik) haha Ik heb hem nu op de eerste verdieping gezet, straks nog ff testen of ie het nog doet !! Nu ff eten, heb ook nog visite, ik dacht, ik laat het toch even aan dit behulpzame forumlid weten !!! Hahaha
 

Frans

V.I.P. Member
@FiveCX-5 ; Eerst nog even een testprint doen, voordat je een gat in de lucht springt.
Dat je hem toe kan voegen in apparaatbeheer, kan ook te maken hebben met dat de printer al eerder geïnstalleerd is. :)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Idd @Frans ....te vroeg gejuichd ! In de laptob bij config scherm weer het doorzichtige appje van de MG5550, krijg het ding niet on-line.....laptob ziet de printer weer niet.....word moedeloos daarvan.....morgen met bekabeling proberen......@Frans hoe kan ik de printer aan de router vastmaken, heb alleen twee USB uiteinden, een vierkante en een rechthoekige....
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
Yep, eerst de fabrieksinstellingen teruggezet volgens de how to, dat was gelukt, want daarna koos hij via de WSP installatie (zonder het wachtwoord van de Zyxel in te voeren, zomaar het toegangspunt ! (en het blauwe lampje ging aan !) So far so good, toen in het apparaatbeheer en printerbeheer via configscherm de printer gezocht in het netwerk (alleen zoals ik al zei niet bij printer toevoegen gevonden , maar bij apparaten toevoegen...........toen verscheen er een reuze Canon printer icon en die heb ik toegevoegd, de icon veranderde toen in de MG5550 van Canon (zwart icoontje) met een groen vinkje erop ! Toen heb ik de USB kabel verbonden met de printer en toen een afdruk gemaakt, dat lukte, daarna de USB kabel weggehaald.......en het icoontje bleef, toen zonder ! kabel , daarna nog een keer een word-doc geprint (draadloos !) en hij deed het ! De hele boel uitgezet en de volgende dag weer allemaal aan en toen was het icoontje alweer ondoorzichtig (maw printer off-line gaf ie aan en met geen mogelijkheid de printer on-line te zetten (draadloos wel te verstaan) Als ik de USB kabel er weer in zet zal ie het wel weer doen, maar voor hoelang ?
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Exact ! Als je toch eens een keer in de buurt bent, kom graag langs @Frans !
Ik ga het hele ritueel nog een keer doen ! Misschien toch nog ergens een kinkje !
 

Frans

V.I.P. Member
Ik ben bang dat het mis gaat doordat je de printer zowel in een netwerk (via de router) als lokaal (direct op de laptop aangesloten) aaneengesloten gebruikt.
Ik zou het inderdaad nog een keer proberen; de printer naar fabrieksinstellingen en op de laptop alles van de printer deïnstalleren.
Bij mijn pc op de zaak kan ik kiezen uit mijn eigen printers en de draadloze printer die bij een collega staat.
Ik zie dan echter wel achter die printer tussen haakjes staan (netwerk), zolang jij dat niet ziet dan heb ik het idee dat je laptop de printer alleen als een lokale printer ziet.

Nadat je alles terug hebt gezet, dan zou ik eerst de printer middels WSP met je router contact laten maken en vervolgens de cd met de software van je printer in de laptop doen en installeren.
Als hij hem dan ziet, dan ziet hij hem iig in het netwerk en niet lokaal en zou hem dan ook als netwerkprinter moeten installeren.
 

ArjanD300

Premium Member
Wie heeft antwoord en waarom....

Laptop met een INTEL i5-4210u of een AMD A8-6210m ?
Wat ik zie ontlopen ze elkaar niet zoveel maar schild wel een dikke 150 euro, en die kan ik dan weer bij een NAS leggen ;)

Kleine opsomming van beide,

  • Beeldscherm: 17.3" scherm (1600×900)
  • Processor: Intel® Core™ i5-4210U 1.7GHz dual-core
  • Geheugen: 8GB DDR3 RAM
  • Opslag: 1TB HDD + 8GB cache-SSD
  • Grafischekaart: NVIDIA® GeForce® GT840M 2GB
Of
  • Beeldscherm: 17.3" Full HD scherm (1920×1080)
  • Processor: AMD A8-6410 2.4GHz quad-core
  • Geheugen: 6GB DDR3 RAM
  • Opslag: 500GB HDD + 8GB cache-SSD
  • Grafischekaart: AMD Radeon™ R7 M260 2GB
 

ArjanD300

Premium Member
Hij gaat de desktop vervangen, naast alle dagelijkse dingen bewerk ik er foto's mee, hoofdzaklijk photoshop CS6.
Lightroom heb ik ook, maar moet daar nog eens voor zitten...

Kan zo nu en dan voorkomen dat er een spelletje op gedaan word, soms nieuwe spellen om even snel te kijken of het wat is...

Daarnaast wil ik dus voor opslag en streamen een NAS, dus daar heeft de laptop geen last van.....
 

ArjanD300

Premium Member
Die vergelijking site had ik ook al gezien, als leek zeg ik AMD komt er iets beter uit...
maar een andere Iter geeft de voorkeur aan intel, alleen echt duidelijk waarom zegt hij niet...

En de mensen in de winkels geloof ik niet, ik ben een leek maar soms hun nog meer.....
 

Pino

Premium Member
Waar ik zelf graag naar mag kijken is de kwaliteit van het beeldscherm. Mijn vorige werklaptop had zo'n 15" 1366*768 dertien-in-een-dozijn scherm, waar je de losse pixels bijna kon tellen. Na heel wat gezeur nu een 17" laptop met 1920*1080. Een verademing.

Als tweede kijk ik naar het geheugen en of alle memory slots al gevuld zijn. Heb je een paar geheugen vretende applicaties, dan zie je een hoop performance winst als je ruim in het RAM zit.

Qua processor heb je vaak aan een i5 genoeg. Ik weet niet wat de AMD equivalent is, maar vaak maakt dat elkaar niet zoveel.
Voor spelletjes wordt tegenwoordig meer geleund op de GPU, dan op je CPU. Kijk wat de online reviews aangeven over verschillende grafische kaarten. Vergeet echter niet dat de mobile varianten doorgaans een stuk minder krachtig zijn dan desktop kaarten. Heeft voornamelijk met energieverbruik te maken.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tja, ik heb met beide processormerken goede ervaringen. Zowel in desktop als laptop. Wellicht kan je de AMD doen en er nog extra geheugenbankje inzetten. Hdd ruimte vind ik zelf niet zo heel boeiend aangezien ik de meeste data extern op sla. Dat is bij jou denk ik ook het geval.

Games op een laptop is niet super is mijn ervaring, ook gezien het verhaal van @Pino
 

Frans

V.I.P. Member
Voor zowel Photoshop als Games, zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een desktop.
Met name omdat je dan voor een veel groter scherm kan kiezen en veel betere hardware.
 

ArjanD300

Premium Member
Ja, helaas keus is gemaakt, dat de desktop weg gaat nou ja weg, zolang die werkt werkt die, maar heeft problemen, is ook al 6 jaar oud.......en er iets mobiels voor terug komt....
de keus is nu alwel een 17" ipv 15 mede door de foto's zeg maar....

Games, ik heb daar eigenlijk de PS3 voor, maar soms via bepaalde wegen kan ik even kijken of een game wat is voor niets zeg maar, voordat ik hem aanschaf.....dus is echt geen hoofdzaak, maar komt incidenteel voor....

Opslag maak ik me ook niet druk om, dit omdat ik een NAS erbij wil nemen, waar genoeg Tb's in zitten....

Enigste wat ik denk is dat Intel voor toekomst misschien de betere is....tussen deze twee.

Vanavond nog even naar het dorp, beide zouden ze op voorraad hebben, wil de beeldschermen ook van beide eens zien..
 

Nieuwste berichten

Bovenaan